321 787 läst ·
1 708 svar
322k läst
1,7k svar
Vår vackra lilla skånegård och jag ...
Köket tar form del 2:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Köket tar form del 3:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Det blidde kanske lite väl smått när de/bilderna (med text) hamnade här "i listan".. men klickar man upp bilden är texten tydlig dock.. (jag vet, inte orkar man sitta och klicka upp allt heller..)!maah skrev:
Liten miss
Nästa gång ska jag antingen ta större text på bilden (bredvid bilden) eller skriva texten separat under bilden, i vanlig textform.
Ha en trevlig kväller,
Med vänlig hälsning, Sandra
Då kan jag ju passa på att fråga om eran ugn också släpper ut väldigt mycket ånga när man öppnar luckan medan man lagar mat (väldigt varm ånga..)? Vi reagerade på att det var väldigt varmt.. - innan vi lärde oss att man ska öppna lite försiktigt först för att släppa ut lite.. o slippa bli "chockad",,simpa81 skrev:
Vi har inte hunnit prova varken termometern eller pyro.. än
Jo, den vräker ut ånga när man öppnar den! Jag har lärt mig den hårda vägen, lätta lite på luckan, ta ett steg tillbaka, sen öppna helt.
Pyrolys funkar kalas, men man behöver ingen brasa tänd inne under tiden, blir väldigt varmt!
Pyrolys funkar kalas, men man behöver ingen brasa tänd inne under tiden, blir väldigt varmt!
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 434 inlägg
Dom där har vi på övervåningen också!Snigla skrev:Det här med tapeter är inte lätt! Det finns så (SÅÅÅÅÅÅ) mycket fint och så otroligt många kollektioner och färgvarianter.. man blir helt snurrig - och ju mer man tittar desto osäkrare blir man på om man valt rätt eller om det finns nått bättre (Grr säger jag bara, det är lättare att planera åt andra än åt sig själv haha..)
Nu har vi iaf lyckats hitta tapet till hallen (hämtas i mitten på nästa vecka) :wow: och vi var överens direkt.. (ännumer kors i taket hehe)
Det blev:
[bild]
Hallen är ju en del av utrymmet som vi rivit upp golvet på också (sitter ihop med köket).. vi hoppas att tapeten kommer kännas välkomnade, lite lantlig och "lagom mjuk"..![]()
Då var det inte våran bara, vi började undra om det verkligen skulle vara så! Jag lärde mig oxå den hårda vägen.. fick en röd rodnad på armen :x men nu när jag vet hur den beter sig, så går det ju bättre!simpa81 skrev:
Ska passa på att köra pyro när det är kallt då haha..
Jag kunde inte heller öppna de bifogade filerna. Undrar om ni har en vedspis eller gasolhäll med tanke på alla strömavbrott? Själva har vi både gasolhäll och många elavbrott. Kommer framförallt ihåg en juldag då strömmen gick och vi hade gäster. Då var det nice att tända öppna spisen, tända ljus och fortsätta laga mat på gasolhällen.