4 648 läst ·
114 svar
5k läst
114 svar
Valfri bil under 50000kr med minst besvär och kostnader
Vågar man chansa på en Peugeot 2008 från ca 2015-2016? Där finns det en hel del bilar mellan 13000 - 19000 mil till relativt bra pris. Men det kanske finns en anledning till att priset är "bra"? Kommer jag gråta floder med tom plånbok om ett år?
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 432 inlägg
2013+ 1,2 Pure Tech vill du undvika. Den har våt kamremBart skrev:
Fixas enkeltA Anders_Nilsson skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://www.spaccer.com/sv_SE/maerken-och-modeller/toyota/aygo-3025
Kan inte tala för alla bilar (i denna modell..)
Men vår Opel Astra (2012) manuell - har rullat på sedan vi köpte den utan några större haverier. och har inte börjat rosta än.
Vi fick utbyte av airbags nyss av Opel.. (så det kan ju bara bra o se till att de har en ok airbag som faktiskt funkar.. vet intehur många som var drabbade av den skandalen).
Tror de säljs idag för runt 35-45 000 kr
Vi har (bortsett från slitagegrejerna..) haft en läcka på kylarvätska som gäckat oss.. (mest att hitta var det läckte..det var så lite som läckte..) och så fick vi byta ut oljetråget för nått år sedan.
Något (som jag inte vet om det är nått "standarsfel" eller ej) var att redan när vi köpte bilen.. så ville den inte säga till när det var dags för service.. (det skulle ske automatiskt sa dom.. efter nått år eller xxx mil - hände nada och de/opel förhalade det problemet tills nybilsgarantin var ute)
Men det var ju inga problem om man höll ordning på det själv
Nu kan hända att den börjar få lite åldersnoja kanske.. men det tillhör kanske (det har ju jag med
haha nejdå)
Men allt beror väl på tidigare ägare till en bil och hur de behandlat den! (oavsett sort).. vi köpte den ny.. och vi mekar inte.. men vi lämnar in på service/lagning när det behövs.
Men vår Opel Astra (2012) manuell - har rullat på sedan vi köpte den utan några större haverier. och har inte börjat rosta än.
Vi fick utbyte av airbags nyss av Opel.. (så det kan ju bara bra o se till att de har en ok airbag som faktiskt funkar.. vet intehur många som var drabbade av den skandalen).
Tror de säljs idag för runt 35-45 000 kr
Vi har (bortsett från slitagegrejerna..) haft en läcka på kylarvätska som gäckat oss.. (mest att hitta var det läckte..det var så lite som läckte..) och så fick vi byta ut oljetråget för nått år sedan.
Något (som jag inte vet om det är nått "standarsfel" eller ej) var att redan när vi köpte bilen.. så ville den inte säga till när det var dags för service.. (det skulle ske automatiskt sa dom.. efter nått år eller xxx mil - hände nada och de/opel förhalade det problemet tills nybilsgarantin var ute)
Men det var ju inga problem om man höll ordning på det själv
Nu kan hända att den börjar få lite åldersnoja kanske.. men det tillhör kanske (det har ju jag med
Men allt beror väl på tidigare ägare till en bil och hur de behandlat den! (oavsett sort).. vi köpte den ny.. och vi mekar inte.. men vi lämnar in på service/lagning när det behövs.
Jag har haft det på min Toyota vitz och har det på min Toyota ractis.Hannuse skrev:
Det är ett absolut måste i fartguppens förlovade land Tanzania där ett sådant kan vara upp till 40 cm högt och brant vinkel.
Inget är ett annat likt.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 7 078 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 7 078 inlägg
Helt galet, men det enda som funkar för sådant är en äldre Citroën med gashydraulisk fjädring. Sista modellen som hade det var nog C5. Där kan du bara höja bilen innan du kör över om det skulle behövas.D Dilato skrev:
Jag växte upp i Citroën GS, 4-5 olika. Billiga bilar men ytterst bekväma och med samma fjädringssystem. Skottsäker luftkyld boxermotor med vev så man kunde starta den även när batteriet var trött. CX var den större modellen då, underbar.
I det fallet så skulle jag ta med min Toyota Land Cruiser, men då hamnar vi i en annan liga.D Dilato skrev:
Tycker däremot att man bör fundera på nackdelarna med att tvinga upp fjädringen på en bil......om man bor i ett någorlunda modernt land 🙃
Det finns inga sådana att få tag på, det är vänstertrafik så merparten av alla bilar importeras från Japan.MultiMan skrev:
Helt galet, men det enda som funkar för sådant är en äldre Citroën med gashydraulisk fjädring. Sista modellen som hade det var nog C5. Där kan du bara höja bilen innan du kör över om dert skulle behövas.
Jag växte upp i Citroën GS, 4-5 olika. Billiga bilar men ytterst bekväma och med samma fjädringssystem. Skottsäker luftkyld boxermotor med vev så man kunde starta den även när batteriet var trött. CX var den större modellen då, underbar.
Det finns en stor marknad för begagnade bilar här.
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 7 078 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 7 078 inlägg
Nej, 50k är tyvärr inte mycket idag! Sålde min Passat från 2015 med 13 000 mil för 125 000 kr. Helt sjukt egentligen för en bil som är 11 år gammal. Priserna drog iväg under covid och har sedan dess hållit sig förvånansvärt högt på begagnatmarknaden. Jag köpte samma bil 2018 7000 mil för 150 000 kr och sålde den sju år senare för bara 25 000 kr mindre 😅H HenrikHuslöse skrev:
Medlem
· Blekinge
· 12 443 inlägg
Jag köpte en bil 2021 som gått 13 000 mil för 85 000:-. Sålde den 2024 med 21 000 mil på mätaren för 100 000:-.B Bannerb skrev:Nej, 50k är tyvärr inte mycket idag! Sålde min Passat från 2015 med 13 000 mil för 125 000 kr. Helt sjukt egentligen för en bil som är 11 år gammal. Priserna drog iväg under covid och har sedan dess hållit sig förvånansvärt högt på begagnatmarknaden. Jag köpte samma bil 2018 7000 mil för 150 000 kr och sålde den sju år senare för bara 25 000 kr mindre 😅