T Testarn skrev:
Är det där som med sagan om Tödde & Mödde..?

Jag ska göra en hyvelbänk.... Oj, jag kapade fel... Ja, ja - den får bli lite mindre.
Asch, nu klöv jag för mycket... Ja, ja - den får bli en minihyvelbänk. Snart klart.

Näe, nu blev det fel på tappningen... Jag får kapa lite...
Hmm... Det kanske blir en mikrohyvelbänk istället....?
🤣

Skämt åsido, ser bra ut! 👍
:) Snarare tvärtom. Det fanns inte 30 x 30 mm virke först, utan jag fick ta 45 x 45. Nu har jag fått tag i 30 x 30 så jag jag kan göra som jag ville från början.

• Gilla
Testarn
  • Laddar…
Betryggande när man inser att det är 4 sånna här skruvar som hållt fast elementet på väggen..som består av tretex.. IMG20251010163841.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Wow
karlmb och 5 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Jag utnyttjade detaljplanen maximalt och har tre meter i takhöjd, vilket ger enormt mycket mer förvaringsmöjligheter än jag hade tidigare
Linde eller Toyota?

• Haha
FredrikR
  • Laddar…
Z z_bumbi skrev:
Linde eller Toyota?
Wibe
En stege av märket Wibe med fyra steg och gula plastdetaljer.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
kashieda och 3 till
  • Laddar…
ullberg
Hep Hep skrev:
Kanske lite över min nivå. Fast för den som är nyfiken finns det ett ypperligt tillfälle i helgen, då 600 kilo fräs ska transporteras över den blöta gräsmattan.
Behövs det baxarsekt-stöttning? Jag skippade att åka till landet i helgen och är kvar i stan (norrort), säg till om det behövs hjälp…

/U

• Gilla
  • Älska
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Vi ska testa med tre pers i morgon. Skulle det inte gå är du väldigt välkommen på söndag.

Hep Hep skrev:
Wibe
[bild]
Smart val

(jag är mest avundsjuk på ytan)

T Trcgol2 skrev:
Fina verktyg förtjänar att bo fint. Beställde utdragsfacken (SYS AZ) från Rubart för endast 35€/st, riktig Festool-kvalite med kullager m.m. Smackade ihop en hylla av melaminhyllplan mha dyckertpistolen. Ska bygga hylla nr.2 idag, vilken av en händelse har plats för fler maskiner.. Speciellt en Dominofräs 😀. Dock lite sugen på att göra om allt med finplyfa isf hyllplanen på bilden. [bild]

Därefter återstår bara att byta lås på förrådet, för att hindra hustrun från att ställa pelargoner, lådor med tulpanlökar, trädgårdstomtar, etc. på golvet.
Förvaringsskåp med verktygslådor och glasburkar, ett ledigt fack i vänstra hyllan, och ett digitalt kassaskåp på höger sida.
Skapa konto

Klart och betalt! Allt fint på samma ställe, dvs vapen, maskiner, och inlagd gurka. Som en händelse så finns ett ledigt fack i vänstra hyllan, attans då…😀

• Gilla
  • Älska
Lintto1 och 10 till
  • Laddar…
Baxat. Lite orolig ett tag då hjälpbaxaren fegade ur just när jag kört ut och ställt maskinerna på rad. Men med en snäll granne gick det smidigt. Tack för erbjudande om hjälp.
Två industriella maskiner, inklusive en Felder F700, står uppradade utomhus framför en byggnad, omgivna av löv.
Skapa konto

• Gilla
karlmb och 14 till
  • Laddar…
Jag kostade på mig en vattenkyld vinkelslip till kapningen av takpannor.
Vattenkyld vinkelslip med silvertejp, liggande på ett grått kakelgolv.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
  • Älska
karlmb och 18 till
  • Laddar…
joakim_j joakim_j skrev:
[bild]
Jag ser jordfelsbrytargymnastik i din framtid ;)

• Haha
  • Gilla
Frogmaster och 6 till
  • Laddar…
joakim_j joakim_j skrev:
[bild]
Jag köpte denna på Temu för 35kr, med liknande tanke.

Ventil med rött handtag och adapter för slanganslutning, köpt för 35kr på Temu, modell Stil A.
Skapa konto

Kör dock med batteri-maskin.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
T Trcgol2 skrev:
[bild]
Klart och betalt! Allt fint på samma ställe, dvs vapen, maskiner, och inlagd gurka. Som en händelse så finns ett ledigt fack i vänstra hyllan, attans då…😀
Snyggt, nästan så man får en längtan att utöka Festool beståndet. 😘
Men det får kanske bli något liknande för Bosch en dag.

J
T Trcgol2 skrev:
[bild]
Ett lock med öl saknas😉

• Älska
kashieda och 1 till
  • Laddar…
T Trcgol2 skrev:
[bild]
Handeldvapen? Eller väldigt korta gevär 🙂

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.