P
Palmis Palmis skrev:
Nä, jag skriver bara utifrån egen erfarenhet av vilken typ av kommunikation som funkar med hantverkare. Jag har anlitat många hantverkare som kan kommunicera med mail, men försökt att kommunicera med många fler som inte kan det. Jag säger bara att om hantverkare istället kunde insistera på att all kommunikation skulle vara skriftlig, så hade det inte varit så många klagomål från era kunder.
Jag tar all kommunikation skriftligt, mail, sms samt loggar alla telefonsamtal.
Det blir mycket roligare då att skicka ärenden till indrivning.
Man måste tyvärr göra så för minst hälften av kunderna vill inte göra rätt för sig och tror att de kan blåsa en.

• Gilla
Grävkalle
  • Laddar…
@electroluxaren det är inte utan att man undrar varför hälften av kunderna inte vill betala.

electroluxaren skrev:
Jag tar all kommunikation skriftligt, mail, sms samt loggar alla telefonsamtal.
Det blir mycket roligare då att skicka ärenden till indrivning.
Man måste tyvärr göra så för minst hälften av kunderna vill inte göra rätt för sig och tror att de kan blåsa en.
Låter som att du inte har så nöjda kunder.

Måste säga att det finns solskenshistorier...
För fem år sedan behövde jag få ett reningsverk installerat i fritidshuset i Munkedal och skickade iväg ett mail till Adamssons entreprenad i Uddevalla.
Fick svar ganska omgående. Det fanns en lucka i schemat, vi bestämde tid (som dom höll) och arbetet utfördes precis som planerat.
Inledande frågan var alltså via mail, sedan var det ungefär 50/50 mail och telefon.
"Plötsligt händer det" som man säger i reklamen.

• Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
Intressant detta med kommunikation. Jag upplever samma sak och att man inte alltid får svar, kanske för mycket att göra just då? Medans andra är grymma och svarar på telefon och sms.

Jag sitter och utvecklar en ny sorts telefon tjänst/virtuell assistent som tar emot samtal men har ingen susning om det lirar med hantverkare.

Tips!
Det finns också bra verktyg som börjar komma ut. Ett bra sådant är calendly.com
Har inte sett smidigare tjänst för att erbjuda bokning/besök.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.