56 069 läst ·
2 463 svar
56k läst
2,5k svar
Valet 2026
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Att förbjuda pedofili är ungefär som att förbjuda homosexualitet. Alla pedofiler antastar inte barn. De flesta sexualbrott mot barn begås av personer i barnets närhet som inte är pedofiler.G gaidin skrev:
Det kanske är lite väl hårt, men den som inte vill ha demokrati låter lämpligen bli att deltaga i allmänna val.G gaidin skrev:
Redigerat:
Är mycket nöjd med att jag fick in diskussionen på detta spår med förslaget om graderad rösträtt. (Tyvärr censureras en del.)
I princip alla som arbetar i den offentliga sektorn, alltså?R ReMaxBerea skrev:
Var jobbar du själv?
Jag tycker att man borde få ha tre röster.
Två röster där man rösta FÖR något.
En röst där man röstar MOT något, denna röst drar då bort en av rösterna för det man röstat mot.
Ibland kan de vara viktigare vem som INTE vinner ett val än vem som vinner.
Två röster där man rösta FÖR något.
En röst där man röstar MOT något, denna röst drar då bort en av rösterna för det man röstat mot.
Ibland kan de vara viktigare vem som INTE vinner ett val än vem som vinner.
Återigen Heinlein.G gaidin skrev:
“If you are part of a society that votes, then do so. There may be no candidates and no measures you want to vote for ... but there are certain to be ones you want to vote against. In case of doubt, vote against. By this rule you will rarely go wrong.”
― Robert A. Heinlein, Time Enough for Love
Det är lite så jag har röstat de senaste valen...P pmd skrev:Återigen Heinlein.
“If you are part of a society that votes, then do so. There may be no candidates and no measures you want to vote for ... but there are certain to be ones you want to vote against. In case of doubt, vote against. By this rule you will rarely go wrong.”
― Robert A. Heinlein, Time Enough for Love
Graderad rösträtt är en farlig väg att gå, minns Heidenstams kända rader "Det är en skam, det är en fläck på Sveriges baner att medborgarrätt heter pengar"H hovapettson skrev:
Den som inte har något inflytande över landets styre har heller ingen moralisk skyldighet att följa lagarna.
Nå, pengarna kan lämnas utanför, men att det inte fungerar har vi ju sett i årets val (Delar av Rosengård 95% illrött. Är det så många radikala arbetare just där?)B Bitterhetsakademin skrev: