41 421 läst ·
1 997 svar
41k läst
2,0k svar
Valet 2026
Tog bort det ordet. Det var dumt formulerat. Håller helt med dig att det inte handlar om hudfärg.AndersMalmgren skrev:
Varför är vitt ett kriterium. Jag känner andra och tredje generationens invandrare som har höga utbildningar och bra jobb samt helt integrerade i det svenska samhället. Det sitter inte i hudfärgen. Dock håller jag med om att man måste ha en konservativ migrationspolitik, massinvandring skapar inte de individer jag pratar om ovan.
Muslimer avgör verkligen val. Om man googlar lite snabbt bor det ca 1 miljon med muslimsk bakgrund i Sverige varav 80% av dem röstade på antingen S, V eller MP. Det skiljde sig drygt 50.000 röster mellan höger och vänster block. Så valets vinnare är muslimerna👏🏻Skogochmark skrev:
Varför gick det som det gick i valet
SD har inte levererat. Vi har haft en fortsatt mycket hög invandring. Jag bryr mig generellt inte om andra länders politik, men SD har öppet och ohämmat stöttat dom makter som drivit på massinvandringen. Dvs sionisterna i USA och Israel. Irak är ett jättebra exempel.
SD har också övergivit den etniska aspekten av vad det innebär att vara svensk.
Det pågår en kamp i både Sverige och Europa, om att i högsta möjliga mån bevara ett kristet Europa. SD kan inte vara vår representant i den frågan. Vi behöver riktiga nationalister. Inte nazister eller extremister, utan nationalister som vill bevara den svenska kulturen, och andra länders kulturer.
Muslimer avgör val.
Att muslimer från Rinkeby och Rosengård avgör svenska val beror på att andelen är på tok för hög. Den är på tok för hög pga allt som skett från det att Reinfeldt slöt migrationspakten med MP.
Att dom förr eller senare skulle komma att avgöra svenska val har stått klart sedan 2011, då migrationspakten slöts.
Dom kommer fortsätta avgöra val och nästa steg är värre. Dom kommer inte bara avgöra val utan diktera vilken migrationspolitik ex Socialdemokraterna ska föra. Dvs det som idag heter "en ansvarsfull migrationspolitik" kommer förvandlas till mer eller mindre fri invandring. En generös asylpolitik kommer vara det normala tillståndet.
Nja valets vinnare är dom som inte vill jobba oberoende vilken religion man tillhör.J J-banan skrev:
Om jag var tvungen att fly och flytta men inte vill ändra något i mitt levene...
Vad skulle få mig att välja bort de 50+ länder som jag är kompatibel med redan som det är?
...och fortsätter förbi övriga länder upp till lilla Sverige?
Bidrag och slapphet. Enda svaren.
För 30 år sedan kom de sakta men stadigt hit i närmsta samhället. Var bara titta på balkongerna vilka som hade paraboler stora som motorhuvar för att sitta hemma och kolla på hemlandet på dagarna.
Ungarna var ute och snattade i butikerna och stal cyklar.
Sen har det bara eskalerat fram till 3-4 år sedan när man kunnat se lite bättring.
Okej att MP är fanatiker som åker buss, och vill ha hit massa invandrare för att få diplom av omvärlden. V är farlig på riktig och har en väljarskara som öppet är lågpresterande och aldrig förstått sig på hur ekonomi fungerar.
Men all denna massa av gamla Sossar som fortfarande röstar S av gammalt muskelminne och inte förstår att det inte gynnar varken de själva eller Sverige på något sätt. Det är nästan jobbigare att denna tröga passiva massan är så påtaglig.
Vad skulle få mig att välja bort de 50+ länder som jag är kompatibel med redan som det är?
...och fortsätter förbi övriga länder upp till lilla Sverige?
Bidrag och slapphet. Enda svaren.
För 30 år sedan kom de sakta men stadigt hit i närmsta samhället. Var bara titta på balkongerna vilka som hade paraboler stora som motorhuvar för att sitta hemma och kolla på hemlandet på dagarna.
Ungarna var ute och snattade i butikerna och stal cyklar.
Sen har det bara eskalerat fram till 3-4 år sedan när man kunnat se lite bättring.
Okej att MP är fanatiker som åker buss, och vill ha hit massa invandrare för att få diplom av omvärlden. V är farlig på riktig och har en väljarskara som öppet är lågpresterande och aldrig förstått sig på hur ekonomi fungerar.
Men all denna massa av gamla Sossar som fortfarande röstar S av gammalt muskelminne och inte förstår att det inte gynnar varken de själva eller Sverige på något sätt. Det är nästan jobbigare att denna tröga passiva massan är så påtaglig.
Snarare de som är konservativa i ordets verkliga mening, de som inte vill ha någon förändring av nuläget. För nu finns ingen möjlig regering som har majoritetsstöd. Så kommande minoritetsregering kan inte förändra annat än där konsensus råder i riksdagen mellan vänster och höger.G Greger_08 skrev:
Ja det är väl ungefär 56 muslimskt styrda länder i världen. Och om man är så glad gör den muslimska kulturen är det verkligen en gåta hur man kan välja att bosätta sig i kalla kristna länder.P Pligg85 skrev:
Om jag hade varit tvungen att bege mig från Sverige, då hade jag valt ett så nära angränsande land som möjligt.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 18 606 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 18 606 inlägg
Den finns ingen officiell siffra på antal ens muslimsk bakgrund, men 800'-1000' brukar anges, så vi tar väl den högre siffran.J J-banan skrev:
Av dessa är säkert ganska många barn som inte får rösta och dessutom rätt antal som inte är svenska medborgare och därmed inte får rösta. Sen ordet ofta ett lägre röstdeltagande bland invandrare så stryk ett antal till.
Av dessa röstar 80% på S, V eller MP, enligt vem?
Att ha en muslimsk bakgrund innebär inte per automatik att man är muslim heller.
Klart att muslimers röster påverkar, liksom kvinnors, mäns, landsortsbor, storstadsbor etc.
En medborgare en röst tycker jag är rätt bra, oavsett om de röstar på partier jag uppskattar eller inte.
En medborgare borde vilja dra landet framåt i rätt riktning och inte försöka skapa ett land som man flydde från tycker jag iallafall.Fairlane skrev:
Den finns ingen officiell siffra på antal ens muslimsk bakgrund, men 800'-1000' brukar anges, så vi tar väl den högre siffran.
Av dessa är säkert ganska många barn som inte får rösta och dessutom rätt antal som inte är svenska medborgare och därmed inte får rösta. Sen ordet ofta ett lägre röstdeltagande bland invandrare så stryk ett antal till.
Att ha en muslimsk bakgrund innebär inte per automatik att man är muslim heller.
Klart att muslimers röster påverkar, liksom kvinnors, mäns, landsortsbor, storstadsbor etc.
En medborgare en röst tycker jag är rätt bra, oavsett om de röstar på partier jag uppskattar eller inte.
Om vi vänder på det. Tänk att över 1 miljon Svenskar hade valt att bosätta sig i ett främmande land( vi kan kalla landet för Ökenlandet) med vitt skild kultur och religon. Och Ökenlandet hade allmän rösträtt.Fairlane skrev:
Den finns ingen officiell siffra på antal ens muslimsk bakgrund, men 800'-1000' brukar anges, så vi tar väl den högre siffran.
Merparten av svenskarna i Ökenlandet hade röstat på partiet Nysvensk som kommer in i riksdagen och blir vågmästare.
Hur tror du att Ökenlandets urinvånare hade reagerat?
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 18 606 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 18 606 inlägg
Det kan man såklart tycka, men det blir en rätt svår avvägning vilka som ska få rösta och vilka som inte ska få göra det. Jag har sett några förslag, endast de som arbetar inom vissa yrken som den personen tycker är riktiga yrken etc. Fullständigt vansinne enligt mig. Demokrati är inte perfekt, men alternativen är sämre, enligt mig.P Pligg85 skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 18 606 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 18 606 inlägg
Jag tycker det hypotetiska är ointressant, jag ifrågasatte bara påståendet med lite fakta. Fakta brukar inte accepteras av extremister, så jag förstår om det känns otäckt.Skogochmark skrev:
Om vi vänder på det. Tänk att över 1 miljon Svenskar hade valt att bosätta sig i ett främmande land( vi kan kalla landet för Ökenlandet) med vitt skild kultur och religon. Och Ökenlandet hade allmän rösträtt.
Merparten av svenskarna i Ökenlandet hade röstat på partiet Nysvensk som kommer in i riksdagen och blir vågmästare.
Guldmedalj i Relativiserings-VM. Gratulerar!Fairlane skrev:
Om det hypotetiska landet är det som vi antar att det är, skulle landets befolkning vara av en viss kaliber och kortat av huvudena på de invällande svenskarna. Det har åtminstone varit metoden de senaste 1400 åren.Skogochmark skrev:
Om vi vänder på det. Tänk att över 1 miljon Svenskar hade valt att bosätta sig i ett främmande land( vi kan kalla landet för Ökenlandet) med vitt skild kultur och religon. Och Ökenlandet hade allmän rösträtt.