4 131 943 läst ·
21 115 svar
4132k läst
21,1k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Borrat ett snett hål i väggen mellan två rum, hamnade enligt plan bakom gipset i det blivande kontoret och har där monterat rotdosa och Ethernet-uttag. Har kvar att klamra kabeln i det andra rummet (serverhallen) fram till 19"-racket där switchen står. Sedan skall den änden kontakteras också.
Byter man rum för kontoret så får man dra in Ethernet i det nya rummet också. Nu saknar jag bara Ethernet i badrummen, köket och tvättstugan. Men åtminstone i tvättstugan har jag en plan att dra fram det också.
Byter man rum för kontoret så får man dra in Ethernet i det nya rummet också. Nu saknar jag bara Ethernet i badrummen, köket och tvättstugan. Men åtminstone i tvättstugan har jag en plan att dra fram det också.
Köket är en datorfri zon, den enda som finns där är en Google Nest och den går ju inte tråda...Alfredo skrev:
Men i tvättstugan har jag en del övervakning och styrning som idag är trådlös. Men jag skall dra in Ethernet till APn som jag har där och då kan jag lika gärna koppla upp styrningen trådat också.
Snyggt tak!
I övrigt är jag så tekniskt illitterat att jag inte förstår det jag ser eller det som skrivs.
Min kommentar kan bli antingen ”men det ser ju trevligt ut” eller ”ojdå!” Eller ett orosfyllt ”akta fingrarna”.
Vet varken ut eller in. Jävla knipa ni sätter mig i här.
Känns lite ojuste att bli utfryst från tråden på det här sättet…
//Ronnie
I övrigt är jag så tekniskt illitterat att jag inte förstår det jag ser eller det som skrivs.
Min kommentar kan bli antingen ”men det ser ju trevligt ut” eller ”ojdå!” Eller ett orosfyllt ”akta fingrarna”.
Vet varken ut eller in. Jävla knipa ni sätter mig i här.
Känns lite ojuste att bli utfryst från tråden på det här sättet…
//Ronnie
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 2 330 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 2 330 inlägg
Genom åren förändras känslan av ”att kosta på sig” och ”lyxigt”! Just nu är jag småbarnsfar, boende i Malmö och har årstiden regn (vi har ingen höst eller vinter i Malmö, bara en regnperiod) framför mig! En period av konstant blöta ytterkläder! Vad är då lyx?
Jo! Ett torkskåp!! Hittade ett Electrolux på Marketplace som jag var och hämtade idag. 800 kr var inget att pruta på, här skulle jag ju kosta på mig!
Här någonstans i kaoset ska det få plats.
Det användes allt från vinkelslip till skruvdragare för att fixa. Köpte nya spirorör som sedan kopplade till ett befintligt ventilationshål som ligger väl skyddat från regnet och den fuktiga luften kan blåsas rätt ut!
Verktygstavlan anpassades för att passa mellan skåp och hylla.
Så nu har jag ett torkskåp, vilken jäkla lyx! Den här regnperioden ska jag kosta på mig några kWh för att sonen ska ha torra kläder!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jo! Ett torkskåp!! Hittade ett Electrolux på Marketplace som jag var och hämtade idag. 800 kr var inget att pruta på, här skulle jag ju kosta på mig!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Det användes allt från vinkelslip till skruvdragare för att fixa. Köpte nya spirorör som sedan kopplade till ett befintligt ventilationshål som ligger väl skyddat från regnet och den fuktiga luften kan blåsas rätt ut!
Logga in
Skapa konto
Så nu har jag ett torkskåp, vilken jäkla lyx! Den här regnperioden ska jag kosta på mig några kWh för att sonen ska ha torra kläder!
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 2 330 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 2 330 inlägg
Ja torkskåpet är kanske bästa vitvaran vi köpt in till huset..... Förstår inte hur vi klarat oss utan innan...Ossian K Olsson skrev:
Genom åren förändras känslan av ”att kosta på sig” och ”lyxigt”! Just nu är jag småbarnsfar, boende i Malmö och har årstiden regn (vi har ingen höst eller vinter i Malmö, bara en regnperiod) framför mig! En period av konstant blöta ytterkläder! Vad är då lyx?
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
Vår gamla grenklippare från Fiskars börjar plötsligt klippa sämre.
Det visar sig att bladet inte längre helt går ihop där nere, troligen lite för många skärpningar.
Så jag drog några tag med raspen på den klack som fungerar som stopp. Bilden är lite dum för det är till höger jag raspat.
Nu verkar det fungera bättre.
Det visar sig att bladet inte längre helt går ihop där nere, troligen lite för många skärpningar.
Logga in
Skapa konto
Så jag drog några tag med raspen på den klack som fungerar som stopp. Bilden är lite dum för det är till höger jag raspat.
Nu verkar det fungera bättre.
Logga in
Skapa konto
Verktygstokig
· Halland
· 8 319 inlägg
Fick tag på lite semifärskt virke
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Ja det där såg lite öde ut😁. Ta in @Frustrator som konsult ska du se det blir ordning på det.Hep skrev: