Igår lade jag på färgborttagare och idag gick jag över bordsskivan, först med skrapa och sedan med sickel. Nu är resterna av färgborttagningen borttvättade. Det är rätt kul att sickla, men jag märker att det börjar bli dags att lära sig slipa dem också.
Bilden visar två träbordsskivor som ligger på bockar i en verkstad efter att ha blivit bearbetade med färgborttagare, skrapa och sickel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
FreQa och 10 till
  • Laddar…
B
Oljebyte på snöslungan innan den ställs undan. Passade också på att uppgradera den...Stört mig på att det sprätter snö i ansiktet när utkastet pekar max åt höger. När maskinen fyller 20år är det dags att fixa.

En aluminiumplåt och några popnitar 👌🏻

Röd snöslunga med en ny aluminiumplåt fastsatt med popnitar vid utblåsningsutkastet för att förhindra att snö sprätter i ansiktet.
Skapa konto

• Gilla
Anderscurl och 7 till
  • Laddar…
Bordsskivan fick vila idag. Istället har jag slipat och lackat benen.
Träbordsben är placerade upp och ner på en arbetsbänk, omgivna av verktyg och en cykel i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
Testarn och 1 till
  • Laddar…
Den traditionella våruppdateringen av kaninburens säkerhetsklass. 2*8Ah räckte precis till de ca 15 snitt som behövdes i markstenen. Batteridriven vinkelslip och marksten på gräsig mark, används för att uppdatera kaninburens säkerhet med ca 15 snitt.
Skapa konto
Kaninhage med nylagda markstenar, verktygslåda, rondell och tillbehör i en skottkärra.
Skapa konto
Kaninbur med trästruktur och nät, uppdaterad med säkrare inhägnad. Halmströdd botten, vattenflaskor och en kanin synlig.
Skapa konto

• Gilla
Alltgår och 4 till
  • Laddar…
Men…. Metabo-slip i en festool-koffert? Du är inte rädd för hot och repressalier nu? Jag hade då aldrig vågat posta en sån bild.

Jag trodde faktiskt det fanns några antigravitationskrafter som gjorde det fysiskt omöjligt 😂.

• Gilla
  • Haha
Putte G... och 2 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Men…. Metabo-slip i en festool-koffert? Du är inte rädd för hot och repressalier nu? Jag hade då aldrig vågat posta en sån bild.

Jag trodde faktiskt det fanns några antigravitationskrafter som gjorde det fysiskt omöjligt 😂.
Jag har provat många systainers men fastnat för tanos så stoppar allt i sådana. Och i många fall är det nog faktiskt en uppgradering 😅

• Gilla
  • Älska
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
S
  • Gilla
luddd3
  • Laddar…
Henningelvis Henningelvis skrev:
Igår lade jag på färgborttagare och idag gick jag över bordsskivan, först med skrapa och sedan med sickel. Nu är resterna av färgborttagningen borttvättade. Det är rätt kul att sickla, men jag märker att det börjar bli dags att lära sig slipa dem också.
[bild]
Då är @Daniel_N och hans instruktioner toppen. Mina sicklar är i bra skick tack vare den videon.

• Gilla
  • Älska
Bomba och 7 till
  • Laddar…
Bart Bart skrev:
Då är @Daniel_N och hans instruktioner toppen. Mina sicklar är i bra skick tack vare den videon.

[media]
Så kul att du gillar!

Bart Bart skrev:

[media]
Jag satt och kollade på den häromdagen, har en hårdvaxoljad bänkskiva som jag tänkte sickla.

Ossian K Olsson Ossian K Olsson skrev:
Har börjat renovera lite. Så på lunchen lagade jag hål efter en dosa som inte längre finns. Här är min guide till ”laga ett hål i väggen på 5 minuter”.

[bild]

Material och verktyg!

[bild]

Har en Osb som jag skruvade upp på väggen. Anledningen är att den får vara ”stryning” för dosborret. Sen körde jag med det stora dosborret för att få ett snyggt hål.

[bild]

I hålet skruvade jag en bit osb

[bild]

Sen tog jag en gammal gipsskiva och dosborrade ut en ny rund bit. Den skruvade sedan fast i osbn.

[bild]

Sen spacklade jag över. Hade jag haft bråttom hade jag kört gipsspackel men det kände jag inte behövdes idag.
Ska man spackla snyggt och inte behöva slipa en massa och sen dessutom måla tar det väl mer än fem minuter om man ska vara ärlig ;)

Och handen på hjärtat. Det du visar ovan tar väl åtminstonde en timme....

Ossian K Olsson
Appendix Appendix skrev:
Ska man spackla snyggt och inte behöva slipa en massa och sen dessutom måla tar det väl mer än fem minuter om man ska vara ärlig ;)

Och handen på hjärtat. Det du visar ovan tar väl åtminstonde en timme....
5 minuter om man gör det själv hemma, 1 timma om du ska fakturera!

Det som tog längst tid var att dammsuga upp dammet från gipsskivan, den borde jag hålsågat utomhus!

• Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
U
För mig tar det iaf 50min att hitta hålsågen

• Haha
  • Gilla
Norrtull och 11 till
  • Laddar…
Ossian K Olsson
Våren är här!!

Offset-smokergrill på gräsmatta, delvis rostig, med "Landmann"-logotyp och temperaturmätare, redo för vård och inoljning.
Skapa konto

Det innebär lite (VAG) vård av grill!

En person slipar bort rost med en stålborste på en borrmaskin från en offset smoker-grill.
Skapa konto

Har en offset smoker med 4 mm godstjocklek. Så jag brukar slipa av den värsta ytrosten då och då.

Person oljar in en offset smoker med en pensel i en trädgård.
Skapa konto

Bild av en nyligen inoljad offset smoker-grill med svart yta och metallhandtag, stående på en gräsmatta.
Skapa konto

Sen penslar jag (och sonen) på olja. Idag körde jag vanlig rapsolja man har och lagar mat med.

Person använder lövblås för att få fart på elden i en offset smoker grill. Brinnande ved i grillen, gräsmatta och häck i bakgrunden.
Skapa konto

Sen brände jag in den! Behövde lite extra fart i maskineriet så lövblåsen fick hjälpa till!

Offset smoker med rök som stiger, vedförvaring under. Används för vårvård med inbränd rapsolja. Står på gräs framför häck.
Skapa konto

En tänd offset smoker-grill med lågor och ved.
Skapa konto

Tänt var det här! Nu håller den en sommar till!

• Gilla
MickeLarsson och 16 till
  • Laddar…
Ossian K Olsson Ossian K Olsson skrev:
Våren är här!!

[bild]

Det innebär lite (VAG) vård av grill!

[bild]

Har en offset smoker med 4 mm godstjocklek. Så jag brukar slipa av den värsta ytrosten då och då.

[bild]

[bild]

Sen penslar jag (och sonen) på olja. Idag körde jag vanlig rapsolja man har och lagar mat med.

[bild]

Sen brände jag in den! Behövde lite extra fart i maskineriet så lövblåsen fick hjälpa till!

[bild]

[bild]

Tänt var det här! Nu håller den en sommar till!
4mm?!
Nu är jag intresserad 🤔

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.