3 940 961 läst ·
20 126 svar
3941k läst
20,1k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 718 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 718 inlägg
Nu hat jag aldrig använt just den där produkten men man brukar spraya på lite vid behov. Kör man ek får man spraya lite oftare jämfört med tex furu.nanowire skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 358 inlägg
Det kan jag meddela att du inte var, jag tittade på grannen som drog på vintersulorna för tre veckor sedan och tänkte "det var ju tidigt" och "det skulle man kanske göra istället för dagen innan man ska iväg och det är frost".Ossian K Olsson skrev:
[bild]
Antagligen först i hela södra Sverige (söder om Hallandsås) med att byta till vinterdäck idag. Men jag vet att väntar jag 2 veckor får jag göra det i spöregn/snöglop, mörker och 3 plusgrader så det är OERHÖRT skönt att få det gjort.
[bild]
Sen har jag också blåst rent vattenslangarna inför vintern så de är någorlunda torra!
Så jag drog på mina med i rimligt varm sol, känns smart nu.
(Förra året gjorde jag det i december 😅)
Verktygstokig
· Halland
· 8 130 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 8 130 inlägg
Medan jag försöker pika @Ola C för att han snickrar/lägger upp för lite snickeri här, så ägnar jag mig själv mest åt att skrapa bort tapetrester..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Självbyggare
· Stockholm
· 10 104 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 1 959 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 1 959 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 8 130 inlägg
Helt rätt, en ska inte ha för bråttom när en renoverar. Det gäller känna in ordentligt först så man inte gör något överilat.Frustrator skrev:
Du gör väl ett titthål med ram runt en bit av originaltapeten i sann kulturminnesanda?
Verktygstokig
· Halland
· 8 130 inlägg
Eftersom den skrapas ner så blir det en bit tapet i tavelram men inget titthål..
Verktygstokig
· Halland
· 8 130 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 8 130 inlägg