36 172 läst ·
231 svar
36k läst
231 svar
Vad önskar ni er i Julklapp? (Verktyg)
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 223 inlägg
Oljefri Atlas Copco kompressor
Min Wera Kraftform Kompakt 20 (http://www.verktygsladan.nu/product_info.php/cPath/183_184/products_id/1535) upplever jag varken som smäckig eller rapplig. Jag har visserligen inte använt den sådär otroligt mycket men nog tycker jag den håller riktig Wera kvalite. Det verkar vara samma handtag i bägge även om bitshållaren skiljer.pleqtiz skrev:Den är tyvärr inte värd 290:- jag fick med en sån med förra årets WERA julkalender, den var helt i plast. smäckig och rapplig,, när man häll i den kändes det som att den skulle brytas sönder.. visserligen ser den på bilden ut att ha bättre bitshållare(stål) så dom kanske la med nån budget variant i julkalendern.
Produkter som diskuteras: "Wera Kraftform Kompakt 20"
Skruvmejsel Wera Kraftform Kompakt 20
Skruvmejsel med inbyggd bitsförvaring
678 kr inkl moms
Läs mer
Medlem
· Västra Götaland
· 2 575 inlägg
Ja, nu börjar jag bli rädd att jag skickade fel länk till Tomten
. Jag trodde Wera var Wera och inget smäck. Vi får väl se, jag återkommer med rapport, om Tomten följde länken.
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
Ja då är det någon budget som följer med julkalendern för denna är så smäckig som det bara går, var tvungen att gå och hämta den och se och det är nog det sämsta WERA verktyg jag har.. bits hållaren går att dra ut över en cm och hela handtaget går att flexa säkert en cm.jac skrev:
Håller inte alls samma kvalite som resten av deras grejjer.. så den åker tilbaka till montern för "åskådare" i min snickeriverkstad.
P
p.lundgren
Husägare
· Värmlänning vilse i Storstockholm
· 750 inlägg
p.lundgren
Husägare
- Värmlänning vilse i Storstockholm
- 750 inlägg
Snälla tomten jag har varit snäll hela året i år, jag önskar mig!
Från hyvlar.se
Och om jag lovar att vara riktigt snäll även nästa år kan jag väl få en: hyvlar.se/handhyvlar/rubankar/05P37.01
Från hyvlar.se
- Strykmått
- Ett par vinkelhakar.
- Nytt hyvelstål till min Stanley 4, som jag ska börja renovera.
- Ett par bänkhakar från Veritas.
Och om jag lovar att vara riktigt snäll även nästa år kan jag väl få en: hyvlar.se/handhyvlar/rubankar/05P37.01
Jag köpte några blad också - skiptandad storlek 7 och spiraltandad storlek 6.bengtn skrev:
Sedan var han väldigt hygglig och skickade även med en trevlig provpåse med lite blandade sorter som inte har kommit upp på sidan ännu så jag har lite att testa med. Jag får väl försöka återkomma med en separat tråd om sågen och olika blad framöver.
Har du möjligen några stalltips redan nu så jag får en ide om var jag skall börja? Jag har faktiskt inte använt en lövsåg förutom vid något enstaka tilllfälle när jag var sådär i 7-års åldern. (Och då minns jag att det mest blev att bladen gick av.)
Det är fortfarande min favorit för stötlåda! Den är klart bättre än Stanley original vars "frog" är riktigt dåligt konstruerad. Den ger inte särskilt bra stöd och går ofta sönder.Dessutom behövs ett specialjärn, inte ett som LN som har samma som i övriga hyvlar.
Jag köpte min begagnad men han jag köpte den av ändrade sig sedan och köpte en ny!
Men: det är verkligen inte ett verktyg man inte kan klara sig utan. Det finns ett antal hyvlar som kommer före på måste-ha listan.
B
Jag köpte min begagnad men han jag köpte den av ändrade sig sedan och köpte en ny!
Men: det är verkligen inte ett verktyg man inte kan klara sig utan. Det finns ett antal hyvlar som kommer före på måste-ha listan.
B