36 172 läst ·
231 svar
36k läst
231 svar
Vad önskar ni er i Julklapp? (Verktyg)
6m såg jag att de hade på Toolab, 2m har jag sett lite överallt, senast när jag var inne på Beijer.Slasher2 skrev:
Men varför 2m när det finns 3m? Vad kan den som inte 3m kan? Storleksskillnaden mellan dessa är ju inte särskilt stor. 6m känns betydligt större så att det därför känns motiverat att köpa en kortare. Eller har jag missat något?
Älskar hur eller hur min 3m och kommer nog att skaffa en 6m också
Håller med, 2-metersvarianten är verkligen ingen höjdare. Har en dito och blir alltid irriterad när jag får fatt i den. Det som stör mig mest är att den är något trögare att dra ut de sista två decimetrarna vilket gör att det är bök att få ut hela måttbandet. Det är sällan man klara sig med mått under två meter. Det är dessutom sällan man klara sig med mått strax över två meter heller, därav 3-metersvariantens storhet! 
Medlem
· Östergötland
· 450 inlägg
En ny polygrip samt en klyvyxa 
Bosch GKT55 Sänksåg
Bahco Stubbitsmejsel med spärrfunktion (älskar min långa med revolvergrepp men ibland är den helt enkelt för lång)
Bahco Hylsnyckelsats
Kabelskaltång
Hultafors 6m talmeter (dubbelt så bra som min 3m, eller? 😉 )
Hultafors Universalkniv
Det är väl det som jag önskar mig i verktygsväg.
Bahco Stubbitsmejsel med spärrfunktion (älskar min långa med revolvergrepp men ibland är den helt enkelt för lång)
Bahco Hylsnyckelsats
Kabelskaltång
Hultafors 6m talmeter (dubbelt så bra som min 3m, eller? 😉 )
Hultafors Universalkniv
Det är väl det som jag önskar mig i verktygsväg.
Den där borde gå rätt bra att fixa, kanske inte den 24:e dock - men det funkar ju att micra på den..MaxPax skrev:
Själv önskar jag mig Lego..
#42009 för att vara mer exakt, får pappa bygga får barnen ärva den sen.
I verktygsväg skulle en:
Senco Fusion F-18 eller F-16 locka.
Bosch FSN RA32 skulle jag inte heller gråta över om jag hittade under granen.