46 läst ·
3 svar
46 läst
3 svar
Var är ventilation för kyl & frys bäst placerad?
Hej,
Jag ska köpa ny kyl och frys.
Tänkte köpa fristående då det är större volym i dessa.
Men jag har de ändå ”inbyggda” med städskåp på ena sidan och vinkyl/micro/skåp på andra sidan samt överskåp.
Såg att det fanns olika ventilationer på kyl och frys, så jag undrar vilken ventilation jag bör se till att dessa har då de ju är ”semi-inbyggd”.
Det finns
Baksida
Höger och vänster sida
Högersida och baksida
Nertill
Nertill och upptill
Finns det fler varianter?
Vilken bör jag köpa?
Mvh
Men jag har de ändå ”inbyggda” med städskåp på ena sidan och vinkyl/micro/skåp på andra sidan samt överskåp.
Såg att det fanns olika ventilationer på kyl och frys, så jag undrar vilken ventilation jag bör se till att dessa har då de ju är ”semi-inbyggd”.
Det finns
Baksida
Höger och vänster sida
Högersida och baksida
Nertill
Nertill och upptill
Vilken bör jag köpa?
Mvh
Jag har inte svar på frågan om vilken du bör köpa. Jag tänker att det är klokt att placera vitvaror utan skåp på all sidor, när det är dax att byta nästa gång är vitvarorna kanske bredare och högre än i dag.
Varm luft går uppåt.A _ametist_ skrev:Hej,
Det finns
Baksida
Höger och vänster sida
Högersida och baksida
Nertill
Nertill och upptill
Vilken bör jag köpa?
Mvh
Ofta har dessa skåp standardmått, så jag tror inte det ska vara ett problem. De jag har nu är snart 15 år gamla och måtten på nya är samma - förutom djupet då de iom kraven på sänkt energiförbrukning behöver isolera dörrarna mer.F fribygg skrev:
Jag ”måste” dessutom tyvärr ha kyl och frys intill städskåp etc då de inte får plats någon annanstans.
Men tack för din omtanke!
Klicka här för att svara