kashieda kashieda skrev:
Verkligheten knackar på din världsbild. Om du har tur kanske det blir så mycket sprickor att dina villfarelser ångar bort.

[länk]
Som jag sade: de flesta brott begås av invandrare. Men du läste kanske ALLA
Jag trodde inte du konsumerade Samnytt🤣

• Haha
kashieda
  • Laddar…
Fairlane
Skogochmark Skogochmark skrev:
Som jag sade: de flesta brott begås av invandrare. Men du läste kanske ALLA
Jag trodde inte du konsumerade Samnytt🤣
Nej du skrev inte "de flesta", du skrev "nästan alla". De flesta skulle kunna vara 51%, medan nästan alla väl åtminstone måste räknas till över 90%?

Oavsett vilket tror jag du får svårt att bevisa dina siffror. De är väl som dina andra siffror med över en miljon klanmedlemmar i Sverige och över 2 miljoner utomeuropeiska invandrare, rent påhitt.
Som Bitterhetsakademin skrev tidigare så talas det om omkring 40 klaner, men låt oss för saken skull säga att det är lågt, att den egentligen är 100 klaner. En klan är ett släktnätverk som bekant och enkel matematik skulle få ge att varje klan bestod av över 10000 släktingar i genomsnitt...

• Gilla
  • Haha
  • Älska
BirgitS och 3 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Du tror att privata hyresvärdar är mer intresserade av att erbjuda låga hyror i stället för att öka sin vinst?
I betongen, ja. Inte i centrum.

• Haha
kashieda
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Nej du skrev inte "de flesta", du skrev "nästan alla". De flesta skulle kunna vara 51%, medan nästan alla väl åtminstone måste räknas till över 90%?

Oavsett vilket tror jag du får svårt att bevisa dina siffror. De är väl som dina andra siffror med över en miljon klanmedlemmar i Sverige och över 2 miljoner utomeuropeiska invandrare, rent påhitt.
Som Bitterhetsakademin skrev tidigare så talas det om omkring 40 klaner, men låt oss för saken skull säga att det är lågt, att den egentligen är 100 klaner. En klan är ett släktnätverk som bekant och enkel matematik skulle få ge att varje klan bestod av över 10000 släktingar i genomsnitt...
Lätt att nå några olika klaner och be dem rösta på v med ett arabiskt meddelande.

K karlmb skrev:
Lätt att nå några olika klaner och be dem rösta på v med ett arabiskt meddelande.
Konstigt att de som är så starka att de klarar att driva ut polisen så enkelt faller för politisk retorik från vänstern.

Det låter också som Schrödingers kriminella: när det gäller brott är de extremt kunniga men i politiken följer de glatt efter första bästa. Synd att inte SD hann först med sina utmärkta argument?

• Gilla
NyKarin och 4 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Konstigt att de som är så starka att de klarar att driva ut polisen så enkelt faller för politisk retorik från vänstern.

Det låter också som Schrödingers kriminella: när det gäller brott är de extremt kunniga men i politiken följer de glatt efter första bästa. Synd att inte SD hann först med sina utmärkta argument?
Påstår du att de skiter i Allah för att en del av dem är kriminella?

Gud skapade Islam för att kristna ska få känna på hur judarna känner inför kristendomen.

• Haha
  • Gilla
Intet och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
S Snurrespratt skrev:
Då har du nog glömt och förträngt detta. Även tidigare framgrävt av en mycket språk-kompetent journalist på Sydsvenskan: [länk]
Och alla invandrare använder sociala medier och alla fick upp samma meddelande eller?
Knappast.
Mycket sannolikare att de ser partier som kampanjar på torgen.

BirgitS
Skogochmark Skogochmark skrev:
Hur många av Centerns väljare vet om att partiet i sin ungdom var fullt av folk som stöttade Hitler.
Så vad vill du ha sagt?
Hur många av moderaternas väljare vet om att fram till kriget vände stödde överklassen och övre medelklassen (alltså folk som röstade på högern) Tyskland och förnekade att det fanns koncentrationsläger?
Alla borgerliga tidningar, utom Göteborgs Handels- och sjöfartstidning, stödde Tyskland fram till vändningen.
B Bitterhetsakademin skrev:
Detta och Sverige tidiga undfallenhet mot Tyskland skildras i en lång artikel på Sverige och Sanningen, tyvärr spärrad mot nedladdning och länkning så du får läsa vidare på egen hand.
Det är väl välkänt sen andra världskriget och var något som jag fick lära mig i skolan. Det behövs alltså inte just en viss artikel i en viss tidning.

BirgitS BirgitS skrev:
Hur många av moderaternas väljare vet om att fram till kriget vände stödde överklassen och övre medelklassen (alltså folk som röstade på högern) Tyskland och förnekade att det fanns koncentrationsläger?
Alla borgerliga tidningar, utom Göteborgs Handels- och sjöfartstidning, stödde Tyskland fram till vändningen.
Tyvärr var det värre än så. Alla tidningar och partier, förutom GHT och Kommunisterna stödde Tyskland.

Vår demokratiska staten censurerade Handelstidningen samt biofilmer som var Tyskkritiska.

Redigerat:
  • Gilla
Bitterhetsakademin
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:

Det är väl välkänt sen andra världskriget och var något som jag fick lära mig i skolan. Det behövs alltså inte just en viss artikel i en viss tidning.
Så vad vill du ha sagt?
Du bevisar bara det jag ville föra fram. Att de flesta partiet har ett mörkt förflutet.

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Tyvärr var det värre än så. Alla tidningar och partier, förutom GHT och Kommunisterna stödde Tyskland.
Tyskland och nazister är inte samma sak. Gustav V var tex vänligt inställd till Tyskland men var öppet kritisk mot förföljsen av judar osv.

På samma sätt var högerpartiet, dåtida Moderaterna, av tradition starkt tyskvänligt men även de var starkt kritisk till nazisterna.

Sedan fanns det nazister i samtliga partier under denna tid.

• Gilla
Skogochmark
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Tyskland och nazister är inte samma sak. Gustav V var tex vänligt inställd till Tyskland men var öppet kritisk mot förföljsen av judar osv.

På samma sätt var högerpartiet, dåtida Moderaterna, av tradition starkt tyskvänligt men även de var starkt kritisk till nazisterna.

Sedan fanns det nazister i samtliga partier under denna tid.
Du är en klok människa Anders👍

• Älska
AndersMalmgren
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det är inte sant.
Det var presscensur i Sverige, att skriva något negativt om nazisterna kunde innebära att hela upplagan beslagtogs eller inte fick transporteras.

Den svenska samlingsregeringen, under ledning av socialdemokraten Per Albin Hansson, införde strikta åtgärder för att hindra medier från att publicera material som kunde provocera Nazityskland eller hota Sveriges neutralitet.

Eftersom familjen Bonnier ägde stora antinazistiska organ som Dagens Nyheter (och senare Expressen) samt veckotidningen NU, drabbades deras verksamhet direkt av regeringens restriktioner

• Ledsen
  • Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Det är inte sant.
Det var presscensur i Sverige, att skriva något negativt om nazisterna kunde innebära att hela upplagan beslagtogs eller inte fick transporteras.

Den svenska samlingsregeringen, under ledning av socialdemokraten Per Albin Hansson, införde strikta åtgärder för att hindra medier från att publicera material som kunde provocera Nazityskland eller hota Sveriges neutralitet.

Eftersom familjen Bonnier ägde stora antinazistiska organ som Dagens Nyheter (och senare Expressen) samt veckotidningen NU, drabbades deras verksamhet direkt av regeringens restriktioner
Sosseriet ledde med stram hand..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.