Det blir ju patetiskt när man skriver:P pmd skrev:
Det som gick i kras när jag insåg att jag saknade rösträtt i Sverige var en blandning av min känsla av tillhörighet till det land jag dittills hade kallat hem och mitt förtroende för den svenska rättsordningen.
Hon är 20 år och har aldrig bott i Sverige men kallar det hem?
🙄
Undrar vad hon kallar sin bostad i utlandet där hon bott hela livert.... för inte kan det väl vara hem?
Det var billigt! Här kostar det 6000 kr att anlita kommunen för att göra en "lägeskontroll", dvs mäta att husgrunden har placerats på rätt plats. För nio år sen gjorde vi en sådan. Det var väl något billigare då, gissar jag, men minns inte.D Dilato skrev:
Sen tog det ett par veckor för att få besked om mätningen visade att husgrunden låg inom toleransen eller inte. Det drog ut så på tiden, medan bygget stod stilla, att jag till slut grävde fram ett telefonnummer till chefen för bygglov och fick svar direkt att mätningen var OK. Det numret var det enda jag hittade. Beskedet från informationsavdelningen var att bygglovshandläggarna inte var anträffbara via teleon, så jag gissar att det var en lapsus att chefens nummer fanns att läsa.
Det kanske skulle bli smidigare byråkrati även i Sverige om vi hade lite lagom Tanzanisk korruption. 😉
Jag känner inte igen det. Det kanske bara handlar om den del av samhället du befinner dig i mestadels?O skrev:
Vet inte hur många. Men som exempel har det alltid varit svårt för många att erkänna att man sympatiserar med förslag från SD eller för den delen M, L, C, KD, V, MP och S lite beroende på vilken miljö man befinner sig i. Väldigt många vågar inte med risk att bli stämplade som rasister, extremister, sionister, kristna, höger, vänster men oxo nazister och kommunister.
Hotet ligger dolt outtalat i hela samhället.
De här gången är det inte uteslutet med nyval, Centerpartiet går ut med att en av deras hjärtefrågor är en kraftigt försämrad a-kassa med snabb nedtrappning samt att karensavdraget ska vara kvar.
Sedan har vi Vänsterpartiet och Centerns hårda linjer mot varandra.
Att ett kommunistparti och det marknadsfundamentalistiska Centerpartiet kommer kunna samarbeta blir snudd på omöjligt.
Dags att ta fram popcornen.🤡
Sedan har vi Vänsterpartiet och Centerns hårda linjer mot varandra.
Att ett kommunistparti och det marknadsfundamentalistiska Centerpartiet kommer kunna samarbeta blir snudd på omöjligt.
Dags att ta fram popcornen.🤡
Varför gick det som det gick i valet
SD har inte levererat. Vi har haft en fortsatt mycket hög invandring. Jag bryr mig generellt inte om andra länders politik, men SD har öppet och ohämmat stöttat dom makter som drivit på massinvandringen. Dvs sionisterna i USA och Israel. Irak är ett jättebra exempel.
SD har också övergivit den etniska aspekten av vad det innebär att vara svensk.
Det pågår en kamp i både Sverige och Europa, om att i högsta möjliga mån bevara ett kristet Europa. SD kan inte vara vår representant i den frågan. Vi behöver riktiga nationalister. Inte nazister eller extremister, utan nationalister som vill bevara den svenska kulturen, och andra länders kulturer.
Muslimer avgör val.
Att muslimer från Rinkeby och Rosengård avgör svenska val beror på att andelen är på tok för hög. Den är på tok för hög pga allt som skett från det att Reinfeldt slöt migrationspakten med MP.
Att dom förr eller senare skulle komma att avgöra svenska val har stått klart sedan 2011, då migrationspakten slöts.
Dom kommer fortsätta avgöra val och nästa steg är värre. Dom kommer inte bara avgöra val utan diktera vilken migrationspolitik ex Socialdemokraterna ska föra. Dvs det som idag heter "en ansvarsfull migrationspolitik" kommer förvandlas till mer eller mindre fri invandring. En generös asylpolitik kommer vara det normala tillståndet.
SD har inte levererat. Vi har haft en fortsatt mycket hög invandring. Jag bryr mig generellt inte om andra länders politik, men SD har öppet och ohämmat stöttat dom makter som drivit på massinvandringen. Dvs sionisterna i USA och Israel. Irak är ett jättebra exempel.
Det pågår en kamp i både Sverige och Europa, om att i högsta möjliga mån bevara ett kristet Europa. SD kan inte vara vår representant i den frågan. Vi behöver riktiga nationalister. Inte nazister eller extremister, utan nationalister som vill bevara den svenska kulturen, och andra länders kulturer.
Muslimer avgör val.
Att muslimer från Rinkeby och Rosengård avgör svenska val beror på att andelen är på tok för hög. Den är på tok för hög pga allt som skett från det att Reinfeldt slöt migrationspakten med MP.
Att dom förr eller senare skulle komma att avgöra svenska val har stått klart sedan 2011, då migrationspakten slöts.
Dom kommer fortsätta avgöra val och nästa steg är värre. Dom kommer inte bara avgöra val utan diktera vilken migrationspolitik ex Socialdemokraterna ska föra. Dvs det som idag heter "en ansvarsfull migrationspolitik" kommer förvandlas till mer eller mindre fri invandring. En generös asylpolitik kommer vara det normala tillståndet.
Redigerat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Demographic_jihadSkogochmark skrev:
Observera att objektiva Wikipedia anser teorin vara galen konspiration, absolut ingenting som någonsin händer i verkligheten.
Det har absolut inte hänt i sverige, och eftersom det inte har hänt, påverkade det inte heller valet i sverige 2026.
Renoverare
· Stockholm
· 21 330 inlägg
Varför är vitt ett kriterium. Jag känner andra och tredje generationens invandrare som har höga utbildningar och bra jobb samt helt integrerade i det svenska samhället. Det sitter inte i hudfärgen. Dock håller jag med om att man måste ha en konservativ migrationspolitik, massinvandring skapar inte de individer jag pratar om ovan.Skogochmark skrev:
Varför gick det som det gick i valet
Det pågår en kamp i både Sverige och Europa, om att i högsta möjliga mån bevara ett kristet och vitt Europa. SD kan inte vara vår representant i den frågan. Vi behöver riktiga nationalister. Inte nazister eller extremister, utan nationalister som vill bevara den svenska kulturen, och andra länders kulturer.
Muslimer avgör val.