3 941 414 lĂ€st ·
20 126 svar
3941k lÀst
20,1k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Av formen att döma skulle det kunna vara Lego men.. đOssian K Olsson skrev:
Ser fram emot avslöjandet. đ
Kan sjÀlv!
· Trelleborg
· 18 359 inlĂ€gg
Jag hade en kollega, deras lister lĂ„g bakom soffan sedan 20Ă„r tillbaka đ€Ossian K Olsson skrev:
HejochhÄ vilken dag!
[bild]
Det har skett saker i vÄrt gamla bösrum (har gjort nÄgra.. inlÀgg om det tidigare)! Idag var det dags för golv! Följande inlÀgg kommer innehÄlla killmatte samt en ursÀkt till alla hemrenoverare(frÀmst mÀn)!
[bild]
Ja det skulle lÀggas golv! Golvet heter Noble ek retro och ska lÀggas mösterpassat! Har det i de andra rummen vi har renoverar, ett golv vi tycker Àr bra och fint. Jag ville dock inte bara mönsterpassa det i bösrummet utan det skulle ocksÄ mösterpassas mot köket! Sagt och gjort, storelasern fick hjÀlpa till!
[bild]
Jag började 09:20 ungefÀr! Den hÀr bilden Àr tagen 11:22! Ja den första brÀdan kostade mycket tid per kvadratmeter sÄ att sÀga.. Men den tiden fick jag vÀl igen i pengar senare, tjÀnade jÀttemycket faktiskt!
[bild]
För nÀr man lÀgger det hÀr golvet tycker jag det Àr vÀrt att tÀnka till innan. BÄde sÄ lÀngderna blir bra men ocksÄ bredden pÄ sista raden brÀdor. Sen Àr det inte gratis heller sÄ man sparar pÄ att fÄ sÄ lite spill som möjligt. SÄ ca en timma gick till tankeverksamhet om hur jag skulle kapa och klyva. NÀr jag hade en plan sÄ körde jag pÄ!
[bild]
Jag klöv brÀdorna med sticksÄgen och kapade dom pÄ lÀngden med kap- och gersÄgen!
[bild]
Bomtjackalack! 15:40 var jag klar med golvet! Jag hade rĂ€knat ut att det skulle bli 9 paket men tack vare lite pill och god planering blev det bara 7 paket som gick Ă„t! HĂ€r kommer killmatten! Jag lĂ€mnade tillbaka de tvĂ„ paketen som var över och TJĂNADE 4206 riksdaler som paketen kostade! Man fĂ„r inte vara dum.
HÀr kommer nu den kÀnsliga delen
[bild]
Jag satte till och med upp listerna.. förlĂ„t till er som sĂ€ger till era respektive att ânja dom mĂ„ste man vĂ€nta med i 2-3 Ă„râ, det gick tydligen att sĂ€tta upp dom med en gĂ„ng..
Bra dag!
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 1 961 inlĂ€gg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 1 961 inlÀgg
Lego? Tror du jag Àr 12 Är eller?FredrikR skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Haha! Skoja bara! Ăr ruggit sugen pĂ„ att ge mig en sĂ„n hĂ€r, fast dĂ„ i âback to workâ-present! Detta borde vĂ€l klassas som ett verktyg?
Logga in
Skapa konto
Typ en bilningsmaskin ju!
https://www.lego.com/sv-se/product/volvo-ec500-hybrid-excavator-42215
Haha, har den pĂ„ bevakning pĂ„ Prisjakt.. đ«ŁđOssian K Olsson skrev:
Ăven lite nyare Nintendo Lego. đ
Helt plötsligt blev trÄden mycket bÀttre.
Jag har bara rollat panel, förhoppningsvis Àr det sista bruna (fasad). Jag har inte rÀknat efter exakt men travarna som jag trodde var 4800 lÄnga hade bara övre brÀdorna 4800 och resten var 4100 sÄ det Àr pÄ grÀnsen att rÀcka.
Lockpanelen kan jag lika gÀrna mÄla uppsatt sÄ det Àr bara irriterande att jag inte drog fram nÄgra brÀdor till i vÄras utan bara kollade övre delarna i travarna.
Jag har bara rollat panel, förhoppningsvis Àr det sista bruna (fasad). Jag har inte rÀknat efter exakt men travarna som jag trodde var 4800 lÄnga hade bara övre brÀdorna 4800 och resten var 4100 sÄ det Àr pÄ grÀnsen att rÀcka.
Lockpanelen kan jag lika gÀrna mÄla uppsatt sÄ det Àr bara irriterande att jag inte drog fram nÄgra brÀdor till i vÄras utan bara kollade övre delarna i travarna.
Efter en riktig skitdag, som började med att jag slant och nockade mig sjĂ€lv, glasögonen och putsfasaden med 36â Tove nĂ€r jag bröt loss gamla karmen, kĂ€ndes det bra att skjuta dit sista biten foder runt det nya fönstret đ€
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Limmat och förstÀrkt ena grabbens baslÄda i epan.
FrÀsmall för att försÀnka vinkeljÀrn.
Och vinkelchucken kom till anvÀndning vid bakre vÀggen.
FrÀsmall för att försÀnka vinkeljÀrn.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Och vinkelchucken kom till anvÀndning vid bakre vÀggen.
Logga in
Skapa konto
Bytt lager pÄ luftvÀrmepumpens innerdel i snickarverkstaden.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto