Kan kanske vara roligt med lite "eftersnack" också. Det blev varken sågstöd eller L-N #51. Däremot fick jag "Hantverkets bok:snickeri" En gammeldags bok som ändå skriver om mycket intressant. Sänglitteratur för många kvällar.

Än så länge har jag inte sett röken av några verktyg men jag har inte fått alla paket än :)

Då är det väl dax för facit och redovisning av vad vi fick! :)

Sonen tog fasta på att Pappa är ingenjör och gav mej denna kompletta lösning på alla förekommande problem: :thumbup:

Screen Shot 2012-12-26 at 7.22.04 AM.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
ByggareSchyll och 19 till
  • Laddar…
Då tomten inte hade med sig några verktygsrelaterade paket så ordnade jag det själv med denna
WeraToolCheck1.jpg

Råkade även ramla ned en C12 milwaukee dragare i korgen när jag var på affären ;) hoppsan då... :o

Redigerat:
Eftersom jag bara ger mina barn julklappar och inte vill att dom köper något till mig så köper jag även till mig själv.....i år blev det lite handverktyg och ett nytt skruvstäd till garaget :D

Det blev lite blandade presentkort. Att slippa blickarna, suckarna och kommentarerna är dock för mycket begärt. Jag kan stå ut med det så länge hon klarar av att få höra att det inte går att tjäna pengar vid en klädrea. Kanske spara men aldrig tjäna...

Det blev en plasmaskärare till mig själv. ;)

Nya LeBuyer-stekpannor till köket från frugan. Verktyg? OK.

• Gilla
corre
  • Laddar…
LeBuyer i köket klassas säkert in i samma fetisfack som verktygsnerdarnas plats här ;)

• Gilla
Johan Gunverth
  • Laddar…
Det blev till slut:

Bahco-tänger 5st
Rätbräda
Bosch PMF 180E
Tumstock

Jag hade inte önskat mig det men jag fick en Fein Multimaster Select Plus. Efter lite letande på nätet och en god portion beslutsångest (behöver jag inte en Dustex också? Hur motiverar jag det för min fru?) kunde jag för samma pengar få en Top Plus med ytterligare tillbehör.

Nu måste bara andrahandsboendet bytas mot eget hem så vi kan tala allvar!

Jag fick min sickling. En Bahco. Bra jobbat av en 8-åring, eller fick hon hjälp???

En väldigt trevlig dragare, en röd med lithium-batterier och i trevlig väska :-)

Y
Önskar mig en mig-svets men hade uppenbart inte varit tillräckligt snäll för någon sådan fick jag inte. :)

Jag bad en bön och skickade bud till Sikö, blev med Kemppi Super Kempak strax innan jul. Det var den gladaste verktygsöveraskningen jag fick.

• Gilla
Eddi Thomason
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.