Hep Hep skrev:
Börjat smygbaxa ner lite saker till nya huset. Snart blir nog både rörigt och fullt, men än ser det ju väldigt rent och ordnat ut. Det enda som stör är hur liten bandsågen blev.
[bild]
Det finns större!

Idag blev den färdig, - nästan. En mini-hyvelbänk. Nästa projekt är en micro-hyvelbänk.

• En nästan färdigbyggd mini-hyvelbänk i en verkstad, omgiven av verktyg och träbitar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
K_arlstrom och 13 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Börjat smygbaxa ner lite saker till nya huset. Snart blir nog både rörigt och fullt, men än ser det ju väldigt rent och ordnat ut. Det enda som stör är hur liten bandsågen blev.
[bild]
Redan de gamla grekerna visste att man inte kommer långt på en bandsåg. Minst en till går ju in brevid ;)

• Haha
karlmb och 1 till
  • Laddar…
U
Frustrator Frustrator skrev:
Redan de gamla grekerna visste att man inte kommer långt på en bandsåg. Minst en till går ju in brevid ;)
Jag tycker det ser ut att finnas plats för ett sågverk

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
U Utsliten och utdömd skrev:
Jag tycker det ser ut att finnas plats för ett sågverk
Fyra bandsågar efter varandra, så är det ordnat.

Ola C Ola C skrev:
Ja det där såg lite öde ut😁. Ta in @Frustrator som konsult ska du se det blir ordning på det.
Jag är rädd att han redan fjärrkonsultat för mycket i det gamla huset, så det är därför jag måste bygga nytt.

• Haha
  • Gilla
nanowire och 3 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
[bild]
Oj, hur stor blir verkstan? Och har du en layout att dela med dig av?

T
T Tercel skrev:
Idag blev den färdig, - nästan. En mini-hyvelbänk. Nästa projekt är en micro-hyvelbänk.
Är det där som med sagan om Tödde & Mödde..?

Jag ska göra en hyvelbänk.... Oj, jag kapade fel... Ja, ja - den får bli lite mindre.
Asch, nu klöv jag för mycket... Ja, ja - den får bli en minihyvelbänk. Snart klart.

Näe, nu blev det fel på tappningen... Jag får kapa lite...
Hmm... Det kanske blir en mikrohyvelbänk istället....?
🤣

Skämt åsido, ser bra ut! 👍

• Gilla
JonasJN
  • Laddar…
T
Hep Hep skrev:
[bild]
Jag håller med... Det där duger inte alls! Jag kan komma och hämta den så du får plats med en lite rejälare såg... 😏

• Haha
karlmb
  • Laddar…
T
Kom det inte en fin katalog i brevlådan alldeles nyss ... :)

Men det där kommer att bli riktigt fint.

• Haha
Hep
  • Laddar…
Cheesen
Frustrator Frustrator skrev:
Fick tag på lite semifärskt virke[bild][bild][bild][bild]
Jag hade antagligen gjort org av det ämnet

C Colonel Bogey skrev:
Oj, hur stor blir verkstan? Och har du en layout att dela med dig av?
Golvytan är 52 kvm. Jag har ingen normal layout, som en vettig människa skulle ha ritat, utan jag byggde huset i 3D istället. Här är några bilder utan tak som nog visar hur det ska bli. Den första har samma vy som den jag postade i går.

Ett tag när jag klantat mig och satt i soffan och läkt var jag inne på att skriva ut hela bygget i plast, men min fru kom på bättre tankar så det blev inget.

Jag utnyttjade detaljplanen maximalt och har tre meter i takhöjd, vilket ger enormt mycket mer förvaringsmöjligheter än jag hade tidigare.

3D-modell av ett hus utan tak, visar kökslayout med köksbänkar, hyllor och rörsystem i en öppen planlösning.
Skapa konto

3D-modell av ett rum på 52 kvm med öppen golvyta, rörsystem, förvaring och möbler, utan tak för att visa byggnadens layout.
Skapa konto

3D-modell av ett arbetsrum med höga tak, hyllsystem längs väggarna och rördragning i taket, sett ovanifrån utan tak.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
  • Haha
  • Älska
Frogmaster och 23 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Golvytan är 52 kvm. Jag har ingen normal layout, som en vettig människa skulle ha ritat, utan jag byggde huset i 3D istället. Här är några bilder utan tak som nog visar hur det ska bli.
Otroligt stiligt 😳 Tack för titten!!!

Hep Hep skrev:
Golvytan är 52 kvm. Jag har ingen normal layout, som en vettig människa skulle ha ritat, utan jag byggde huset i 3D istället. Här är några bilder utan tak som nog visar hur det ska bli. Den första har samma vy som den jag postade i går.

Ett tag när jag klantat mig och satt i soffan och läkt var jag inne på att skriva ut hela bygget i plast, men min fru kom på bättre tankar så det blev inget.

Jag utnyttjade detaljplanen maximalt och har tre meter i takhöjd, vilket ger enormt mycket mer förvaringsmöjligheter än jag hade tidigare.

[bild]
[bild]
[bild]
Ser framemot en shop tour á la Frank Howarth

Kanske lite över min nivå. Fast för den som är nyfiken finns det ett ypperligt tillfälle i helgen, då 600 kilo fräs ska transporteras över den blöta gräsmattan.

• Gilla
trycklös och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.