O OMLAJA skrev:
Jag vill veta huruvida det är lämpligt och befogat av elektrikern att, på eget bevåg, säkra ner mina uttag.
Det har du väl fått en hel del svar på?

O OMLAJA skrev:
Om någon är intresserad. 3.55 kW
Det där är kyleffekt, inte förbrukad elektrisk effekt.

• Gilla
MultiMan och 4 till
  • Laddar…
Mikael_L
Vad gäller specen på din AC så är det där väl kyleffekten, i ström drar den mycket mindre, men det beror på hur bra COP den har.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Vad gäller specen på din AC så är det där väl kyleffekten, i ström drar den mycket mindre, men det beror på hur bra COP den har.
1357 W hittar jag i en manual. 😀

• Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
Ja, okey. Jag fattade tydligen inte vad skylten betydde.

Jag har fått de svar jag önskat. Tack alla.

• Gilla
Hannuse och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
Jag är lite ledsen för din skull att tråden tramsade iväg så mycket, och jag själv är inte oskyldig.
Men samtidigt så tycker jag också att du fick de svaren som söktes, bara att man måste leta bland alla inlägg som drevs pga att en person inte direkt kunde erkänna att han hade fel.
Ja en del andra inlägg också förstås.

• Gilla
Dkvist och 3 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Märkeffekt spelar mindre roll, viktigare med kvalitetskomponenter och inrush skydd.
Nej, du förstår tydligen inre.

Märkeffekt så länge den håller sig under 10A är det lungt. Det är ju det jag pratade om och sedan fick skit från dementgubbarna de tjata om teoretiska problem med inrush

MultiMan
Märkeffekt så länge den håller sig under 10A är det lungt. Det är ju det jag pratade om och sedan fick skit från dementgubbarna de tjata om teoretiska problem med inrush
Kan du sluta med den typen av invektiv? Klarar du inte debattera utan kanske du ska byta forum.

• Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
Kan du sluta med den typen av invektiv? Klarar du inte debattera utan kanske du ska byta forum.
Man vet att argumenten är slut när invektiven haglar.

• Gilla
HenrikHuslöse och 2 till
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
Det blir rätt tröttsamt bli attackerad av dem när de har tvärfel

MultiMan
Det blir rätt tröttsamt bli attackerad av dem när de har tvärfel
Du hade ju fel själv också! Jag vet att ödmjukhet inte är din paradgren, men försök iaf.

• Haha
Alfredo
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
Du hade ju fel själv också! Jag vet att ödmjukhet inte är din paradgren, men försök iaf.
Att inrush current skulle vara ett problem på en grupp med persondatorer är så edge case så jag skulle inte kalla det fel att utelämna det.

Mikael_L
Du vet ju att du hade fel, att du hoppat i galen tunna - varför fortsätter du, är din stolthet så extrem?

• Gilla
ptlf och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Du vet ju att du hade fel, att du hoppat i galen tunna - varför fortsätter du, är din stolthet så extrem?
Att utelämna något som inte är ett praktiskt problem förutom vid edge case är inte att ha fel.

16A är dessutom inte lösningen på det edge caset

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.