Noseone : hahaha..

Bjuder på mig själv:

Lärde mig idag.. att förvara grus, för halkigt väglag, ute i en hög.. funkar utmärkt sommartid..
Men det var inte jättesmart att låta det ligga oskyddat ute vintertid när det snöar - vem hade kunnat tro att det fryser fast i en hög!? :rolleyes: :p :x

• Gilla
  • Haha
Appendix och 1 till
  • Laddar…
thomas33 skrev:
Även lite snö på öppna landskap, skapar hårt packade snödrivor där det finns något som stoppar upp det. Som tex vägar och gårdsplaner. Ute på åkrarna kan det då vara barmark! Så det är viss skillnad på Norrlands snö och södra Sverige snö.
Det var förjäkla hårt idag! När traktorn kom och skulle skrapa rent lite lossnade det i stora bitar.. det var inte så att han kunde putta ihop det i en hög direkt.. de var väldigt hårda och kompakta bitar.. 1 x 1 m ..kanske 25 cm höga..

Funderade på at bygga igloo :thumbup:

Hehe ja nog är det skillnad på Norrlandssnö och Skånesnö:) Och här är man skotersugen men utan snö tyvär!

Har det töat bort något nu då?

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
holmberg87 skrev:
Hehe ja nog är det skillnad på Norrlandssnö och Skånesnö:) Och här är man skotersugen men utan snö tyvär!

Har det töat bort något nu då?
Oxå skotersugen, men lämnade det lite bakom mig när jag flyttade ner.. (De två första vintrarna efter vi flyttade ner, var de mest snörika härnere på åratal..haha..kunde ju ha haft skoter!)

Det töar för fullt, men mycke kvar och 5 cm vatten på sina håll :( (på gårdsplanen)..men peppar peppar verkar backen ner ha töat så grus o gräs kommit fram..vilket gör att den inte är så hal iaf!

Byggnissarna kom både upp och ner idag :thumbup:

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Förhoppningsvis har tomten varit förutseende och skickar den via posten denna vecka ist :rolleyes: :wow: :thumbup:

Snigla skrev:
Förhoppningsvis har tomten varit förutseende och skickar den via posten denna vecka ist :rolleyes: :wow: :thumbup:
ALLA julklappar måste ha storlek så de passar i skorstenen! Bara för dig att vidga den innan julafton, eller få en liten 10" skärm! :D

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
thomas33 skrev:
ALLA julklappar måste ha storlek så de passar i skorstenen! Bara för dig att vidga den innan julafton, eller få en liten 10" skärm! :D
Det skulle vara en ganska "pjuttig iMac".. 10"?????? (var det så iPad kom till?) hehe

.. har jag nämnt att vi har en gammal bakugn i källaren? haha.. dvs skorsten där.. är ganska stor.. :rolleyes: :thumbup:

Det blir nog en Macintosh från 1984 som går ned där! :D
Men då förutsätter det att du varit snäll och inte krökt några spik.
190px-Macintosh_128k_transparency.png

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Var och beställde en köksblandare häromdagen, kommer förhoppningsvis vilken dag som helst..

kran.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

http://www.qvesarum.se/sv/koek/blandare/oxford-koeksblandare-krom/#.Vl7DmNZFtjA

Fortfarande lite skeptisk till att ha en kromad kran när vi har rostfritt på tex diskbänken och ugnen.. (men det var det bästa alternativet av dem vi tittade på..)

Blandaren ifråga är en av dem som sålts längst.. med minst klagomål.. och den kändes stabil när vi "petade på den" (okej, vi skruvade också..) :D

• Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Tjusig. Hur funkar den? Alltså, det är så mycket märkliga blandare nuförtiden tycker jag. Man skall vrida åt olika håll samtidigt hit och dit utan att få en kaskad vatten rakt i plytet. :)

Dalbotös skrev:
Tjusig. Hur funkar den? Alltså, det är så mycket märkliga blandare nuförtiden tycker jag. Man skall vrida åt olika håll samtidigt hit och dit utan att få en kaskad vatten rakt i plytet. :)
Det undrar jag med haha.. det där med att få allt i nyllet, det kommer stämma in på mig klockrent första veckorna troligen :p Men principen är väl, sidled för styrka på strålen..fram o bak för temperatur.. eller vice versa..

De vi fingrade på hade kranen (handtaget) på sidan .. dvs till höger om vattenpipen.. på bilden här sitter den ju under pipen..

Känns som om den skulle sitta lite ivägen där.. samtidigt som man eg kommer lättare åt den när man är blöt om händerna osv.. (på sidan har man ju inte pipen ivägen, så det borde teoretiskt vara lättare att styra den åt alla håll man behöver).

Vi funderade på samma variant fast med en kran för varmvatten och en för kall.. men när vi fingrade på den (två olika ex) så kändes de av någon anledning rangligare än den vi valde.. (fast de ser ut att vara identiskt byggda när det kommer till "själva pipen och stången upp till pipen"..)

Ska bli intressant att prova iaf hehe.. :D

Tomten anlitade xxx (teknikföretag) ist för att stoppa julklappen i skorstenen.. och det gick såklart åt helskotta..

Vilket jäkla skämt till kundsupport de har!

..får se hur det går idag (maken får ringa denna gång).. ny dust med deras "chef".. även om jag inte eg nöjer mig med den längre, nu borde nästa chef vara närvarande i diskussionen..

Suck :thumbdown:

Så går det, när man har för trång skorsten! :p

Hoppas dock att det fixar sig.

thomas33 skrev:
Så går det, när man har för trång skorsten! :p

Hoppas dock att det fixar sig.
Haha fyndigt ;).. får bygga ut skorstenen te nästa år...
Hoppas oxå det ordnar sig., iMacen står nu nerpackad i sin kartong här igen och väntar på en lösning..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.