6 048 läst ·
42 svar
6k läst
42 svar
Val av Mediaspelare
Medlem
· Västra götaland
· 109 inlägg
Kör på tvix HD M-7000. Den mest kompletta spelaren idag. Kör alla format och även stöd för inbyggd HD.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=291367
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=291367
Va surt, men jag tror inte det är ngt generellt fel. Kjell finns väl i Sthlm oxå ngnstans, åk o byt!ByggaNytt skrev:
Eller som föreslaget, punga ut med mer pengar för Tvix:en..
Tvix / PCH, jag tror att jag drar lott snart 
Tvixen verkar ju dock snyggare/mer välbyggd, fortsättning följer... http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=211199
Tvixen verkar ju dock snyggare/mer välbyggd, fortsättning följer... http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=211199
Köpte en PCH 110 för ett par veckor sedan.
Kan väl säga så här, det är inte BARA "plug and play"...
Just nu stremar jag filmen etc från en USB HD, och det är ju helt klockrent!!!
Är så nöjd!!!
Nästa projekt är att få upp den mot nätverket och lägga ner "Familjebilderna" på PCH´s HD.
Och fungerar detta lika bra som att ta "Familjebilderna" från USB Hd, är jag MER ÄN NÖJD!!
Letar efter något program som gör att man kan visa filmomslagen och sedan klicka på omslaget och rullen drar igång.
Det finns sådana prog, men dom är lite fär avancerade tycker jag.
Har ingen lust att fylla i skådespelare, handling etc, vill bara ha omslaget och klicka för att spela upp, någon???
Kan väl säga så här, det är inte BARA "plug and play"...
Just nu stremar jag filmen etc från en USB HD, och det är ju helt klockrent!!!
Är så nöjd!!!
Nästa projekt är att få upp den mot nätverket och lägga ner "Familjebilderna" på PCH´s HD.
Och fungerar detta lika bra som att ta "Familjebilderna" från USB Hd, är jag MER ÄN NÖJD!!
Letar efter något program som gör att man kan visa filmomslagen och sedan klicka på omslaget och rullen drar igång.
Det finns sådana prog, men dom är lite fär avancerade tycker jag.
Har ingen lust att fylla i skådespelare, handling etc, vill bara ha omslaget och klicka för att spela upp, någon???
Moviejukebox (http://code.google.com/p/moviejukebox/) fixar till dina filmomslag snyggt.
Om det sedan är avancerat eller ej är nog upp till var och en. Men med lite kik på wikin och ändra i en konfigurationsfil, så fick jag igång det tämligen snabbt. Dock sitter jag ju och programmerar stora delar av dagen så man kanske är lite skadad...
Om det sedan är avancerat eller ej är nog upp till var och en. Men med lite kik på wikin och ändra i en konfigurationsfil, så fick jag igång det tämligen snabbt. Dock sitter jag ju och programmerar stora delar av dagen så man kanske är lite skadad...
Gott att du är nöjd!dalpha skrev:
Att sedan säga att en viss spelare "är det enda man behöver" så ser du endast till dina behov och smak. Kan lova att den inte passar alla...även om det mycket väl kan vara/är en bra maskin (jag har ingen erfarenhet).
Det enda jag behöver är en setup av Ubuntu och MythTV
Medlem
· Västra götaland
· 109 inlägg
Prismässigt som popcorn ja. Men dock inte alls samma möjligheter som mediaspelare med tanke på utgångar. Och att bygga ut den med nytt grafikkort (om möjligheten finns) osv gör nog att den hamnar mer som tvixen.bjogul skrev:
Har kört några olika varianter och kör nu en gammal XBOX med XBMC. Den har fungerat överlägset bäst (dock kan man inte köra HD-material med den). Gränssnittet är så bra att tom med min pojke på 4 år börjar kunna använda den.
Kommer nog att uppgradera snart till en liten PC (mini-ITX) med XBMC för LINUX. Billigt och möjligt att köra HD-material. Lite eget pysslande förstås, men inget oöverkomligt.
Ska man köra främst musik håller jag med om att en Squeezebox är att föredra.
Håller oxå med om att EEE inte blir bra pga begränsade möjligheter med grafik osv.
Kommer nog att uppgradera snart till en liten PC (mini-ITX) med XBMC för LINUX. Billigt och möjligt att köra HD-material. Lite eget pysslande förstås, men inget oöverkomligt.
Ska man köra främst musik håller jag med om att en Squeezebox är att föredra.
Håller oxå med om att EEE inte blir bra pga begränsade möjligheter med grafik osv.
Medlem
· Västra götaland
· 109 inlägg
Nån som hört nånting om Powerzest HD-301?
Verkar ju vettig.
Prylportalen har testat.
http://www.prylportalen.se/artikel/vi_har_testat_tvixdodaren_081028155403-771.html
Kanske lite osäkert med en helt ny produkt när det finns några mer erkända spelare.
Verkar ju vettig.
Prylportalen har testat.
http://www.prylportalen.se/artikel/vi_har_testat_tvixdodaren_081028155403-771.html
Kanske lite osäkert med en helt ny produkt när det finns några mer erkända spelare.