S
nanowire nanowire skrev:
Har på på båda, för säkerhets skull.[bild]

Inser att det kan vara handhavandefel här; kanske är en liter menat att räcka till flera behandlingar?
Nu hat jag aldrig använt just den där produkten men man brukar spraya på lite vid behov. Kör man ek får man spraya lite oftare jämfört med tex furu.

• Gilla
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
Ossian K Olsson Ossian K Olsson skrev:
[bild]

Antagligen först i hela södra Sverige (söder om Hallandsås) med att byta till vinterdäck idag. Men jag vet att väntar jag 2 veckor får jag göra det i spöregn/snöglop, mörker och 3 plusgrader så det är OERHÖRT skönt att få det gjort.

[bild]

Sen har jag också blåst rent vattenslangarna inför vintern så de är någorlunda torra!
Det kan jag meddela att du inte var, jag tittade på grannen som drog på vintersulorna för tre veckor sedan och tänkte "det var ju tidigt" och "det skulle man kanske göra istället för dagen innan man ska iväg och det är frost".
Så jag drog på mina med i rimligt varm sol, känns smart nu.
(Förra året gjorde jag det i december 😅)

• Gilla
Ossian K Olsson och 2 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Ryktet går att du stalkar diverse bh-medlemmars fräsinköp och producerar ytube-filmer istället för att såga..
Jag tror den lilla ståltråden är uppe i 5 nu faktiskt.

Här fokuseras det på att videolfilma när träbitar görs mindre. Sågningen är en del av filmen.

Bitar av trä ligger på ett bord efter att ha blivit sågade.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
sinuslinus och 1 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Jag tror den lilla ståltråden är uppe i 5 nu faktiskt.

Här fokuseras det på att videolfilma när träbitar görs mindre. Sågningen är en del av filmen.

[bild]
Tror ingen här kommer såga filmen :)

• Haha
  • Gilla
saiter och 1 till
  • Laddar…
Medan jag försöker pika @Ola C för att han snickrar/lägger upp för lite snickeri här, så ägnar jag mig själv mest åt att skrapa bort tapetrester.. Gammal tapet med grönt och gult mönster delvis borttagen från vägg, med oslipat golv och en stängd dörr i bakgrunden.
Skapa konto
En hall under renovering med bortskrapade tapetrester och lösa skor vid en träytterdörr.
Skapa konto

• Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Ossian K Olsson Ossian K Olsson skrev:
Sen har jag också blåst rent vattenslangarna inför vintern så de är någorlunda torra!
Varför då? Jag tömmer mina slangar och tar in dem men vad spelar de för roll om de är fuktiga på insidan. Det lär även din renblåsta vara.

Medan jag försöker pika @Ola C för att han snickrar/lägger upp för lite snickeri här, så ägnar jag mig själv mest åt att skrapa bort tapetrester..[bild][bild]
Var det något fel på de där?? 😉

Ossian K Olsson
Alfredo Alfredo skrev:
Varför då? Jag tömmer mina slangar och tar in dem men vad spelar de för roll om de är fuktiga på insidan. Det lär även din renblåsta vara.
Känns bra bara!

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
R Robert-san01 skrev:
Var det något fel på de där?? 😉
Den satt där när vi flyttade in 2013 men har tröttnat på den nu :)

+Den sitter ju nere i min verkstad i källaren också..

Redigerat:
  • Gilla
Robert-san01 och 1 till
  • Laddar…

Helt rätt, en ska inte ha för bråttom när en renoverar. Det gäller känna in ordentligt först så man inte gör något överilat.
Du gör väl ett titthål med ram runt en bit av originaltapeten i sann kulturminnesanda?

Eftersom den skrapas ner så blir det en bit tapet i tavelram men inget titthål..

Eftersom den skrapas ner så blir det en bit tapet i tavelram men inget titthål..
Har så det räcker om ngn mer önskar en bit En person håller upp en bit retro tapet med geometriska och blommiga mönster i färgerna grön, orange och gul.
Skapa konto

• Gilla
MaKrBr och 3 till
  • Laddar…
K

Menar du att du ser väggen i verkstaden? Då behöver du nog köpa mer verktyg

• Älska
  • Gilla
  • Haha
Peter_Bromma och 5 till
  • Laddar…
K kniv skrev:
Menar du att du ser väggen i verkstaden? Då behöver du nog köpa mer verktyg
Ser, men kommer inte fram till. Eller ja, man ser ju översta 30cm åtminstone..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.