4 721 läst ·
50 svar
5k läst
50 svar
Vad ska jag ha för kabel till utebelysningen?
20 Slang i mark är verkligen inte att rekommendera. Jag skulle dra i kabel åt en kund som hade lagt ner 20 Slang i höstas. Fick gräva upp på flera ställen och skära av och skarva för jag fick knappt igenom dragfjädern. 8 skarvar på kanske 25 meter. Var tungt så in i hel**** att dra med glidmedel samt hjälp från kunden. Han ångrade sitt val av slang sen efter han fick testa att dra lite 🤪Farstatjej90 skrev:
Hmm undrar om detta är 20 mm, jag hade för mig det var mer. Tog det som fanns. Kan mäta och återkomma....G GoGetLost skrev:20 Slang i mark är verkligen inte att rekommendera. Jag skulle dra i kabel åt en kund som hade lagt ner 20 Slang i höstas. Fick gräva upp på flera ställen och skära av och skarva för jag fick knappt igenom dragfjädern. 8 skarvar på kanske 25 meter. Var tungt så in i hel**** att dra med glidmedel samt hjälp från kunden. Han ångrade sitt val av slang sen efter han fick testa att dra lite 🤪
Kanske 25?Farstatjej90 skrev:
Det finns en orsak till att de kabelskyddrör som man oftast använder i mark är 50mm och uppåt samt har en slät insida.
Men, du har ju löst ditt problem, och behöver förhoppningsvis inte bry dig om den där slangen igen.
Jag kollade på sånt rör när jag var förbi Jula på en grej men det kostade typ 400 kr och jag hade redan detta hemma. Kändes olönt.Dowser4711 skrev:
Klicka här för att svara