Har en vägg med panel , papp, isolation, plast, mer isolation, spån och gips. Om jag tolkar bilden rätt.

Jag vil dra ut en nätverkskabel eller två för kamror. Jag tänkte först bara borra hål på båda sidor och sticka igenom en metallpinne med kabel men får lite ångest nu för att jag har sönder plast etc.

Bör man hyra någon för att ta hållning väggen ? Vad hur man isåfall.? Elektriker ? Byggare ? Gör själv ?

• Byggnadshandling som visar en väggsektion med lager av panel, isolering, plastfolie och gips, samt instruktioner för montering och material.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Borra ett hål någon mm större än kabeln och dra igenom den. Om du betalar någon annan för att göra jobbet kommer dom inte göra på något annat sätt.

useless useless skrev:
Borra ett hål någon mm större än kabeln och dra igenom den. Om du betalar någon annan för att göra jobbet kommer dom inte göra på något annat sätt.
Bör jag forsöke täta plasten ? Eller bara sticka borret igenom ?

tittade där ACn blev installerad, fans et 10cm bredt hål som var rett igjenom plasten ingen tätning där, så körde igjenom samma hål :)

• Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
Jag tänkte tipsat om långborr med ett hål längs fram så man kan dra igenom kabeln eller en drag tråd direkt när man drar ut borret, men ser att det löste sig utan att göra något nytt hål. 😀

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.