Jag har svårt med SI-enheter. Bättre med kvadratfötter eller famnar.

• Gilla
BengtH
  • Laddar…
T Trafikverket1 skrev:
Vad är det, en källare för myror? Den behöver vara minst tre gånger så stor.
Ja tre rutor på ett rutat A4-papper är inte stort och då är ändå dessa tre rutor 5 mm² större....

Men tre gånger större är heller inte stort.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Majgårdarna
Hängt på teak dörren vi målat.
Blev riktigt bra tycker jag.
Hoppas det håller, har hört att måla teak kan vara knepigt.
Tiger provade dörren 😆

• Nyrenoverad teakdörr med glasruta och svart handtag, omgiven av röda träväggar och vitt foder, med blomma och dörrmatta i förgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Grönmålad teakdörr med vita karmar på ett rött hus, med brunt takutsprång ovanför. Stenlagd entré med svart dörrmatta.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
Immobil och 9 till
  • Laddar…
Majgårdarna Andreas_Hansson skrev:
Tiger provade dörren
Vilken mysig kisse! Vi har alltid haft bondkatter men det verkar trevligt med en rejäl bengal. Är han dyr i drift?

• Haha
4774 och 1 till
  • Laddar…
4774
Var får jag på en sådan snygging här i Sverige 😂

Inte bara idag men senaste veckorna mellan regnen och stekande sol. Bort med den oanvända/ouppvärmda "plunge"-byttan och istället utbygge av terassen över klyftan.
Räcket blev ett mångfaldigt ekologiskt bygge inkl tall, gran, en och rönn 🙈.
Och dags för ränna efter 10+ år...
Nybyggd veranda vid en stuga, med ett rustikt räcke av trä och två stolar. En oanvänd pool syns bredvid. Bakgrund med grästäckt sluttning och stenar.
Skapa konto
Träräcke på terrass med tall, gran och rönn med utsikt över en klyfta, omgiven av skog och mossa.
Skapa konto

• Gilla
Immobil och 9 till
  • Laddar…
U
BengtH BengtH skrev:
Inte bara idag men senaste veckorna mellan regnen och stekande sol. Bort med den oanvända/ouppvärmda "plunge"-byttan och istället utbygge av terassen över klyftan.
Räcket blev ett mångfaldigt ekologiskt bygge inkl tall, gran, en och rönn 🙈.
Och dags för ränna efter 10+ år...
[bild][bild]
Är det Sveriges mest exklusiva jordkällare?

Monterat en duschvägg i ett av Sveriges minsta badrum. Men man brukar sällan klaga när det är trångt, och det går nog nu med.

Lite tråkigt att det inte fanns några instruktioner, varken från ÅF eller tillverkarens web, men det fick gå ändå.

• Litet badrum med vit kakelvägg och svart duschvägg, svartvit golvplattor, taklampa och en gul pall.
    Skapa konto
  • Gilla
Kjell_G och 3 till
  • Laddar…
tommib
U Utsliten och utdömd skrev:
Nja, snarare Finlands gissar jag. Och jag gissar att det är en bastu. En väldigt häftig sådan. Som borde ha en egen tråd

Nudge nudge, wink wink @BengtH

• Gilla
Utsliten och utdömd
  • Laddar…
U
tommib tommib skrev:
Nja, snarare Finlands gissar jag. Och jag gissar att det är en bastu. En väldigt häftig sådan. Som borde ha en egen tråd

Nudge nudge, wink wink @BengtH
Får ändra mig till Nordens då ;)

• Gilla
tommib
  • Laddar…
Detta är väl vad som menas med ett Smart House, det kan säga till själv när rännorna behöver rengöras

Växt som växer i igensatt hängränna på hus med rött tak.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
  • Wow
4774 och 10 till
  • Laddar…
U Utsliten och utdömd skrev:
Nää, bara en helt vanlig underjords rökbastu (+ tekniskt/wc utrymme + ex mötesutrymme med kamin och minikök, nu inrett för övernattning - svalt och skönt).
Och i Finland som @tommib rätt antog.

Redigerat:
j.f.s
Fixar med värmepumpen. Rejält med kondens bakom isoleringen till köldbärare samt läckage av densamma 🤬

Här är orsaken till läckaget
Rostig koppling vid värmepump visar läckage och kondens bakom isolering av köldbärare.
Skapa konto

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Idag har det blivit en del meter golvsocklar och foder. Tar en jäkla tid då jag har gersågen i ateljén (ladan!) 50 meter från huset. Blir mycket springandes fram och tillbaka. När allt är på plats skall det såklart fogas 😳... När fogen torkat tänkte jag måla alltsammans en sista gång med Gjöcos alkydfärg.

• Halvfärdig renovering med smyglister runt brun dörr i rum med schackrutigt golv och gröna väggar, verktyg och material på golvet.
    Skapa konto
  • Gilla
Lintto1 och 4 till
  • Laddar…
F Fluxor skrev:
Tar en jäkla tid då jag har gersågen i ateljén (ladan!) 50 meter från huset.
Jag skulle ställa sågen i ett partytält direkt utanför ytterdörren. Tror att du tjänar in flyttiden snabbt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.