ByggaNytt skrev:
Hmm, testköpte den nya PCH A-110 idag men den glädjen blev tyvärr kortvarig:
[länk]
Några förslag på andra liknande produkter eller skall jag vänta in nästa batch?
Va surt, men jag tror inte det är ngt generellt fel. Kjell finns väl i Sthlm oxå ngnstans, åk o byt!
Eller som föreslaget, punga ut med mer pengar för Tvix:en..
 
Köpte en PCH 110 för ett par veckor sedan.
Kan väl säga så här, det är inte BARA "plug and play"...
Just nu stremar jag filmen etc från en USB HD, och det är ju helt klockrent!!!
Är så nöjd!!!

Nästa projekt är att få upp den mot nätverket och lägga ner "Familjebilderna" på PCH´s HD.
Och fungerar detta lika bra som att ta "Familjebilderna" från USB Hd, är jag MER ÄN NÖJD!!

Letar efter något program som gör att man kan visa filmomslagen och sedan klicka på omslaget och rullen drar igång.
Det finns sådana prog, men dom är lite fär avancerade tycker jag.
Har ingen lust att fylla i skådespelare, handling etc, vill bara ha omslaget och klicka för att spela upp, någon???
 
Moviejukebox (http://code.google.com/p/moviejukebox/) fixar till dina filmomslag snyggt.

Om det sedan är avancerat eller ej är nog upp till var och en. Men med lite kik på wikin och ändra i en konfigurationsfil, så fick jag igång det tämligen snabbt. Dock sitter jag ju och programmerar stora delar av dagen så man kanske är lite skadad...
 
TVIX M-7000A är det enda man behöver idag. Galet kompetent maskin. Nätverksanslutning och stöd för Wifi, stöd för streaming från datorer och andra externa hds på nätverket. Jag är mycket nöjd.
 
dalpha skrev:
TVIX M-7000A är det enda man behöver idag. ......... Jag är mycket nöjd.
Gott att du är nöjd!
Att sedan säga att en viss spelare "är det enda man behöver" så ser du endast till dina behov och smak. Kan lova att den inte passar alla...även om det mycket väl kan vara/är en bra maskin (jag har ingen erfarenhet).

Det enda jag behöver är en setup av Ubuntu och MythTV ;)
 
bjogul skrev:
Nån här som testat EEE BOX som HTPC?
Ligger ju prismässigt som Popcorn, och då är det ju en dator också (tvivelaktig på HD kanske, men ändå...)?

[länk]
Prismässigt som popcorn ja. Men dock inte alls samma möjligheter som mediaspelare med tanke på utgångar. Och att bygga ut den med nytt grafikkort (om möjligheten finns) osv gör nog att den hamnar mer som tvixen.
 
Har kört några olika varianter och kör nu en gammal XBOX med XBMC. Den har fungerat överlägset bäst (dock kan man inte köra HD-material med den). Gränssnittet är så bra att tom med min pojke på 4 år börjar kunna använda den.
Kommer nog att uppgradera snart till en liten PC (mini-ITX) med XBMC för LINUX. Billigt och möjligt att köra HD-material. Lite eget pysslande förstås, men inget oöverkomligt.

Ska man köra främst musik håller jag med om att en Squeezebox är att föredra.

Håller oxå med om att EEE inte blir bra pga begränsade möjligheter med grafik osv.
 
Tvix 6500 beställd via ebay (Korea) så nu får vi snart se Om det kommer nån liten pryl OCH att den funkar bättre än PCH....
 
ByggaNytt skrev:
Tvix 6500 beställd via ebay (Korea) så nu får vi snart se Om det kommer nån liten pryl OCH att den funkar bättre än PCH....
Halleluja, prisad vare PrylGuden! :)

Vad kostar det att köpa på det viset?
 
ByggaNytt skrev:
Tvix 6500 beställd via ebay (Korea) så nu får vi snart se Om det kommer nån liten pryl OCH att den funkar bättre än PCH....
Kollade du vad det var för prisskillnad mellan den och 7000?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.