Det är intressant att få del av din erfarenhet av just kombikaminen - jag var faktiskt tveksam till denna typ. Den fungerar tyvärr inte i just mitt hus eftersom jag förmodar kaminen kräver annan typ av skorsten och min sitter i takfoten.

Även jag skulle föredra större magasin. Under kallaste perioden drar den 1 säck/dygn men i julas då jag var hemifrån klarade den nästan 3 dygn (det var ganska milt) och huset var inte utkylt. Asktömning gör jag efter knappt 3 säckar så det är lätt och smidigt. Har också fått byta leverantör då Stora Enzo slutade med 6mm. Det är lättare för oss i södra Sverige att välja leverantör.

Tycker du verkligen det är så stor skillnad med vedflammorna än med pelletselden? Eller är det doften och knastret du vill ha?

yonna yonna skrev:
Tycker du verkligen det är så stor skillnad med vedflammorna än med pelletselden? Eller är det doften och knastret du vill ha?
Det estetiska är av sekundär betydelse för min del. Anledningen till att jag föredrar ved framför pellets är att det är lättare att få ekonomi att gå ihop med ved jämfört med pellets. Ved kan du bearbeta själv (kapa och klyva) och därmed blir priset per kWh billigare med ved än med pellets. Framförallt eftersom jag måste beställa pellets från Finland nu till denna kamin!

• Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.