665 läst ·
28 svar
665 läst
28 svar
Var är ventilation för kyl & frys bäst placerad?
Kina kan tillverka mycket bra och gör det.T teuvo tainio skrev:Hej, min son bodde 7,5 år i Kina ( startade in filial åt ett svenskt företag) han köpte en ny lägenhet, som köparen själv inreder, alla vitvarorna var av Kinesiskt fabrikat Midea som jag aldrig hört talas om, han hade inte problem med några vitvaror där. Han gifte sig där och fick 2 barn så alla maskiner användes för fullt.
När äldsta barnet närmade sig skolåldern bestämde han sig för att flytta hem igen med fru och barn. Här hemma i Sverige köpte han ett hus byggt 1986 som han helrenoverade direkt, alla vitvaror bytes ut till Bosch serie 8, efter några började problemen, först torktumlaren, självrengöringen fungerade inte som förväntat, frysen gav upp efter 4 år. Han saknar sina Kinesiska vitvaror som fungerade.
Ps. Jag och min fru hälsade på vår son och hans familj 12 gånger
Men dessa exporteras inte till övriga världen
beror på att de som importerar hit vill ha det billigaste med stort vinstpåslag i Sverige.
Bedömt att felgiganten köper in midea/epoq,logik för en tusenlapp och säljer för 8
snart äger de electrolux oxåD Dilato skrev:Midea är ett gigantiskt företag!
Dom är världens största tillverkare av mikrovågsugnar.
Dom har samarbete med Siemens inom smarta hem, med elektrolux.
Dom äger Panasonic.
Dom OEM tillverkar åt Bosch, whirlpool, Black and Decker och Panasonic.
Dom duger nog även i Sverige även om dom är mycket billigare.
duga räcker inteD Dilato skrev:Midea är ett gigantiskt företag!
Dom äger Panasonic.
och det är ju inte mideas premiumsegment som hittar hit utan budget eller billigare
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 720 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 720 inlägg
Är det något mer än partnerskapet när det gäller Nordamerika som du syftar på?B Bill Algö skrev:
https://www.electroluxgroup.com/sv/...-lonsam-tillvaxt-och-starka-innovation-11408/
Eller tänker du på vad som kan hända om flera år?
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 7 106 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 7 106 inlägg
Du glömde IKEA där bl a Midea gör t ex deras stora dubbeldörrars kyl/frys. Finns en lång tråd i forumet om den modellen.D Dilato skrev:Midea är ett gigantiskt företag!
Dom äger Panasonic.
Frysboxarna som EG köper via Curry's på Irland görs av Midea (Logik), iaf en del av dem, om inte alla. Samma med Powers märke Senz.
Kina har redan kört över resten av världen, ändå kämpar lill-Uffe med att skryta hur han varit med och infört €3+moms per komponent när jag vill reparera en gammal TV och behöver delar från Kina. Kämpa på Uffe, du siktar verkligen på de viktigaste målen! Lycka till i kommande val!
samma med elonMultiMan skrev:
Du glömde IKEA där bl a Midea gör t ex deras stora dubbeldörrars kyl/frys. Finns en lång tråd i forumet om den modellen.
Frysboxarna som EG köper via Curry's på Irland görs av Midea (Logik), iaf en del av dem, om inte alla. Samma med Powers märke Senz.
Kina har redan kört över resten av världen, ändå kämpar lill-Uffe med att skryta hur han varit med och infört €3+moms per komponent när jag vill reparera en gammal TV och behöver delar från Kina. Kämpa på Uffe, du siktar verkligen på de viktigaste målen! Lycka till i kommande val!
Klicka här för att svara