4 934 469 läst ·
34 010 svar
4934k läst
34,0k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Husägare
· Värsterort
· 240 inlägg
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 294 inlägg
Skruv och spackel i badrumsfönstret. Var sak på sin plats. ✅
Montera ledlysrör i garagetälten, glad i hågen att enbart behöva plugga in matningskabeln i 3 fasuttaget så märker jag att jag beställt fel kabel. Den har bara 4 poler....så går det när man beställer utan attläsa VAD man beställer. 😂
Tur Thomann har gratis retur.
Så nästa vecka kan jag förhoppningsvis ha ström ut till tälten.
Tur Thomann har gratis retur.
Så nästa vecka kan jag förhoppningsvis ha ström ut till tälten.
K
Kakelugnen566
Husägare
· Smålands ostkust
· 1 473 inlägg
Kakelugnen566
Husägare
- Smålands ostkust
- 1 473 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Absolut inte jag, utan en inhyrd kunnig person hjälpte mig häromdagen att fälla min halvruttna björk 👍
Logga in
Skapa konto
På nåt ställe kunde man se rakt igenom stammen, så det var behövligt att den fick stryka med
Logga in
Skapa konto
Och så här fint blev det, mkt nöjd med resultatet 🤩
Nästan att fotot hade kunnat platsa under himlafint...😉
Det är vid sådana tillfällen som min make säger åt mig att ta det lugnt 😀. Händer aldrig. Skönt att det finns fler än mig.Henningelvis skrev:
Jag har för tillfället bara en hand, eftersom vänstern är bandagerad. Jag skar av mig själv en sena i början av juli. Det betyder att sakerna jag kan göra är begränsade.
Så jag tog tag i ytterdörren. Teakrengöring och -olja inhandlades och det hela började med bortmontering av fotplåt och låsbleck plus maskning av teakdetaljerna i sidoljuset.
[bild]
Sedan på med teakrengöring spädd 1:1. Små detaljer gick bra med svamp, men större ytor blev tungt med bara en hand om man vill arbeta in medlet ordentligt. Då mindes jag mitt inköp av nylonborstar till skruvdragaren. Ett bekvämt sätt att arbeta in rengöringen ordentligt för en enhänt.
Första vändan:
[bild]
Andra vändan:
[bild]
Nu får det torka så blir det olja efter lunch.
Medlem
· Blekinge
· 12 274 inlägg
Äntligen startat att städa källaren på 70 mm2. Behöver skrotas ur och rengöras ordentligt så alla skatter får sina platser.
Förrådet som byggdes förra semestern fick ett litet trädäck de första semesterdagarna detta år. Perfekt att såga, fräsa och dricka öl på i väntan på att fritidshuset får en verkstad. Och till hösten är det inget fritidshus längre utan vårt permanenta boende.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto