4 158 071 läst ·
21 342 svar
4158k läst
21,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Städat "nyköpt" begagnad bil (15 år) på smuts invändigt! 🤢😳
Smutsigast var passagerarsidan fram!!! 😮
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Smutsigast var passagerarsidan fram!!! 😮
Japp, jag gjorde en egen ritning redan då första modellen kom ut för då fanns inte en metriska ritningar. Han har en Gen.2 också men jag tycker om stuket på gen 1 och har egna mått för den så jag fortsätter med den.SamiHus skrev:
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 18 955 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 18 955 inlägg
Gjuter betong, men på annan ort...
Det kuperar abstinensen lite
Kolla här då!
Grön betong!
Slutresultat om några dagar.
Logga in
Skapa konto
Det kuperar abstinensen lite
Logga in
Skapa konto
Kolla här då!
Logga in
Skapa konto
Grön betong!
Slutresultat om några dagar.
Verktygstokig
· Norrbotten
· 893 inlägg
Funderat på vem som bestämde designen på nya räcket (jag!) och förberett de första 128 bitarna, var tvungen svetsa ihop de första rutorna för att se vad jag tycker om 45° vridning på profilrören 😁
Var även en bra utsäkt för att få använda en hel hög av verktygen jag vilhövt!
Var även en bra utsäkt för att få använda en hel hög av verktygen jag vilhövt!
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 925 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 925 inlägg
Inte bara idag, men dragit nätverk i hela huset och byggt ett nytt mediaskåp där jag även flyttat in fiberkonverteraren. Huvudmålet var att bygga in fiberkonverterare, men det blev lite mer omfattande än så. Drog dubbelkabel till förrådet och vardagsrum, så nu kunde jag flytta ut routern till förrådet och få lite mer plats här.
Nu väntar jag bara på att målaren jag brukar anlita ska slipa och spackla väggen ordentligt och hänga upp lite nya tapeter 😂. Blir en lucka sen också.
Logga in
Skapa konto
Nu väntar jag bara på att målaren jag brukar anlita ska slipa och spackla väggen ordentligt och hänga upp lite nya tapeter 😂. Blir en lucka sen också.
Rivit en källarvägg (yttervägg ifrån 1943 som blev innervägg 1972). Äntligen kan jag få access till garaget (och därmed ut) utan att behöva gå upp för källartrappan inomhus och ut genom entrédörren.
Riktigt grisgöra!
Riktigt grisgöra!
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 18 955 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 18 955 inlägg
Vänta två dagar med att forma av? Nej, det gick inte. Dessutom var kabeldiket på ett väldigt dumt ställe. Nu är det avformat och rör+kabel är på plats.
Förhoppningsvis klarar sig gräsmattan så att det om två veckor inte syns att det är grävt.
Själva stolpen borde nog varit lite längre till höger men nu får det vara så här.
Logga in
Skapa konto
Förhoppningsvis klarar sig gräsmattan så att det om två veckor inte syns att det är grävt.
Själva stolpen borde nog varit lite längre till höger men nu får det vara så här.
Självbyggare
· Stockholm
· 10 386 inlägg
Ah, jag trodde det var en lyktstolpe typ gatlykta du skulle upp med!tommib skrev:
Vänta två dagar med att forma av? Nej, det gick inte. Dessutom var kabeldiket på ett väldigt dumt ställe. Nu är det avformat och rör+kabel är på plats.
[bild]
Klicka här för att svara