G
Höghus Höghus skrev:
Det var bara partier med kommunist i namnet jag tog som exempel.
V, som har ett öppet kommunistiskt ungdomsförbund, får +450000 röster.

/Höghus
Och dom är riktigt vänsterblivna..

Jimmie Åkesson är betydlig mer human än t.e.x Todor Christov Zjivkov..

V delar åsikter med en av dom..

P
Skogochmark Skogochmark skrev:
Väldigt vanligt att folk som kritiserar staten m.m blir uthängda. Många blir anklagade flr våldtäkt utan beägg och får sina liv fördärvade. Bara ett av många exempel
Det där är en generalisering utan exempel.

• Gilla
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Det där är en generalisering utan exempel.
Jag har en nära vän som mitt i natten blev hämtad av polis. Anklagad för att ha våldtagit sin flickvän sex gånger. Han satt frihetsberövad 3 dygn. Släpptes utan att ens blivit förhörd. Det är en lång historia. Han fick mycket förstört med familj, och vänner.

Fairlane
G Greger_08 skrev:
Och dom är riktigt vänsterblivna..
Så är det såklart. Det finns vänsterblivna och det finns facister, inget annat...

Eller så kanske man kan vara lite mer mogen och sluta kalla andra med andra åsikter för nedsättande saker?

• Gilla
Lilak och 7 till
  • Laddar…
P
Höghus Höghus skrev:
Det var bara partier med kommunist i namnet jag tog som exempel.
V, som har ett öppet kommunistiskt ungdomsförbund, får +450000 röster.
565 599 enligt den senast uppdateringen på SVT.
Etablerade riksdagspartier räknas nog inte som extremister av de flesta, och man röstar inte på ungdomsförbund. Det är väl f.ö. rätt vanligt att ett ungdomsförbund är radikalare än sitt moderparti?

Men visst finns det partier i riksdagen som är mer extrema än andra. SD fick 1 176 834 röster enligt samma uppdatering som ovan

Tredje och fjärde största partierna fick alltså 1 742 433 röster tillsammans. Det är mer än en fjärdedel av alla avgivna röster.

Så problemet med extremism kanske inte är så ointressant som jag trodde …

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Etablerade riksdagspartier räknas nog inte som extremister av de flesta, och man röstar inte på ungdomsförbund. Det är väl f.ö. rätt vanligt att ett ungdomsförbund är radikalare än sitt moderparti?

Men visst finns det partier i riksdagen som är mer extrema än andra. SD fick 1 176 834 röster enligt samma uppdatering som ovan

Tredje och fjärde största partierna fick alltså 1 742 433 röster tillsammans. Det är mer än en fjärdedel av alla avgivna röster.

Eftersom du nämner SD...
Hur definieras just dessa 15-20% av väljarna som extremister?
Isf är alla väljare i Konungariket Sverige extremister.

/Höghus

P
Jag har en nära vän som mitt i natten blev hämtad av polis. Anklagad för att ha våldtagit sin flickvän sex gånger. Han satt frihetsberövad 3 dygn. Släpptes utan att ens blivit förhörd.
En anekdot kan definitionsmässigt inte vara "väldigt vanligt", men visst låter det mycket tråkigt för din vän.
Vad hände med flickvännen? Blev hon anmäld av pojkvännen för falsk tillvitelse? Om det var hon som anmälde pojkvännen, förstås.
Det är en lång historia. Han fick mycket förstört med familj, och vänner.
Om det är en lång historia så finns det säkert mycket mer att berätta.

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
P pmd skrev:

Jag ser drygt 413 000 röster på ett annat extremistiskt parti.

P
Jag ser drygt 413 000 röster på ett annat extremistiskt parti.
Det hamnade näst sist.

P pmd skrev:
En anekdot kan definitionsmässigt inte vara "väldigt vanligt", men visst låter det mycket tråkigt för din vän.
Vad hände med flickvännen? Blev hon anmäld av pojkvännen för falsk tillvitelse? Om det var hon som anmälde pojkvännen, förstås.
Hon är anmäld men nerlagt. I detta fall leker poliser dommare.
Givetvis är inte en anekdot representativt. Men det är mycket mer förekommande än vad man tror.
Titta på Me too.

Problemet är att dom inte är vänsterpartister. Problemet är att dom blivit tillsagda att rösta på vänstern eller sossarna.
Menar du att problemet är att de röda partierna har kampanjat för bra i förorterna?

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
G
Fairlane Fairlane skrev:
Så är det såklart. Det finns vänsterblivna och det finns facister, inget annat...

Eller så kanske man kan vara lite mer mogen och sluta kalla andra med andra åsikter för nedsättande saker?
Efter att ha blivit kallad för blåbrun i 4 år och några dagar så har jag sjunkit till deras nivå..

Klart det finns vettiga personer som röstar vänster dom har ju rätt på vissa punkter enligt mig också men vänsterbliven passar nog in bra på många av deras väljare ändå.

Då tänker jag inte på dom som röstar på dom bara för dom blivit tillsagda att göra det utan denna grupp människor som är typ emot allt och alla som inte tycker som dom själva osv..

P
Höghus Höghus skrev:
Hur definieras just dessa 15-20% av väljarna som extremister?
Jag vet inte riktigt, men åsikter som ligger långt ifrån åsikter som en stor majoritet av folket är överens om kan väl betecknas som extrema. Som att kasta ut alla i landet med fel hudfärg, eller hata judar.
Höghus Höghus skrev:
Isf är alla väljare i Konungariket Sverige extremister.
Det har nog blivit mer populärt att ha åsikter som avviker åtminstone en del från huvudfåran, för att märkas lättare i sociala medier.

Samt att hellre hata andra än att ha egna konstruktiva idéer.

G gaidin skrev:
Menar du att problemet är att de röda partierna har kampanjat för bra i förorterna?
Nej, handlar inte om kampanj. Tror du vet cad det handlar om. Men spelar ovetandes

P
Hon är anmäld men nerlagt. I detta fall leker poliser dommare.
Borde inte polisen ha utrett saken? Polisen ska inte låta bli att ingripa om det inte är uppenbart att det inte handlar om ett brott, eller om brottet är ringa. Polislagen är rätt tydlig om det.
Titta på Me too.
Hur vill du rätta till felet?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.