36 172 läst ·
231 svar
36k läst
231 svar
Vad önskar ni er i Julklapp? (Verktyg)
Det finns en separat tråd om detta...trojlee skrev:
http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/192207-dewalt-51238k-vs-bosch-gks-50-a.html
men eftersom det var så svårt att välja mellan en 18g och en 16g picka så blev det en av varje. Och eftersom jag använt en dewalt och varit väldigt nöjd med den så körde jag vidare på det spåret. Det föll först på att Amazon hade så knasiga priser på frakt etc men nu kom det lite bättre prissatta fraktalternativ som då verkade rimligt. Nu har jag beställt en 51238 och en 51257 och det kostar 305 dollar före skatt och tull. Amazon uppskattar "import fees" till 80 dollar, men det tror jag när jag ser det.....
Eventuellt får väl den där 51238an hitta ny ägare här hemma om den blir liggande.
Och inte vilken talmeter som helst - Jag är verkligen förälskad i min nya Hultafors! Den där är verkligen fin-fin!MathiasS skrev:
http://www.hultafors.com/sv/produkter/matning/markmatare/markmatare-talmeter-6m/
Hur tycker du att det funkar med ett så långt? Jag har en Hultafors 3m och den känns ju väldigt smidig men jag har sneglat lite på 6m när inte det andra räcker till. Hur som helst så är ju en talmeter ett måste 😃slacker skrev:
På min önskelista vad det gäller verktyg står det:
Färgskrapa
Brytspakar i plast för att bända loss inredningsdetaljer i bilen
Hylsnyckelsats
3/4-snickarbyxor
Produkter som diskuteras: "Färgskrapa"
Färgskrapa Flexi Speedheater
Med 3 blad och hölster
499 kr inkl moms
Läs mer
Själv så slipper man tydligen önska sig julklappar utan får redan nu :wow:

Hyffsad cool faktiskt.....

Hyffsad cool faktiskt.....
Det låter som att du varit mycket snäll, har själv en GEX 125-150 AVE på önskelistan men jag har inga stora förhoppningar då budgeten i släkten (som tur är) ligger runt 500-lappen.
Har själv önskat mig lite olika typer av tillbehör som borr och dylikt dessutom tänkte jag att en bok om svarvning skulle kunna vara trevligt. Aldrig fel att lära sig lite om olika hantverk. Dessutom är det något som förhoppningsvis får plats i budgeten.
Nu är det för sent för egen del men fler tips om bra verktyg i de lägre prisklasserna tack - man kan ju handla själv!
Har själv önskat mig lite olika typer av tillbehör som borr och dylikt dessutom tänkte jag att en bok om svarvning skulle kunna vara trevligt. Aldrig fel att lära sig lite om olika hantverk. Dessutom är det något som förhoppningsvis får plats i budgeten.
Nu är det för sent för egen del men fler tips om bra verktyg i de lägre prisklasserna tack - man kan ju handla själv!
I den prisklassen, Veritas sawguide.
hyvlar.se/ryggsag/sagtillbehor/05T20.01
Alltid bra med lite extra stöd!
I "jag tror inte det va!" klassen, Lie-Nielsen #51
hyvlar.se/ryggsag/sagtillbehor/05T20.01
Alltid bra med lite extra stöd!
I "jag tror inte det va!" klassen, Lie-Nielsen #51
Min kära familj vet exakt vad jag önskar mig. De vet också att halva nöjet för mig är att inhandla grejerna. Därför har jag endast önskat mig att slippa få blickarna, kommentarerna och diskussionerna när jag kommer hem med nya verktyg. Kanske ett presentkort också. Jag har inte så många laster. Låt mig få njuta av de jag har.
Första året på många år som verktyg inte finns på listan, iaf sådant som vare sig är kostnadsmässigt rimligt att ge eller kul att ge bort.
Hur kul är det att ge bort slippapper eller skruv/beslag etc hur stort behov jag än må ha.
Hur kul är det att ge bort slippapper eller skruv/beslag etc hur stort behov jag än må ha.