Har lagt till dig nu bumpaberra.
 
Ok. Har nu förhandlat klart med 3 olika banker. Slutade med

3-månader

1) 3,35% (Listränta - 0.65%) 2) 2012-08-01 3) Danske Bank 4) 2 mkr 5) hek

Lyckdes också förhandla till mig DuoFlex (samma inlåningsränta som på bolånen) Vilket gör att man kan ha en buffert utan att känna amorteringspress.
 
hek, har addat dig nu.
 
Mina uppgifter:
1-månads bindningstid (Finns ej längre hos Danske Bank)

1) 3,20% (Listränta - 0.8%) 2) 2012-06-30 3) Danske Bank 4) 4,2 mkr 5) PatrikJ
 
Satte om 2 lån som tidigare varit bundna och sedan en tid tillbaka flutit på till tre-månaders listränta. Har inte tagit mig tid att diskutera med andra banker än. Fick 0,24% rabatt som gäller 1 år mot motprestationen att bli nyckelkund (vilket jag i praktiken redan var). Antar att det är någon slags standardrabatt även om bankmannen försökte få det till att låta som något unikt. Vi har också ett 7-årslån som löper ut om 2 år.

Läste ovan om personer som flyttat enstaka lån på samma fastighet till annan bank, så det är kanske värt ett försök.

Lån 1, 7 år utan amortering, tecknat 2007:
1) 4,99% 2) 2014-04-15 3) Swedbank 4) 0,65 mkr 5) msta

Lån 2, 3 mån utan amortering:
1) 3,75% 2) 2012-07-28 3) Swedbank 4) 0,65 mkr 5) msta

Lån 3, 3 mån, 15 års rak amortering:
1) 3,75% 2) 2012-07-28 3) Swedbank 4) 0,65 mkr 5) msta
 
1,) 3,59% (listränta -40 punkter)
2,) 3-mån
3,) Swedbank
4,) 1632K
5,) cust3000​
 
PatrikJ, msta och cust3000. Jag har lagt till era uppgifter nu.
 
Band om halva vårt bolån i fredags, 3 års bindningstid:
1: 3,41%
2: 2015-03-25
3: Sala Sparbank
4: 1150000kr
5:Jonas Uppsala

Andra halvan ligger sedan tidigare rörligt (lånet löper i upp till 30år) :
1: 2:477%
2: 2012-05-25 (uppdateras varje fredag)
3: Sala Sparbank
4: 1170000kr
5: Jonas uppsala
6: +0,767% på Stibor 1-veckas.

Snittränta om 2,94% just nu är jag mkt nöjd med.

/Jonas
 
Redigerat:
Jonas Uppsala skrev:
6: +0,767% på Stibor 1-veckas.
Kul att se att fler har lyckats behålla Stibor-kopplingen! :thumbup:
 
-MH- skrev:
Kul att se att fler har lyckats behålla Stibor-kopplingen! :thumbup:
Går det inte på nya lån?
 
2 års

1) 3,35% 2) 2013-07-28 3) SEB 4) 440 tkr 5) MagnusSt
 
jkarlberg skrev:
Går det inte på nya lån?
Inte vad jag vet, fråga din bank och rapportera svaret! MIn bank ville nog helst att jag bytte. ;)
 
Jonas Uppsala och MagnusSt, har nu lagt till er i listan.
 
1) 3,3%
2) 2012-06-30, ("rörlig" 3-månader)
3) Danske Bank
4) 2,8 MSEK
5) AndreasBe 6)
 
Uppdaterar mitt rörliga 3-mån lån. Ränteändringsdag var idag.

Räntan är nu 3,09%, förfallodag 12-08-28. I övrigt oförändrat.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.