4 144 260 läst ·
21 245 svar
4144k läst
21,2k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Renoverare
· Uppsala
· 2 196 inlägg
Igår lade jag på färgborttagare och idag gick jag över bordsskivan, först med skrapa och sedan med sickel. Nu är resterna av färgborttagningen borttvättade. Det är rätt kul att sickla, men jag märker att det börjar bli dags att lära sig slipa dem också.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 853 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 853 inlägg
Oljebyte på snöslungan innan den ställs undan. Passade också på att uppgradera den...Stört mig på att det sprätter snö i ansiktet när utkastet pekar max åt höger. När maskinen fyller 20år är det dags att fixa.
En aluminiumplåt och några popnitar 👌🏻
En aluminiumplåt och några popnitar 👌🏻
Logga in
Skapa konto
Renoverare
· Uppsala
· 2 196 inlägg
Den traditionella våruppdateringen av kaninburens säkerhetsklass. 2*8Ah räckte precis till de ca 15 snitt som behövdes i markstenen.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Men…. Metabo-slip i en festool-koffert? Du är inte rädd för hot och repressalier nu? Jag hade då aldrig vågat posta en sån bild.
Jag trodde faktiskt det fanns några antigravitationskrafter som gjorde det fysiskt omöjligt 😂.
Jag trodde faktiskt det fanns några antigravitationskrafter som gjorde det fysiskt omöjligt 😂.
Jag har provat många systainers men fastnat för tanos så stoppar allt i sådana. Och i många fall är det nog faktiskt en uppgradering 😅mexitegel skrev:
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 039 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6 039 inlägg
Kanttving kallar jag dem. Tycker de är rätt kassa egentligen för de brukar glida men ibland finns det inte så många alternativ.W Walher skrev:
I somras så köpte jag fyra knappt använda för 180 kr på loppis. 😬
https://ernstp.se/produkt-kategori/...-1NZvIRJ2P6r753vtmwxRSwKIj_7cHJqqF-t1-stkSNwK
Då är @Daniel_N och hans instruktioner toppen. Mina sicklar är i bra skick tack vare den videon.Henningelvis skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 814 inlägg
Ska man spackla snyggt och inte behöva slipa en massa och sen dessutom måla tar det väl mer än fem minuter om man ska vara ärligOssian K Olsson skrev:
Har börjat renovera lite. Så på lunchen lagade jag hål efter en dosa som inte längre finns. Här är min guide till ”laga ett hål i väggen på 5 minuter”.
[bild]
Material och verktyg!
[bild]
Har en Osb som jag skruvade upp på väggen. Anledningen är att den får vara ”stryning” för dosborret. Sen körde jag med det stora dosborret för att få ett snyggt hål.
[bild]
I hålet skruvade jag en bit osb
[bild]
Sen tog jag en gammal gipsskiva och dosborrade ut en ny rund bit. Den skruvade sedan fast i osbn.
[bild]
Sen spacklade jag över. Hade jag haft bråttom hade jag kört gipsspackel men det kände jag inte behövdes idag.
Och handen på hjärtat. Det du visar ovan tar väl åtminstonde en timme....
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 2 352 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 2 352 inlägg
5 minuter om man gör det själv hemma, 1 timma om du ska fakturera!Appendix skrev:
Det som tog längst tid var att dammsuga upp dammet från gipsskivan, den borde jag hålsågat utomhus!
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 2 352 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 2 352 inlägg
Våren är här!!
Det innebär lite (VAG) vård av grill!
Har en offset smoker med 4 mm godstjocklek. Så jag brukar slipa av den värsta ytrosten då och då.
Sen penslar jag (och sonen) på olja. Idag körde jag vanlig rapsolja man har och lagar mat med.
Sen brände jag in den! Behövde lite extra fart i maskineriet så lövblåsen fick hjälpa till!
Tänt var det här! Nu håller den en sommar till!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Har en offset smoker med 4 mm godstjocklek. Så jag brukar slipa av den värsta ytrosten då och då.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Sen penslar jag (och sonen) på olja. Idag körde jag vanlig rapsolja man har och lagar mat med.
Logga in
Skapa konto
Sen brände jag in den! Behövde lite extra fart i maskineriet så lövblåsen fick hjälpa till!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 814 inlägg
4mm?!Ossian K Olsson skrev:
Våren är här!!
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
Nu är jag intresserad 🤔