Ossian K Olsson
13th Marine 13th Marine skrev:
4mm?!
Nu är jag intresserad 🤔
Det är en Landmann Vinson 400! 4 mm godstjocklek och den väger in på ca 130 kg.

• Wow
  • Gilla
Putte G... och 1 till
  • Laddar…
Ossian K Olsson Ossian K Olsson skrev:
Det är en Landmann Vinson 400! 4 mm godstjocklek och den väger in på ca 130 kg.
14000kr 😅

Q
14000kr 😅
108kr/kg låter bättre 😄

• Haha
Totem och 1 till
  • Laddar…
Ossian K Olsson
14000kr 😅
Jag betalade inte så mycket för den! Tror aldrig den sålts ny för ”mer” än 8000-10000 kr när den är i lager. Jag köpte min begagnad för 2000 kr 😇

• Gilla
MickeLarsson och 3 till
  • Laddar…
Ossian K Olsson Ossian K Olsson skrev:
Jag betalade inte så mycket för den! Tror aldrig den sålts ny för ”mer” än 8000-10000 kr när den är i lager. Jag köpte min begagnad för 2000 kr 😇
Jag får slå igång några bevakningar 😊

• Gilla
Ossian K Olsson
  • Laddar…
Öppnade en plastpåse med ett stämjärn. Både kniv och sax var borta från verktygstavlan och orka böja sig ner till knivlådan.
Jag måste få bort all bråte så jag kan göra något vettigt inom en rimlig framtid.

• Gilla
  • Haha
Pysslarn och 4 till
  • Laddar…
Felprioriterat, enligt hustrun.
Tydligen skulle jag insett att jag borde grundmåla hatt/skohyllan jag byggt.
Att börja såga upp/bygga bokhylla var fel.. Träskiva på bockar utomhus, del av ett byggprojekt. Verktyg syns bredvid, troligen för en bokhylla, enligt inläggets kontext.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
mexitegel och 8 till
  • Laddar…
tommib
Dumheter.

Såga på dagen när man får väsnas, måla på natten eftersom det inte låter. Väldigt enkelt.

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Immobil och 10 till
  • Laddar…
Jag har länge velat bygga olika former av luftrenare men aldrig lyckats prioritera det. Det fina med den här designen är att jag kan återanvända ftxfiltren ett varv till innan de åker till brännbart. Återstår att se om jag varit för snål på utrymmet.

Byggmaterial och verktyg för luftrenare på golvet, inklusive FTX-filter, kartong, träplankor, limflaska och dammsugarrör i ett arbetsrum.
Skapa konto

• Gilla
kniv och 4 till
  • Laddar…
K
F fiskbuggaren skrev:
Jag har länge velat bygga olika former av luftrenare men aldrig lyckats prioritera det. Det fina med den här designen är att jag kan återanvända ftxfiltren ett varv till innan de åker till brännbart. Återstår att se om jag varit för snål på utrymmet.

[bild]
Snyggt! Har du några mer bilder? Jag har också en oanvänd Östberg liggande som jag tänkt att göra liknande med i 3 år nu… 😂

tommib tommib skrev:
Dumheter.

Såga på dagen när man får väsnas, måla på natten eftersom det inte låter. Väldigt enkelt.
Förr när man använde andra färger målade man på kvällen för att sova gott. Det funkade också bra för barn som behövde komma ner i varv. Sedan var det ju lite kul med ny nyans på väggarna i barnkammaren varje dag. Instagramvänligt.

• Haha
  • Wow
TickyNucker och 4 till
  • Laddar…
M
Pågående de senaste dagarna. Slipjigg för köksknivar, klarlackering tar tid med 24 timmar torktid mellan lagren. "Pinnen" är för underhållsslipning och självhäftande våtslipppapper tillkommer. 2° graders skillnad mellan slipvinklarna

Slipjigg för köksknivar i trä med guldkvistverktyg och kniv, för underhållsslipning. Påverkad av slipvinkelvariation och lagertorkning.
Skapa konto

Edit: Just det, handverktyg enbart. Jag har i stort sett slutat använda maskiner :-)

• Gilla
nanowire och 4 till
  • Laddar…
C
Dålig på att skriva här, men idag känner jag mig särskilt nöjd efter att ha löst en utmaning med fiffiga verktyg. Behövde justera sista biten av en urjackning i en timmerstock på ett ställe där det var "omöjligt" att komma åt.

Men till slut kom jag på att Bosch FlexiClick vinkeladaptern och en roterande rasp var den perfekta lösningen på problemet. Två riktiga problemlösare! 🙂

• Gilla
kashieda och 7 till
  • Laddar…
Efter ett år med mer husbygge och operationer än finsnickeri, var det dags att komma igång med handverktyg och (någorlunda) precision igen. Ett metabygge för frässtål. Jag glömde att ordna något sätt att hänga upp det, vilket ju borde ha fixats innan bakstycket kom på.
Träskåp med dörr, två lådor och gyllene knoppar, stående på en bänk i verkstadsmiljö, saknar upphängningsanordning.
Skapa konto

Skåp för frässtål med öppna dörrar visar flera frässtål uppställda på hyllor och lådor nedtill, byggt med trä i olika toner.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
TickyNucker och 30 till
  • Laddar…
Vackert!

En sådan liten detalj är väl ”inget att hänga upp sig på”! 👍

• Wow
Testarn
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.