Hmmm, jag vacklar mellan dessa. Enkelheten gissar jag det ärsom drar mig åt OSB, men det kanske inte är så stor skillnad trots allt!
Kör man råsponten direkt på takstolarna, eller måste man regla upp cc60 även för denna?
Det fungerar med 22 mm råspont direkt i takstolarna, men då ska du ha en regel som fixerar råsponten i varandra (c/c 60) mellan/längs med takstolarna. Det kan utan ordentlig uppregling finnas en risk för att det ser ut och svajar som om Martin Timell har byggt det.
Haha, ett Timell-bygge vill man ju inte ha
Nu är det bestämt......råsponten får det bli!
Otroligt stort TACK till denna värdefulla hjälp! Nu blir det rätt och riktigt från början!!!
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.