4 826 658 läst ·
33 456 svar
4827k läst
33,5k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Frun vart tröttnpåmicke organiserade lådor. Så fick ta fram dominon och börja måtta och kapa lite 😂
Nu skall det bara slipas, betsas, oljas och limmas
Nu skall det bara slipas, betsas, oljas och limmas
Någon ville ju se dörrarna som jag gjorde till garaget. Egen lösning för lås.
Även ett enklare snörasskydd har slängts ihop, några vinkeljärn och en tryckad bräda samt en bunt farmarskruv.
Fått leverans av 0/35 bärlager oxå, det får maskinisten ralla ut imorgon då han kommer. På bilden bara hälften, 15 ton.
Även ett enklare snörasskydd har slängts ihop, några vinkeljärn och en tryckad bräda samt en bunt farmarskruv.
Fått leverans av 0/35 bärlager oxå, det får maskinisten ralla ut imorgon då han kommer. På bilden bara hälften, 15 ton.
Jag har byggt och målat nya dörrar till mitt vedlider. Denna dörr på bilden har blivit oljad med grundolja och nu skall den målas med svart färg. Sedan ska jag sätta gammal hemsmidd hake och hemsmidda gångjärnsbeslag på dörrarna. 😀
Husägare
· Trelleborg
· 697 inlägg
Äntligen bytt ut den hemska garageporten som man fick ducka under när man skulle passera till en lite smalare dubbeldörr. Kommer aldrig vilja ställa in bilen här ändå då det är för trångt.
Förberedde i helgen med att skära av lite av den gamla betongplattan och gjuta ett trappsteg och ny plan yta för dörr och och väggregel.
Farsan och brorsan kom och hjälpte till med arbetet.
Förberedde i helgen med att skära av lite av den gamla betongplattan och gjuta ett trappsteg och ny plan yta för dörr och och väggregel.
Farsan och brorsan kom och hjälpte till med arbetet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Husägare
· Trelleborg
· 697 inlägg
Hobbysnickare
· Sverige
· 150 inlägg
Den senaste två veckorna har jag rivit badrum, det dragit ny avluftning och fixat med vattenrör etc...
Nu är snart alla vattenrör bytta i hela huset. Bara köket kvar..
Så det tar sig i badrummet... Snart kan jag börja med golvet...
Innan;
Efter, bytt lite virke etc som sett tråkigt ut. Bildat igenom golv å dragit nya avlopsrör, golvvärme är lagt, fönster bytt, nytt innertak å ny el etc etc.
Nu är snart alla vattenrör bytta i hela huset. Bara köket kvar..
Så det tar sig i badrummet... Snart kan jag börja med golvet...
Innan;
Logga in
Skapa konto
Efter, bytt lite virke etc som sett tråkigt ut. Bildat igenom golv å dragit nya avlopsrör, golvvärme är lagt, fönster bytt, nytt innertak å ny el etc etc.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Fått ut 0/35 lagret och paddat det, nu håller grävarn på med väggruset, 0/16 skall ut 30 ton eller 10cm. Sen padda, imorgon ska jag börja sätta upp första tältet.