4 094 548 läst ·
20 945 svar
4095k läst
20,9k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
T
Tjusigt! Hur gick det med dom genomgående tapparna?Hep skrev:
Verktygstokig
· Halland
· 8 297 inlägg
Bästa svaret
Verktygstokig
· Halland
· 8 297 inlägg
Snyggt. 😀Hep skrev:
Verktygstokig
· Halland
· 8 297 inlägg
Medlem
· Stockholm
· 2 266 inlägg
F fiskbuggaren skrev:
här går luften in, ner genom filtren
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Och så ut i den här änden
Logga in
Skapa konto
Återstår något lite bättre lock för att stänga in filtren och kanske helst för att kunna ha den ståndende på högkant.
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 18 700 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 18 700 inlägg
Smörknivar av äppelträ? Är det en bra idé? Jag har en beställning från frun som är scoutledare på 25 smörknivsämnen till nästa utfärd. Grannen tog ner ett äppelträd idag.
Testar att klyva upp med kap/ger pga har ingen bordssåg men jag vet inte om det kommer funka bra att tälja knivar av. Nån som vet?
Testar att klyva upp med kap/ger pga har ingen bordssåg men jag vet inte om det kommer funka bra att tälja knivar av. Nån som vet?
Logga in
Skapa konto
Jag har gjort det. Inga problem.tommib skrev:
Smörknivar av äppelträ? Är det en bra idé? Jag har en beställning från frun som är scoutledare på 25 smörknivsämnen till nästa utfärd. Grannen tog ner ett äppelträd idag.
[bild]
Verktygstokig
· Halland
· 8 297 inlägg
Går fint, de till så ingen bit innehåller kärnan (mitten av trät).tommib skrev:
[bild]
Släng ner dem i en plastback och fyll till kanten med vatten så håller sig virket mjukt tills det ska täljas.
Verktygstokig
· Halland
· 8 297 inlägg
Attans vilket skrutt.
Jag har förmodligen mig själv att skylla.
Nu gäller det att köpa ett nytt, helst så bra och billigt som möjligt. Hmm vilket väl är en kombination som sällan passar ihop.
Det riktigt tråkiga är ju när man inte kan köra klart hela projektet.
Jag har förmodligen mig själv att skylla.
Nu gäller det att köpa ett nytt, helst så bra och billigt som möjligt. Hmm vilket väl är en kombination som sällan passar ihop.
Logga in
Skapa konto
Det riktigt tråkiga är ju när man inte kan köra klart hela projektet.
Logga in
Skapa konto