4 131 513 läst ·
21 111 svar
4132k läst
21,1k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Det beror på vad du menar med små, men Bessey Uniklamp är en mindre/lättare variant. Tror de finns mer till 300mm längd?Hep skrev:
Hej @Hep!
Om du vill ha tvingar i en specifik storlek så är det nog enklast att göra dom själv.
Lite mindre ekbitar, tvärmuttrar och gängstång så fixar du lätt ett antal.
Jag skall nog göra några egna framöver när ”Julen inte står för dörren” längre.
Om du tar fram vilken storlek du behöver så kan jag fixa ekbitarna.
Dag
Om du vill ha tvingar i en specifik storlek så är det nog enklast att göra dom själv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Dag
Det kräver dock lite specialhårdvara för att bli bra, tex gängstång med höger- respektive vänstergäng i vardera ände och höger resp vänstergängande muttrar. Annars tar det dubbelt så lång tid att skruva. Kan ta bild när jag kommer ner i verkstaden.stigen skrev:
Hej @Hep!
[bild]
Dag
Precis en sån där utmaning jag har svårt att låta bli att nappa på. Bygga egna tvingar var nytt.
Hmmm, var hamnar det in på listan där det står dreva och sätta lister runt dörren, byta ut tröskeln, bygga fräsbord, bygga slipstationen, soffbordet, övre halvorna av vitrinskåpen, börja skolan igen efter jul, fixa takavvattningen, de utlovade skärbrädorna eller något annat?
Om jag räknar rätt så är det ganska precis 65 timmar kvar tills jag ska sövas och få en ny led i tummen. Skyndar jag mig hinner jag åtminstone börja med hälften av prylarna på listan. Vad är det de säger nu igen - ADHD är inget handikapp utan en superkraft?
Hmmm, var hamnar det in på listan där det står dreva och sätta lister runt dörren, byta ut tröskeln, bygga fräsbord, bygga slipstationen, soffbordet, övre halvorna av vitrinskåpen, börja skolan igen efter jul, fixa takavvattningen, de utlovade skärbrädorna eller något annat?
Om jag räknar rätt så är det ganska precis 65 timmar kvar tills jag ska sövas och få en ny led i tummen. Skyndar jag mig hinner jag åtminstone börja med hälften av prylarna på listan. Vad är det de säger nu igen - ADHD är inget handikapp utan en superkraft?
Verktygstokig
· Halland
· 8 318 inlägg
Dum fråga...Hep skrev:
Nya ideer hamnar alltid överst på listan som mest prio.
Tvingarna känns visserligen potentiellt användbara i minst hälften av dina exempel men håller helt med dig här.Hep skrev:
Precis en sån där utmaning jag har svårt att låta bli att nappa på. Bygga egna tvingar var nytt.
Börja skolan efter jul kan du nog med gott samvete skjuta upp till efter operationen om 65h.Hep skrev:
Lycka till, hoppas dom kan fixa så du inte längre har tummen mitt i handen👍
Medlem
· Västmanland
· 2 090 inlägg
Tog en sen höstrunda ikväll och pumpade däck så att de inte står tomma eller halvtomma när något ska fram i vinter.
Det blev 26 stycken, och då är inte bilarna eller småkrafs som skottkärror och liknande med.
Totalt så får jag ihop närmare 60 däck som ska hålla luft, något som slog mig först nu när jag höll på😵💫
Det blev 26 stycken, och då är inte bilarna eller småkrafs som skottkärror och liknande med.
Totalt så får jag ihop närmare 60 däck som ska hålla luft, något som slog mig först nu när jag höll på😵💫
På min lista är det nog snarast roliga nya projekt som hamnar överst, trista nya projekt tenderar lätt att hamna klart längre ned. Men det är klart, struntar man bara i att komma på tråkiga projekt så stämmer det ju överens.Frustrator skrev: