321 781 läst ·
1 708 svar
322k läst
1,7k svar
Vår vackra lilla skånegård och jag ...
Nu får vi se om det blir rätt, vi har iaf betalat våra hantverkarräkningar nu innan årsskiftet..(rivningen av köket) så förhoppningsvis får vi den ROT vi ska ha.. på rätt sida om året så att säga
Måste ge en liten eloge till vår snickare/byggare som faktiskt skickade ett sms kring julhelgen och talade om att fakturorna skulle betalas innan årsskiftet..(sista betalningsdag låg ju egentligen i januari 2016 nån gång) om vi ville att ROT-avdraget skulle belastas i år (innan de nya förändringarna skedde i kraft).
Jag tyckte det var en trevlig gest iaf
KÖKSUPPDATERING:
Går lite trögt på köksfronten, det har varit flertalet besök härnere hos oss (långväga släktingar o besökare) och så har det varit jul och nyår.. dagarna bara rasslar förbi. Vi gör lite småsaker här och var (som också är behövliga såklart).. och det går iaf framåt! Idag ska vi sätta micron på plats och sedan spika panel tror jag.. (bakom köksbänken)
Uppdaterar mer sen
GOTT NYTT ÅR PÅ ER!
Måste ge en liten eloge till vår snickare/byggare som faktiskt skickade ett sms kring julhelgen och talade om att fakturorna skulle betalas innan årsskiftet..(sista betalningsdag låg ju egentligen i januari 2016 nån gång) om vi ville att ROT-avdraget skulle belastas i år (innan de nya förändringarna skedde i kraft).
Jag tyckte det var en trevlig gest iaf
KÖKSUPPDATERING:
Går lite trögt på köksfronten, det har varit flertalet besök härnere hos oss (långväga släktingar o besökare) och så har det varit jul och nyår.. dagarna bara rasslar förbi. Vi gör lite småsaker här och var (som också är behövliga såklart).. och det går iaf framåt! Idag ska vi sätta micron på plats och sedan spika panel tror jag.. (bakom köksbänken)
Uppdaterar mer sen
GOTT NYTT ÅR PÅ ER!
Haha ja det är inte direkt definitionen som var tänkt från början.. den är mindre hm "vacker" i slangsammanhang alltså! Jag har haft det som "onlinenamn" sedan 20 år tillbaka i tiden och då kan jag bara säga att det där uttrycket inte direkt fanns.. jag "kom på" namnet för att att det skulle vara en kvinnlig motsvarighet till snigel..kulle skrev:
Nu som sagt är det mindre smickrande, men va fan (rent ut sagt) på 20 år så har man knutit många band till "namnet".. mailadresser, domäner osv osv.. inte bara att byta.. *suck* ..
..jaja.. alla dessa nya ord.. tur att man kan bjuda på sig själv ibland
Gott Nytt år
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Snön har återigen kommit till Skåne! Med tillhörande, strålande, sol! Tom plogbilen hittade ner till oss idag
DAGENS PYSSEL
Babe satte färdigt panelen på ena köksväggen..
Weeeii, det går framåt
Imorgon kanske handtagen rent av kommer på plats!
Peppar peppar, det blåser inte nu heller (börjar nästan bli orolig, blåser ju alltid här..,)
Tog en vintrig bild i trädgården idag med mobilkameran.. är så glad att "vintern" döljer mina fina mullvadshål några dagar.. så jag minns hur det borde/ska se ut..
Logga in
Skapa konto
Tog en vintrig bild i trädgården idag med mobilkameran.. är så glad att "vintern" döljer mina fina mullvadshål några dagar.. så jag minns hur det borde/ska se ut..
Logga in
Skapa konto
I helgen har vi fixat lite smått i köket.. vi har satt en dekorationslist mellan vitrinskåpet och överskåpet - ska även fräsas en för att sitta mellan vitrinskåpet och bänkskivan.. (vitrinskåpet står på bänken). Vi har även fäst panelen på sidan av skåpet..och vi fräste en rundad kant på panelen (båda sidorna, så det blev en trevlig avslutningslist)
Jaaa .. vi har en strålande utsikt här, åt alla håll (på olika vis).. erkänner utan omsvep att det är därför jag bor här! Det enda viktiga för mig var faktiskt utsikten / läget.. allt annat hade lägre prio.Ramnemark skrev:
Eller nej, det är inte riktigt sant.. jag ville att maken skulle få sin verkstad, så han kunde använda sina maskiner och få plats med dem.. (vi hade dem i ett hobbyrum i källaren i huset innan och där kunde han ju inte vända med en planka ens..) - han fick två här.. ett maskinrum (för rikt o planhyvlar, bordssåg, spånsug osv) samt en "finverkstad" för småmaskiner.. och alla verktyg (plus plats för arbetsbord osv..)..
Resten liksom kom på köpet (huset.. haha)..
Angående det här att köpa gård.. Allt har sin tid! Just nu är ni nog helt rätt där ni är, men man måste alltid drömma lite.. och har man inge bråttom så klaffar troligen allt den dagen då "rätt gård" dyker upp på marknaden..
Vi har ju redan betat av två 70-talshus, med grannar lite närmare.. innan vi landade härute på vischan
Egentligen hade vi inte heller bråttom att flytta, vi hade ju renoverat massa i huset och kom överens med alla grannarna (nära kommunikationer o affärer). Men så skulle min pappa gå i pension och han funderade på att flytta ner.. då började jag kika lite mer aktivt efter en gård.. där det fanns möjlighet till att fixa en/ett lgh/hus till honom.. här på gården fanns lgh klar i "stallbyggnaden"
Vi har också funderat på lite höns - och jag har kollat in minigetter.. (mest för de var så charmiga) har du sett sådana? visste inte ens att det fanns.. :x
Imorse var det rena snöstormen här ett tag.. (mycket begränsad tid..) sen slutade snöandet men blåsten bestod.. viner lite i fönstren (blåser från "fel" håll mot vad det brukar).. så vår väg har drevat igen på sina håll.. får väl se om maken tar sig ner eller blir stående mitt i haha..KristinaRT skrev:
Det är ganska lugnt just nu iaf.. (träden rör sig inte utanför fönstret..)
Det kanske var mitt muttrande som skickade vinden till er