4 132 697 läst ·
21 127 svar
4133k läst
21,1k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Självbyggare
· Stockholm
· 10 290 inlägg
Var det en ritning för en bunker du råkade ta? 😉S sinuslinus skrev:
Jag gillar att du förstått fördelen med barnarbete. Ingen kvalitet, men billigt!S sinuslinus skrev:
Kollar man trådarna om hantverkare här på forumet är jag nästan tveksam till om kvaliteten sjunker. Slår man ut timlönen som en del betalar svart är också mat och kläder för barn dyrare. Galonisarna är inte gratis!Bart skrev:
Jag har rivit hela hyllsystemet i verkstan och börjat mäta för var eluttaget ska sitta. Lutar åt under bänkhöjd på väggen med hyllor och över på väggen som ev ska ha en bänk. Maskiner blir det längs båda väggarna men det är inte klart var allt ska stå.
Jag kör en 14 år gammal Toyota som är billig i drift och när något ibland behöver fixas anlitar samma lilla verkstad som jag gjort i tjugo år. Tro mig, jag lägger ett minimum av resurser, i tid och pengar, på ”bil” just för att resurserna behövs till annat.RoTe skrev:
Självbyggare
· Stockholm
· 10 290 inlägg
Ja men kul att du har dom kontakterna då. Verkstäder är numera som hantverkare endera blir man ruinerad eller så måste man ha "kontakter".nanowire skrev:
Kontakter? Inte mer än att de är prisvärda och aldrig har blåst mig. Så vitt jag vet då, inte så att jag analyserar oljan efter en service. Undviker märkesverstäder, men det går inte med en nyare bil kanske.RoTe skrev:
T.ex. här finns en verkstad som man inte får fråga om pris om för då är man en jobbig kund som inte är välkommen, man ska bara lämna in bilen, betala och åka hem. Eller så kan man ju betala 2000kr timmen, fritt val.nanowire skrev:
Medlem
· Västmanland
· 2 093 inlägg
Verkstäder ja,,jag gav upp 1988 och har sedan dess skruvat och gjort service själv på alla mina bilar utan undantag oavsett omfattning.RoTe skrev:
Jo ett undantag, plåt och lack efter viltolyckor när det går via försäkringen.
Brukar köpa mina bilar när de fyllt 3 år och behåller dem i ca 15 år eller mer. För tillfället har jag en 89:a veteran pickis och en 07:a bruksbil.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 938 inlägg
Kör du en Subaru från -07 måste du ju byta toppackningar oftare än vi andra byter däck.. 😉😄