26 896 läst ·
1 219 svar
27k läst
1,2k svar
Valet 2026
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 18 529 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 18 529 inlägg
Relativisering? Att jag visar på brister i resonemanget?H hovapettson skrev:
Men vi antar att det finns 1 miljon människor i Sverige med muslimsk bakgrund och att muslimer till 80% röstar på S-V-MP.
Hur många röster får man då från gruppen muslimer?
Hur många röster får man då från gruppen med muslimsk bakgrund?
Sd hade reklam inför valet. " vi gör Sverige till Sverige igen"
Undrar hur dom tänkte där.
●Vi har ett Eu som styr mycket, Sd är för Eu
●Vi har genom Dca avtalet fått Amerikanska baser i Sverige, Sd är för detta
●Vi har officiellt gått med i Nato, Sd är för det
Och så vidare.....
Undrar hur dom tänkte där.
●Vi har ett Eu som styr mycket, Sd är för Eu
●Vi har genom Dca avtalet fått Amerikanska baser i Sverige, Sd är för detta
●Vi har officiellt gått med i Nato, Sd är för det
Och så vidare.....
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 49 077 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 49 077 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 49 077 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 49 077 inlägg
Liksom sjukvårdsanställda avgjorde valet.J J-banan skrev:
Liksom de som röstade på SD förra gången men inte gjorde det nu avgjorde valet.
Alla som röstade till vänster är vinnare oavsett religion etc.
Oavsett SD eller inte - vill man göra sverige till sverige är det ju bra om den resan inte börjar med att sverige är ryskt. Även om man kan tycka att EU har växt över alla bredder så är det onekligen så att det är en union skapad för att bibehålla fred mellan medlemsstaterna, och det har varit framgångsrikt. Att Sverige går med i NATO är heller knappast något som motverkar att Sverige förblir eller återgår till att vara Sverige. Det borde räcka med att förstå att vi flyttat frontlinjen från svensk territorialgräns ändra fram till Finsk och Estländsk östra gräns. Otroligt bra för Sverige, konstigt att inte fler förstår detta. Att vi dessutom samverkar med andra allierade och förbereder för ofred redan nu, gör ju dessutom en enorm skillnad den dag Putin återhämtat sig från Ukrainakriget.Skogochmark skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 18 529 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 18 529 inlägg
Generellt kan man väl säga att valaffischer är rätt intetsägande. "Vi gör Sverige till Sverige igen" säger ju ingenting om man inte definierar vad man menar med Sverige. Är det Sverige på Gustav Vasas tid man menar, eller kanske under trettioåriga kriget, eller 1800-talet? Kanske menar man Sverige under 1970-talet eller vilken annan tid som helst. det är öppet för tolkningar, vilket väl också är avsikten.
Renoverare
· Stockholm
· 21 372 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 21 372 inlägg
Jag har förstått det hela mitt vuxna liv då jag varit pro NATO hela livet. Peter Hultqvist var inte ens pro NATO efter Rysslands fullskaliga invasion, det var först när sossarna insåg att sent ska deras väljare vakna som de ändra stansMathiasS skrev:
Oavsett SD eller inte - vill man göra sverige till sverige är det ju bra om den resan inte börjar med att sverige är ryskt. Även om man kan tycka att EU har växt över alla bredder så är det onekligen så att det är en union skapad för att bibehålla fred mellan medlemsstaterna, och det har varit framgångsrikt. Att Sverige går med i NATO är heller knappast något som motverkar att Sverige förblir eller återgår till att vara Sverige. Det borde räcka med att förstå att vi flyttat frontlinjen från svensk territorialgräns ändra fram till Finsk och Estländsk östra gräns. Otroligt bra för Sverige, konstigt att inte fler förstår detta. Att vi dessutom samverkar med andra allierade och förbereder för ofred redan nu, gör ju dessutom en enorm skillnad den dag Putin återhämtat sig från Ukrainakriget.
Det mest intressanta är väl var deras lojaliteter ligger, är de för Sverige eller för klanen och religionen i första hand.BirgitS skrev:
Dom flesta vill ju fly just muslimska diktaturer...Skogochmark skrev:
Ja det är väl ungefär 56 muslimskt styrda länder i världen. Och om man är så glad gör den muslimska kulturen är det verkligen en gåta hur man kan välja att bosätta sig i kalla kristna länder.
Om jag hade varit tvungen att bege mig från Sverige, då hade jag valt ett så nära angränsande land som möjligt.
Då bör de höja sina röster mot moskeer som finansieras av arabländer och lär ut att muslimernas uppgift är att ta över Europa. Som jag tidigare skrev har Mona Walter med rötter i Somalia varnat för imamernas hatretorik i moskeerna. Vi ser hur mer moderata muslimer som imamen Abd Al Haqq Kielan hotats av salafister som försökt ta över mosken med medel från Qatar och Saudiarabien.G gaidin skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 18 529 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 18 529 inlägg