4 145 159 läst ·
21 254 svar
4145k läst
21,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 815 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 2 352 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 2 352 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 815 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 8 338 inlägg
Medlem
· Stockholm
· 2 269 inlägg
Jag har länge velat bygga olika former av luftrenare men aldrig lyckats prioritera det. Det fina med den här designen är att jag kan återanvända ftxfiltren ett varv till innan de åker till brännbart. Återstår att se om jag varit för snål på utrymmet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Snyggt! Har du några mer bilder? Jag har också en oanvänd Östberg liggande som jag tänkt att göra liknande med i 3 år nu… 😂F fiskbuggaren skrev:
Förr när man använde andra färger målade man på kvällen för att sova gott. Det funkade också bra för barn som behövde komma ner i varv. Sedan var det ju lite kul med ny nyans på väggarna i barnkammaren varje dag. Instagramvänligt.tommib skrev:
M
MathiasFr
Medlem
· Frankrike - Pantin
· 580 inlägg
MathiasFr
Medlem
- Frankrike - Pantin
- 580 inlägg
Pågående de senaste dagarna. Slipjigg för köksknivar, klarlackering tar tid med 24 timmar torktid mellan lagren. "Pinnen" är för underhållsslipning och självhäftande våtslipppapper tillkommer. 2° graders skillnad mellan slipvinklarna
Edit: Just det, handverktyg enbart. Jag har i stort sett slutat använda maskiner
Logga in
Skapa konto
Edit: Just det, handverktyg enbart. Jag har i stort sett slutat använda maskiner
Dålig på att skriva här, men idag känner jag mig särskilt nöjd efter att ha löst en utmaning med fiffiga verktyg. Behövde justera sista biten av en urjackning i en timmerstock på ett ställe där det var "omöjligt" att komma åt.
Men till slut kom jag på att Bosch FlexiClick vinkeladaptern och en roterande rasp var den perfekta lösningen på problemet. Två riktiga problemlösare! 🙂
Men till slut kom jag på att Bosch FlexiClick vinkeladaptern och en roterande rasp var den perfekta lösningen på problemet. Två riktiga problemlösare! 🙂
Efter ett år med mer husbygge och operationer än finsnickeri, var det dags att komma igång med handverktyg och (någorlunda) precision igen. Ett metabygge för frässtål. Jag glömde att ordna något sätt att hänga upp det, vilket ju borde ha fixats innan bakstycket kom på.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto