9 135 läst ·
108 svar
9k läst
108 svar
Vad ska jag göra med elen i garaget?
Allvetare
· Västra götaland
· 10 938 inlägg
Ja, det var ju en j-a tur att jag tittade på det här..
Edit; lika illa filmat som elektrikern kopplade...
Ledaren som stack ut lossnade bokstavligen när jag vickade på den 3 gånger...
Edit; lika illa filmat som elektrikern kopplade...
Ledaren som stack ut lossnade bokstavligen när jag vickade på den 3 gånger...
Allvetare
· Västra götaland
· 10 938 inlägg
Jahapp, nu har laddboxen tappat kontakt med omvärlden totalt.. upptäckte att TP-link gett även deras billiga range extenders möjligheten till trådat backhaul och mesh, så jag flyttade den till väggen bakom laddboxen och kopplade in den trådat..
Ingen skillnad, laddboxen kopplar inte upp sig...
Så nu får jag dra trådat nätverk till boxen och lastbalanseraren tänker jag...
Frågan är om det går att få plats med en sån här verktygslös RJ45 kontakt "i boxen"?
Allt info man får från GARO är att det ser ut såhär;
GARO tycker att det ska vara en lös kabel som man kontakterar, det går inte att få igenom en färdig kabel...
Ingen skillnad, laddboxen kopplar inte upp sig...
Så nu får jag dra trådat nätverk till boxen och lastbalanseraren tänker jag...
Frågan är om det går att få plats med en sån här verktygslös RJ45 kontakt "i boxen"?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Allt info man får från GARO är att det ser ut såhär;
Logga in
Skapa konto
GARO tycker att det ska vara en lös kabel som man kontakterar, det går inte att få igenom en färdig kabel...
Allvetare
· Västra götaland
· 10 938 inlägg
Svarar mig själv här lite grann.. 😄
Köpte en vanlig kabel för utomhusbruk, insåg att jag kan ju kapa den i andra änden, på insidan finns ju hur mycket plats som helst, så där sätter jag en verktygsfri kontakt som ska klara flertrådig och solid ledare...
Får vi hoppas att laddboxen hittar omvärlden sen, enligt deras support var det enkelt att byta från WiFi till LAN...
Köpte en vanlig kabel för utomhusbruk, insåg att jag kan ju kapa den i andra änden, på insidan finns ju hur mycket plats som helst, så där sätter jag en verktygsfri kontakt som ska klara flertrådig och solid ledare...
Får vi hoppas att laddboxen hittar omvärlden sen, enligt deras support var det enkelt att byta från WiFi till LAN...
Allvetare
· Västra götaland
· 10 938 inlägg
Halleluja, efter 3 sorger och en besvikelse funkar det igen...
Vi började med ett "Yesssss, jag mätte rätt" dock;
Tips från coachen är att välja en följsam nätverkskabel, det var inte mycket plats i boxen, och min var allt annat än smidig...
Sen var det en timme av att ändra inställningar i Garo-appen, starta om laddbox och lastbalansering flera gånger och sen bara hoppade det igång..
Rätt länge vägrade lastbalanseraren att släppa taget om WiFi, så i appen stod det att den var ansluten över LAN, men i routern var den ansluten på både WiFi och LAN samtidigt... 🙄
Känns som jag skulle kunna börja installera laddboxar nu... 😄
Vi började med ett "Yesssss, jag mätte rätt" dock;
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Tips från coachen är att välja en följsam nätverkskabel, det var inte mycket plats i boxen, och min var allt annat än smidig...
Sen var det en timme av att ändra inställningar i Garo-appen, starta om laddbox och lastbalansering flera gånger och sen bara hoppade det igång..
Rätt länge vägrade lastbalanseraren att släppa taget om WiFi, så i appen stod det att den var ansluten över LAN, men i routern var den ansluten på både WiFi och LAN samtidigt... 🙄
Känns som jag skulle kunna börja installera laddboxar nu... 😄
Klicka här för att svara