564 262 läst ·
2 310 svar
564k läst
2,3k svar
Vad har ni för bolåneränta?
Självbyggare
· Stockholm
· 8 228 inlägg
Lån1+2 1år: 1) 3.32% 2) 1 Maj 2012 3) SEB 4) 1.4Mkr 5) klaskarlsson
Lån 3, 2 år: 1) 3.72% 2) 1 Maj 2013 3) SEB 4) 0.8Mkr 5) klaskarlsson
/K
Lån 3, 2 år: 1) 3.72% 2) 1 Maj 2013 3) SEB 4) 0.8Mkr 5) klaskarlsson
/K
Administrator
· Skåne
· 6 716 inlägg
klaskarlsson och Sisyfos, jag har nu uppdaterat listan med era uppgifter.
Lån 1 1) 3,90% 2) 2017-04-30 3) Handelsbanken 4) 0,8 mkr 5) Sisyfos
Lån 2 1) 3,40% 2) 2014-04-30 3) Handelsbanken 4) 0,5 mkr 5) Sisyfos
Lån 3 1) 3,70% 2) 2015-04-30 3) Handelsbanken 4) 1,0 mkr 5) Sisyfos
Lån 2 1) 3,40% 2) 2014-04-30 3) Handelsbanken 4) 0,5 mkr 5) Sisyfos
Lån 3 1) 3,70% 2) 2015-04-30 3) Handelsbanken 4) 1,0 mkr 5) Sisyfos
Jag undrar en sak, om man ha ett lån med 5års bindning på 3,9%, samtidigt sätta in lika mycket i ett spatkonto med också 5 års bindningstid, som ger en sparränta på 4,4%, tjänar man då 0,5% per år på den summa på båda ställen. Hittade en bank med insättningsgarantin nämligen.
Jag vet det bara känns för bra för att vara sann...Nyfniken skrev:
Jag har ett förslag till listan och en fråga. De hänger båda ihop.
Det skulle vara intressant att se hur lång tid alla får rabatten på.
Min bankman har alltid envisats med att "jag kan bara ge er 0.5% rabatt i sex månader eftersom jag inte vet hur vår situation ser ut längre fram".
Sedan får jag snällt komma ihåg att höra av mig om sex månader och förhandla om.
Nu är det dags igen och det vore skönt att höra hur långe ni får era rabatter på????
Sex månader låter för mig orimligt kort!
//Jocke
Min bankman har alltid envisats med att "jag kan bara ge er 0.5% rabatt i sex månader eftersom jag inte vet hur vår situation ser ut längre fram".
Sedan får jag snällt komma ihåg att höra av mig om sex månader och förhandla om.
Nu är det dags igen och det vore skönt att höra hur långe ni får era rabatter på????
//Jocke
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 997 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 997 inlägg
Två år skulle jag säga är brukligt och mig veterligen det de flesta banker tillämpar på den stora massan av kunder (men det är väl en förhandlingsfråga). 6 mån låter väldigt lite i mina öron, jag tycker 2 år är lite väl kort.Joachim skrev:Jag har ett förslag till listan och en fråga. De hänger båda ihop.
//Jocke
Själv har jag 2 år och måste förhandla om i december i år, gissar att jag kommer få det svårt att behålla mina nivåer.
/U
På våra rörliga lån hos Swedbank gäller 6 månader, men vår bankman brukar komma ihåg det och se till att om han glömmer det sänka räntan och ge oss tillbaks mellanskillnaden om vi missar att höra av oss efter sex månader 
Administrator
· Skåne
· 6 716 inlägg
Det är olika på olika banker. SEB kör med två år. Handelsbanken 1 år och Swedbank verkar köra med 6 månader.