D
Skogochmark Skogochmark skrev:
Vi behöver inga ryssar för att skapa polarisering i landet. Det har våra politiker själva skött så bra i minst 25 år.
Tja, nu ser ju världen ut som den gör och det finns flera aktörer som är aktiva i Sverige med sånt här, det ska man inte uppmuntra.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
D djac skrev:
De ligger såklart högt på listan men närmast sida vid sida med några andra.
Att ni orkar...
Å andra sidan skulle jag något motvilligt skriva under ett upprop initierat av Limpan på AB eller liknande person som väcker instinktiv motvilja. (Dock skulle jag göra det. Det är skillnaden mellan dig och mig vad gäller denna sak.)

D
H hovapettson skrev:
Att ni orkar...
Å andra sidan skulle jag något motvilligt skriva under ett upprop initierat av Limpan på AB eller liknande person som väcker instinktiv motvilja. (Dock skulle jag göra det. Det är skillnaden mellan dig och mig vad gäller denna sak.)
Ja man kunde önska att resistensen och källkritiken var lite skarpare i Sverige, folk går på vad som helst.

• Gilla
  • Haha
Lilak och 8 till
  • Laddar…
D djac skrev:
Ja man kunde önska att resistensen och källkritiken var lite skarpare i Sverige, folk går på vad som helst.
Är det viktigt för dig att INTE undersöka valfusk eftersom några av de som kräver det inte riktigt håller med dig i politiska frågor?
Eller är det viktigt att motarbeta varje person och rörelse som du inte känner samhörighet med?
Spelar valsäkerhet och själva demokratins innersta någon roll för dig?
Tänk om din bäste väns mormors faster var med i en fascistiskt klubb 1935, blir då din vän lite, lite sämre för dig?
Bara funderar lite högt...

• Älska
  • Gilla
ptlf och 2 till
  • Laddar…
D djac skrev:
Ja särskilt det som Svt pumpar ut. Folk har så svårt att tro att staten skulle kunna undanhålla eller till och med förvanska sanningen.

Ja särskilt det som Svt pumpar ut. Folk har så svårt att tro att staten skulle kunna undanhålla eller till och med förvanska sanningen.
När det gäller gammelmedia är det största problemet urvalet, anser jag. De saker de inte tar upp och bevakar.

• Gilla
Skogochmark och 2 till
  • Laddar…
H hovapettson skrev:
När det gäller gammelmedia är det största problemet urvalet, anser jag. De saker de inte tar upp och bevakar.
Halleluja. Helt rätt. Vilken överraskning! 😀

• Gilla
Skogochmark och 1 till
  • Laddar…
D
H hovapettson skrev:
Är det viktigt för dig att INTE undersöka valfusk eftersom några av de som kräver det inte riktigt håller med dig i politiska frågor?
Eller är det viktigt att motarbeta varje person och rörelse som du inte känner samhörighet med?
Spelar valsäkerhet och själva demokratins innersta någon roll för dig?
Tänk om din bäste väns mormors faster var med i en fascistiskt klubb 1935, blir då din vän lite, lite sämre för dig?
Bara funderar lite högt...
Det undersöks väl redan, tror du att något mörkas någonstans?

Låt oss bara slå fast att ja, jag har större förtroende för våra institutioner än för "Leopold", absolut. Det är inte viktigt för demokratin att du stöttar påverkansoperationer.

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
D
Är det vad du tror, att svenska val är manipulerade?

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
H hovapettson skrev:
Nå, pengarna kan lämnas utanför, men att det inte fungerar har vi ju sett i årets val (Delar av Rosengård 95% illrött. Är det så många radikala arbetare just där?)
Nej men många invandrare med låga inkomster. Är du förvånad över att dom inte vill rösta på Tidö partierna ?😎

• Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
D
H hovapettson skrev:
Nå, pengarna kan lämnas utanför, men att det inte fungerar har vi ju sett i årets val (Delar av Rosengård 95% illrött. Är det så många radikala arbetare just där?)
Vi ser det omvända i andra valkretsar med stor dominans för M, är det också ett tecken?

Att man inte röstar på förövaren är väl ett sundhetstecken.

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
U Uffe A skrev:
Nej men många invandrare med låga inkomster. Är du förvånad över att dom inte vill rösta på Tidö partierna ?😎
Extremt kortsiktigt isf. Vi kräver mer av våra medborgare. Suga bidragstutte är inte något som kan hålla ett industriland flytande, tvärtom.

H hovapettson skrev:
Extremt kortsiktigt isf. Vi kräver mer av våra medborgare. Suga bidragstutte är inte något som kan hålla ett industriland flytande, tvärtom.
Är du på riktigt???
Under vilken sten har du tillbringat de sista åren.
Det är fullt förståeligt att ingen röstar på partier som inte har något annat mål än att utvisa dom.
LönekrVet är ett hån mot hela befolkningen, hur många svenskar uppfyller det?
Vad ska vi göra med de svenskar som inte uppnår gränsen?
För det är väl inte så att Tidö laget kommer att höja lägsta lönerna??

• Gilla
  • Haha
djac och 6 till
  • Laddar…
U Uffe A skrev:
Det vimlar av s k invandrare som är så jä-la less på buset. SD och M har stort stöd bland dessa. Alltså, "stort" i förhållande till vad många drabbade av de låga förväntningarnas rasism vill medge.

Logiken "fattig" = "vänster" fungerar troligen på unga och oerfarna, men inte på fullvuxna.

Strömmer (den stora semlan😊) intervjuas av PM Nilsson, Timbro idag. En god genomgång av var Tidölaget lyckades med under sin mandatperiod. För den nyfikne.

• Gilla
  • Haha
djac och 4 till
  • Laddar…
D djac skrev:
Nä, jag utgår från att de inte vill oss väl men utnyttjar en möjlighet att så split och polarisering. Ser ut som ett beställningsjobb, för vem är ju oklart, det finns flera tänkbara.
Att överklaga valresultatet snabbt är fullt logiskt. Det måste göras inom 10 dagar från att resultatet kungjorts. Det finns alltså inte tid att vänta på att polisen eller politiska utredningar malt färdigt.

/Höghus

https://www.val.se/det-svenska-vals...svenska-valsystemet/overklaga-ett-valresultat

• Gilla
Skogochmark och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.