4 826 684 läst ·
33 456 svar
4827k läst
33,5k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Första tältet klart, enda som återstår är velysning, men det ordnas när båda tälten är uppe, blir skarvsladd från garaget ut, 400v till en byggcentral i första tältet, sen skarvsladd till nästa. En art första tältet ska ha uttag för motorvärmare. Lysrör i led kopplas via jordat schuko.
Sista dagen på semestern, hann precis montera upp sista tältet och städa så började det ösregna.
Denna semesterganns det med nya dörrar i garaget, ny parkering, 2 tält, dränering vid garage, laga takavvattningen, dra om den så vattnet leds bort. Ta bort rabatter vid husväggen.
Denna semesterganns det med nya dörrar i garaget, ny parkering, 2 tält, dränering vid garage, laga takavvattningen, dra om den så vattnet leds bort. Ta bort rabatter vid husväggen.
Blir skönt att komma tillbaka till jobbet och vila upp efter semestern ?M mattias1343 skrev:
😉
Fick ett ryck och gjorde klart mdf inklädningen som så småningom skall målas med kalkfärg för att bli lite utav en ”möbel” Allt är limmat på plywood och alla innerhörn där två mdf skivor möts har fasade kanter för att undvika sprickbildning, så det blir ett par meter att fylla med plastic padding. Garderobsdörrarna blir ”infällda” 19mm mdf och i samma färg som resten av väggen.
Fick även upp mellanväggarna till vad som skall bli en bokhylla. Låga skåp nedtill i mdf ask och ask front. Hyllplanen blir massiva ask plankor då det vart 950mm breda fack och vitlaseras för att efterlikna askgolvet.
Inte bestämt mig ännu om den stående 30mm mdf skall lackas eller målas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Fick även upp mellanväggarna till vad som skall bli en bokhylla. Låga skåp nedtill i mdf ask och ask front. Hyllplanen blir massiva ask plankor då det vart 950mm breda fack och vitlaseras för att efterlikna askgolvet.
Inte bestämt mig ännu om den stående 30mm mdf skall lackas eller målas.
Logga in
Skapa konto
Husägare
· Trelleborg
· 697 inlägg
Då ameringsnätet var för kort fick jag plocka fram mig svetsen och svetsa på fyra bitar på finger skarven
Fick även modifiera grindlåset då jag behövde vända fästplattan det ska monteras nu på morgonen när färgen torkat
Fick även modifiera grindlåset då jag behövde vända fästplattan det ska monteras nu på morgonen när färgen torkat
Husägare
· Trelleborg
· 697 inlägg
Husägare
· Trelleborg
· 697 inlägg
Hobbysnickare
· Sverige
· 150 inlägg
Börjat planera för att återstarta tvättstugerenoveringen som avstannat. Blir förhoppningsvis en resa till Floby imorgon för att tjacka pordrän-skivor med bättre tryckhållfasthet.30 cm tjockt ska säkerställa att det inte blir omvänd fuktvandring upp i betongen. Dyra som guld, men det får det vara värt. Hade jag köpt dem på lokala Beijer så hade jag behövt sälja samtliga organ för att betala fakturan. Nu räcker det förhoppningsvis med en njure.
Behöver ringa en konstruktör också och rådgöra lite för säkerhets skull.
Gammal bild, men så är det när man inte får ändan ur vagnen 😂
Behöver ringa en konstruktör också och rådgöra lite för säkerhets skull.
Gammal bild, men så är det när man inte får ändan ur vagnen 😂
Logga in
Skapa konto
Fortsatt med innerdörr och fönster. Sågade bort nån halv cm på bordssågen, slipade och fräste försänkning för glaset 1,5 mm.
En liten list för fräsen att vila på och sen gick det hyfsat. Inte nödvändigt att det blev exakt som innan, bara så att glaset inte står och skallrar. Provmonterat.
Målning av dörr nästa steg men måleriet har semester några veckor till.
En liten list för fräsen att vila på och sen gick det hyfsat. Inte nödvändigt att det blev exakt som innan, bara så att glaset inte står och skallrar. Provmonterat.
Målning av dörr nästa steg men måleriet har semester några veckor till.