R Robert-san01 skrev:
Monterade IKEA krokar i garaget.

[bild]
TVÅ stycken WS Alert? Flex!
/fattig

• Gilla
trojlee och 1 till
  • Laddar…
N naikon skrev:
TVÅ stycken WS Alert? Flex!
/fattig
XP och XPi. Sonen/frun fick ärva XP när jag köpte XPi.

• Gilla
naikon och 1 till
  • Laddar…
Thunderdoome design presenterar.
Planeringsverktyget Matrix…
Plexiplan med små skruvar och träpaneler inomhus, använt som planeringsverktyg, monterad på en vit vägg intill en dörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ersätter den öppna tavlan som var för liten redan från början och därför svält ut över väggen.
Planeringsverktyg av plexiplast på vägg, med små skyltar upphängda på skruvar. Verktyget är grundmålat och försett med en fällhylla för pennor.
Skapa konto

Började i går. Plexiplast från Feltema. Stumt mått i ramen.
Plexiglasskiva med träram fastspänd med klämmor på ett arbetsbord, del av planeringsverktyg i byggprocess.
Skapa konto

Lite embalagespån och några furulister.
Plywoodskiva monterad på ställning med trälister och verktyg i bakgrunden, används för planering och skyltförvaring i verkstad.
Skapa konto

Dragit på ett lager Servalack som grund för att det skall se färdigt ut på bild🙄. Målar klart vilket år som helst. Gör det inte nu efter att ha dragit i 950 skruv att hänga skyltar på. Ytan bakom är tänkt till redovisning av tidigare år och för förvaring av skyltar på fartyg som troligen återkommer. Den uppmärksamme ser att jag låser tavlan med kopplingsbeslag för fönsterbågar.
Väggmonterad planeringstavla med plexiplast och furulister, fylld med små skyltar och kopplingsbeslag, i ett backoffice.
Skapa konto

Spånet var lite kort för fullhöjd in the backoffice. Blev en fällhylla för pennor och tomma skyltar.
Fällhylla på vägg med plexiglas, skruvar och kopplingsbeslag, används för pennor och skyltförvaring.
Skapa konto

Kan fungera… eller så har jag krånglat till det för mycket.

Mvh Findus

• Gilla
kashieda och 6 till
  • Laddar…
Inga bilder men..
Påbörjade operation justera om infästningen på takboxen igår, annat längdmått mellan takräckena på Polestar än vad jag haft på de 3 senaste Volvos.

1 av 4 skruvar med plastvred lossade fint, de andra 3 hade rostat fast ordentligt, så pass att skruvskallarna roterade i spåret som ska hålla dom låsta. Efter lagomt mycket svordomar, 5-56 och våld var dom lösa.
Nya skruv och muttrar monterades och nu redo för en kommande skidsäsong. 😎🤘

• Gilla
nanowire och 4 till
  • Laddar…
Nu är jag färdig med filmandet. Iaf del 1, det kommer en del två om ett tag med lite mer avancerade fogar.

• Gilla
Pysslarn och 10 till
  • Laddar…
Jag behöver en fräs. Jag har inte plats för en fräs. En traderaannons om en "Y-axel" till en svarv väckte en idé. Kan min svarv bli en fräs? Behöver jag alls en Y-axel?

Nej! Inte för att planfräsa! Vad jag behöver är en vinkelhylla. Det har jag önskat mig länge, så det var bara att göra slag i saken och svetsa ihop en av skrot.
Gråmålad, svetsad metallvinkel med flera hål, monterad på en platt underdel med kartong och blå bakgrund.
Skapa konto

Genom att plocka av toppsliden och borra ett extra fästhål i tvärsliden så kan jag montera den på tvärsliden.
Borrning i metallstycke monterat på en svarv omvandlad till fräs, med borrspindel och metallklämmor synliga i bakgrunden.
Skapa konto

Borrning av tvärsliden. Muttern på undersidan bökar till uppspänningen.

Genom att använda en stor planfräs och välja en lämplig höjd för skruvstycket så behövs ingen Y-axel.
Svarven modifierad med en vinkelhylla för fräsning; grönt stativ, metallspån och verktyg syns, inklusive en fil och skiftnyckel på sidan.
Skapa konto

Svarv ombyggd till fräs för bearbetning, metallspån på bänken. Verktyg och maskindel i fokus i ett trångt arbetsutrymme.
Skapa konto

Vad ska det bli då? Jo, axeltappar till en Laxo båtupptagningsvagn. Orginaltappar kostar ca 1400kr/st och är hopplösa att hålla smorda. Tappar på biltema kostar 319kr och har smörjnippel så man slipper plocka isär navet för att smörja. Dock så saknas ett plan och ett hål. Men det är snart gjort nu när jag kan fräsa.

En framtida förbättring blir att göra ett fäste för toppsliden så den sitter vertikalt och skaffa ett litet skruvstycke som går att fästa på toppsliden. Då kan jag även fräsa småsaker treaxligt. Samt skaffa en hållare för ER-hylsor som passar direkt i morsekonan i spindeln.

• Gilla
Anderscurl och 14 till
  • Laddar…
Fortsatt hacka mig neråt i källaren. Ca hälften, 30m2, är nu klart. En halvmeter sten, grus och berg utkånkat. Nån sa att Milwaukees batterikap år batteri och jag får hålla med. Roterar 3 12ah, nåt 8ah och 3 6ah high output/forge och skulle gärna lägga till ett par 12ah till. Standard batterierna klarar inte trycket.
Utgrävning i källare med stenskräp, blå presenning, verktyg och en såg; synliga väggar och ledning.
Skapa konto
Byggarbetsplats i källare med stenhögar. En brytmaskin borrar i klippväggen omgiven av verktyg och blå presenningar på marken.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
  • Älska
Anderscurl och 9 till
  • Laddar…
Varje gång jag besöker den här tråden får mig att känna mig totalt inkompetent. Hatten av för allas imponerande projekt, kunskap och djävlar anamma!👏

• Gilla
MickeLarsson
  • Laddar…
Kretikos Kretikos skrev:
Fortsatt hacka mig neråt i källaren. Ca hälften, 30m2, är nu klart. En halvmeter sten, grus och berg utkånkat. Nån sa att Milwaukees batterikap år batteri och jag får hålla med. Roterar 3 12ah, nåt 8ah och 3 6ah high output/forge och skulle gärna lägga till ett par 12ah till. Standard batterierna klarar inte trycket.
[bild][bild]
Ser ju att som att du bedriver någon form av gruvverksamhet 😂

• Gilla
  • Haha
Nilstyko och 1 till
  • Laddar…
C Chokladmonster skrev:
Ser ju att som att du bedriver någon form av gruvverksamhet 😂
Liveaction Minecraft

SC Aero SC Aero skrev:
Byggt en sågbänk :)
[bild]
Finns det något samband med postern och att du har en enorm toarulle hängandes 40cm från den?

• Haha
SC Aero och 1 till
  • Laddar…
Bygger man nya jiggar måste man sätta upp fler hyllor. Jävlar vilken röra men nu har det iaf kommit upp två hyllor i hålrummet bakom sågen, för sällananvända jiggar.

Verkstad med två nyligen uppsatta hyllor i hålrummet bakom en såg, används för att förvara sällananvända jiggar. Redskap och material synliga.
Skapa konto

Vita hyllor monterade på en vägg, fyllda med träjiggar och verktyg i ett verkstadsutrymme.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
sinuslinus och 7 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Jävlar vilken röra
Vi har verkligen olika syn på vad som är röra... ;)

• Haha
  • Gilla
MrJozk och 1 till
  • Laddar…
A Andvändare skrev:
Finns det något samband med postern och att du har en enorm toarulle hängandes 40cm från den?
10år senare är rullen tom.. tolka det hur du vill 🫣😱😂

• Haha
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Vi har verkligen olika syn på vad som är röra... ;)
Du kan tagga hela forumet i det inlägget.

• Haha
  • Gilla
SvanteC och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.