Vad är problemet med att många i Rosengård är vänsterpartister?H hovapettson skrev:
Ser du samma problematik med moderaterna i Djursholm?
Socialdemokraterna fick närmre 1,9 miljoner röster men trÅkesson tycker det är skandal att 200 000 av dem var från muslimer och anser det vara ett fel.
Jag förstår inte problemet här.
SDs raison d'être är stoppa invandring av mörkhyade personer, ungefär som MPs raison d'être är att stoppa kärnkraft. Båda partierna är enfrågepartier som har blivit tvungna att ta ställning i andra politiska frågor med tiden.G gaidin skrev:
Du är rolig, du. Men det finns modeller. Straffrihet, (netto)skattebetalare, antal barn och fullgjord värnplikt är en början. Sedan kan vi diskutera vilka som har stort ansvar osv. Allt detta är för ett moget samtal, men att systemet kollapsat såg vi övertydligt just detta val.P pmd skrev:
Vad är det som kollapsat? Att valet blev väldigt jämnt mellan två block är såklart ett bekymmer.H hovapettson skrev:
Jag gissar att det du tycker är kollapsen är att folk inte röstade så som du ville.
Problemet är att dom inte är vänsterpartister. Problemet är att dom blivit tillsagda att rösta på vänstern eller sossarna.G gaidin skrev:Vad är problemet med att många i Rosengård är vänsterpartister?
Ser du samma problematik med moderaterna i Djursholm?
Socialdemokraterna fick närmre 1,9 miljoner röster men trÅkesson tycker det är skandal att 200 000 av dem var från muslimer och anser det vara ett fel.
Jag förstår inte problemet här.
Jag tänker inte hindra någon att diskutera extremister, men jag tycker att de är ganska ointressanta[*].Höghus skrev:
1631 röster är inte heller så många. Fler än 266, men den senare siffran är ju röster på ett enda parti.
[*] Den här metadiskussionen är intressantare. 🙃
Det var bara partier med kommunist i namnet jag tog som exempel.P pmd skrev:
V, som har ett öppet kommunistiskt ungdomsförbund, får +450000 röster.
/Höghus
We aim to please.H hovapettson skrev:
Det behövs ett system som har acceptans av en ganska stor majoritet av befolkningen och att den icke-accepterande delen av befolkningen inte gör revolution.H hovapettson skrev:
På vilket sätt har systemet kollapsat? Kommer det inte att bli fler val i Sverige?H hovapettson skrev: