Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag såg en ledamot i Cenelec klottra i sitt antecknsblock
"DCL är ett jävla skit, men nu har vi baxat det ända hit!"

😁
Det är något särskilt med den gubben på Cenelec 🤬 *Nej SIPS är inte en kommunikationsstandard som fungerar i riktiga världen*

Liten EFTERLYSNING ..
NÅGON som möjligen har en Ektorp fotpall från Ikea… och skulle kunna mäta förvaringsfacket storlek åt mig ? 😊

Den lilla lampan i fönstret har äntligen fått komma på plats!

• Liten lampa monterad i väggen ovanför ett smalt fönster med texturerat glas, omgiven av vit kakelvägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
hydrolift och 9 till
  • Laddar…
Skruv och spackel i badrumsfönstret. Var sak på sin plats. ✅

• Gilla
pjgb och 5 till
  • Laddar…
Montera ledlysrör i garagetälten, glad i hågen att enbart behöva plugga in matningskabeln i 3 fasuttaget så märker jag att jag beställt fel kabel. Den har bara 4 poler....så går det när man beställer utan attläsa VAD man beställer. 😂
Tur Thomann har gratis retur.

Så nästa vecka kan jag förhoppningsvis ha ström ut till tälten.

K
Halvrutten björk i trädgård, med gröna blad och några torra grenar, omgiven av grönska och himmel i bakgrunden.
Skapa konto

Absolut inte jag, utan en inhyrd kunnig person hjälpte mig häromdagen att fälla min halvruttna björk 👍
Nedfällda björklov på gräsmatta, med synlig röta i stammarna, omgivna av sågspån och grön vegetation i bakgrunden.
Skapa konto

På nåt ställe kunde man se rakt igenom stammen, så det var behövligt att den fick stryka med En reslig björk står bredvid en stenmur under en molnig himmel, omgiven av grönska.
Skapa konto

Och så här fint blev det, mkt nöjd med resultatet 🤩
Nästan att fotot hade kunnat platsa under himlafint...😉

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
K
Det här blev lite fel, skulle ju ha varit i trädgården 🤷‍♂️

• Gilla
4774
  • Laddar…
4774
Henningelvis Henningelvis skrev:
Jag har för tillfället bara en hand, eftersom vänstern är bandagerad. Jag skar av mig själv en sena i början av juli. Det betyder att sakerna jag kan göra är begränsade.

Så jag tog tag i ytterdörren. Teakrengöring och -olja inhandlades och det hela började med bortmontering av fotplåt och låsbleck plus maskning av teakdetaljerna i sidoljuset.
[bild]

Sedan på med teakrengöring spädd 1:1. Små detaljer gick bra med svamp, men större ytor blev tungt med bara en hand om man vill arbeta in medlet ordentligt. Då mindes jag mitt inköp av nylonborstar till skruvdragaren. Ett bekvämt sätt att arbeta in rengöringen ordentligt för en enhänt.

Första vändan:

[bild]

Andra vändan:

[bild]

Nu får det torka så blir det olja efter lunch.
Det är vid sådana tillfällen som min make säger åt mig att ta det lugnt 😀. Händer aldrig. Skönt att det finns fler än mig.

Snigla Snigla skrev:
Liten EFTERLYSNING ..
NÅGON som möjligen har en Ektorp fotpall från Ikea… och skulle kunna mäta förvaringsfacket storlek åt mig ? 😊
70x50 cm, men det är reglar i hörnen som tar bort lite där.
Mätsticka mäter kanten på en möbel med tygöverdrag.
Skapa konto
Tumstock som mäter 70 cm längs kanten av en möbel, med tyg och diverse föremål i närheten.
Skapa konto

• Älska
Snigla
  • Laddar…
Lill72 Lill72 skrev:
70x50 cm, men det är reglar i hörnen som tar bort lite där.
[bild][bild]
TACK! Funderar på m jag fick plats med några dynor till utemöblerna där.. 👍 nu måste jag mäta dynan igen.. för jag har glömt.. 😳😜 (men den hariga hemma och kan mäta iaf - fotpallen ska jag köpa nästa vecka)

• Gilla
Lill72
  • Laddar…
Äntligen startat att städa källaren på 70 mm2. Behöver skrotas ur och rengöras ordentligt så alla skatter får sina platser.

• Haha
  • Gilla
Alle123 och 3 till
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Äntligen startat att städa källaren på 70 mm2. Behöver skrotas ur och rengöras ordentligt så alla skatter får sina platser.
Det kan vara den minsta källaren jag läst om. 😅😉

• Haha
  • Gilla
Dublin och 9 till
  • Laddar…
Förrådet som byggdes förra semestern fick ett litet trädäck de första semesterdagarna detta år. Perfekt att såga, fräsa och dricka öl på i väntan på att fritidshuset får en verkstad. Och till hösten är det inget fritidshus längre utan vårt permanenta boende.
Rött förråd med litet trädäck framför, omgivet av grönskande skog.
Skapa konto
Litet trädäck med trappa vid röd fasad i skogsmiljö, byggt för fritidshus som ska bli permanent boende.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Kjell_G och 7 till
  • Laddar…
Dheri Dheri skrev:
Det kan vara den minsta källaren jag läst om.
Borde vara tämligen lättstädat kan jag tycka.

T Thomas_Blekinge skrev:
Vad är det, en källare för myror? Den behöver vara minst tre gånger så stor.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.