Oljefri Atlas Copco kompressor

pleqtiz skrev:
Den är tyvärr inte värd 290:- jag fick med en sån med förra årets WERA julkalender, den var helt i plast. smäckig och rapplig,, när man häll i den kändes det som att den skulle brytas sönder.. visserligen ser den på bilden ut att ha bättre bitshållare(stål) så dom kanske la med nån budget variant i julkalendern.
Min Wera Kraftform Kompakt 20 (http://www.verktygsladan.nu/product_info.php/cPath/183_184/products_id/1535) upplever jag varken som smäckig eller rapplig. Jag har visserligen inte använt den sådär otroligt mycket men nog tycker jag den håller riktig Wera kvalite. Det verkar vara samma handtag i bägge även om bitshållaren skiljer.

Ja, nu börjar jag bli rädd att jag skickade fel länk till Tomten :(. Jag trodde Wera var Wera och inget smäck. Vi får väl se, jag återkommer med rapport, om Tomten följde länken.

P
jac skrev:
Min Wera Kraftform Kompakt 20 ([länk]) upplever jag varken som smäckig eller rapplig. Jag har visserligen inte använt den sådär otroligt mycket men nog tycker jag den håller riktig Wera kvalite. Det verkar vara samma handtag i bägge även om bitshållaren skiljer.
Ja då är det någon budget som följer med julkalendern för denna är så smäckig som det bara går, var tvungen att gå och hämta den och se och det är nog det sämsta WERA verktyg jag har.. bits hållaren går att dra ut över en cm och hela handtaget går att flexa säkert en cm.
Håller inte alls samma kvalite som resten av deras grejjer.. så den åker tilbaka till montern för "åskådare" i min snickeriverkstad.

mycke_nu skrev:
Dottern (2.0) ringde från CA och undrade vad jag önskade mej för power tool i julklapp. :)

Önskade mej dessa, svårt att jobba utan musik i öronen..: :)

[bild]
'

Nähä det gills inte!
Men på min tidiga-julklapp äppelpryl står det tydligt på skärmen att den är ett verktyg. ;)
20121220_184454.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

skalman1 skrev:
'

Nähä det gills inte!
Men på min tidiga-julklapp äppelpryl står det tydligt på skärmen att den är ett verktyg. ;)
[bild]
Små vita fyrkantiga paket är bra julklappar....

P
Snälla tomten jag har varit snäll hela året i år, jag önskar mig!

Från hyvlar.se

• Strykmått
  • Ett par vinkelhakar.
  • Nytt hyvelstål till min Stanley 4, som jag ska börja renovera.
  • Ett par bänkhakar från Veritas.

Och om jag lovar att vara riktigt snäll även nästa år kan jag väl få en: hyvlar.se/handhyvlar/rubankar/05P37.01

jac skrev:
Det var inte snällt Bengt!
Nåja, den sågen är ivarjefall min och förhoppningsvis hinner jag testa att göra lite sinkor i julhelgen så jag kan återkomma med rapport.
tipsar om att hyvlar.se har bra blad till den med lite grövre tandning.
/B

bengtn skrev:
tipsar om att hyvlar.se har bra blad till den med lite grövre tandning.
/B
Jag köpte några blad också - skiptandad storlek 7 och spiraltandad storlek 6.
Sedan var han väldigt hygglig och skickade även med en trevlig provpåse med lite blandade sorter som inte har kommit upp på sidan ännu så jag har lite att testa med. Jag får väl försöka återkomma med en separat tråd om sågen och olika blad framöver.

Har du möjligen några stalltips redan nu så jag får en ide om var jag skall börja? Jag har faktiskt inte använt en lövsåg förutom vid något enstaka tilllfälle när jag var sådär i 7-års åldern. (Och då minns jag att det mest blev att bladen gick av.)

bengtn skrev:
Du menar alltså en sån som på bilden längst ner här. :)
/B
Du verkar förtjust i din också Bengt. ;) Har ditt intryck av den förändrats sen du skrev inlägget? Skulle du säga att det är värt pengarna att köpa en ny eller är det en "upphaussad överprisprodukt" som man helst bör köpa begagnad.

Det är fortfarande min favorit för stötlåda! Den är klart bättre än Stanley original vars "frog" är riktigt dåligt konstruerad. Den ger inte särskilt bra stöd och går ofta sönder.Dessutom behövs ett specialjärn, inte ett som LN som har samma som i övriga hyvlar.
Jag köpte min begagnad men han jag köpte den av ändrade sig sedan och köpte en ny!
Men: det är verkligen inte ett verktyg man inte kan klara sig utan. Det finns ett antal hyvlar som kommer före på måste-ha listan.
B

slacker skrev:
Och inte vilken talmeter som helst - Jag är verkligen förälskad i min nya Hultafors! Den där är verkligen fin-fin!

[länk]
Den verkar juh helt underbar, göra cirklar och ritsa och och och ! :D :D

Jag fattar inte riktigt om det är ett skämt eller ett taffligt försök till scam. Lite kul var det i alla fall!

Ett dado-set!

(8"x30mm om någon som jag känner läser det här ;) )

• Gilla
jackt
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.