FredrikR FredrikR skrev:
StĂ€mmer bra med Navara. 🙂
Halvgrovmönstrade 265/65 - 17 sitter pĂ„. 😚
Ja breda va de 😉

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Rickard.
Slipat fram ett stÄl för gradning, ungefÀr 45⁰ och extra slÀppningsvinkel pÄ ett hörn för att komma in i smÄ hÄl.

StÄlverktyg med gradningskant, slipat i 45 graders vinkel, med extra slÀppningsvinkel pÄ hörn för smÄ hÄl.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bearbetning av metallbit i svarv, med slipat verktyg för att skapa gradning i 45⁰ vinkel och extra slÀppningsvinkel för smÄ hÄl.
Skapa konto

• Gilla
Putte G... och 11 till
  • Laddar…
Ossian K Olsson
Montering av garderob med verktyg: borrmaskin, snabbtving och kaplastavar. PÄ golvet bredvid ses en hammare och en lÄda med stavar.
Skapa konto

Monterat garderober! Sambon hjÀlpte mig med den första garderoben igÄr (det dÀr med att hÄlla dom osv för de monteras stÄende). Men idag var första arbetsdagen och jag blev rastlös pÄ lunchen. SÄ med hjÀlp av vÀrldens bÀsta snabbtvingar, en lÄda med kaplastavar och lite finess sÄ gick det att montera ihop dom ÀndÄ sjÀlv.

Tvingarna Àr dehÀr! Ska köpa tvÄ-tre till imorgon och bokföra dom pÄ sovrumsrenoveringen..
https://www.bauhaus.se/snabbtving-bessey-vario-clippix-100mm

Plywoodskiva pÄ ett bord i uterummet, slipas med en elektrisk slipmaskin; en presenning ligger under.
Skapa konto

Tre plywoodskivor ligger pÄ bockar i ett uterum, omgivna av verktyg och en hÀngande lampa i bakgrunden.
Skapa konto

Eftermiddagen/kvÀllen gick Ät till att sÄga till, slipa och oljebetsa plywoodskivorna som ska sitta som bakstycke!

Antal kvÀllar vi kunnat nyttja uterummet i sommar: 0
Antal kvÀllar det varit mÄleriverkstad: alla andra dagar

Men nu ser vi ljuset i tunneln!

• Gilla
Tule54 och 5 till
  • Laddar…
Metallsvarv i ett trÀförrÄd stÄende pÄ ett fÀllbart bord, redo att flyttas.
Skapa konto

Flyttat runt metallsvarven och klurat pĂ„ hur jag ska fĂ„ ut den frĂ„n förrĂ„det, genom 50 meter trĂ€dgĂ„rd och in i bilen – helt pĂ„ egen hand.

• Gilla
saiter
  • Laddar…
Plockepinn av den roligare varianten
Delar av en stol inkl. ryggstöd, trÀstycken, lim och hammare, liggande pÄ ett golv.
Skapa konto

• Gilla
Tule54 och 6 till
  • Laddar…
eabirdie eabirdie skrev:
[bild]

Flyttat runt metallsvarven och klurat pĂ„ hur jag ska fĂ„ ut den frĂ„n förrĂ„det, genom 50 meter trĂ€dgĂ„rd och in i bilen – helt pĂ„ egen hand.
LÄnga tunga prylar kan gÄ att flytta med en pirra. Man lÀgger pirran pÄ rygg, tunga Àndan av prylen pÄ pirran och sedan lyfter man andra Àndan och rullar ivÀg.

/Höghus

• Gilla
Putte G... och 5 till
  • Laddar…
SvÀrfar svarvade ett par bussningar till hjulaxeln sÄ kompressorn kunde rulla lÀttare över gruset hemma
Hjulaxel pÄ kompressor med svarvad bussning vid fÀstpunkten, vilket underlÀttar rörlighet över grus.
Skapa konto

Uppdaterade med ett enkelt rör som handtag och slang hÄllare
Kompakt kompressor med rödmÄlade hjul och uppgraderat handtag, röd slang som hÄllare, placerad pÄ ett verkstadsgolv bredvid ett grusomrÄde.
Skapa konto

Nu skulle det vara smidigt om man kunde fÄ till en ljuddÀmpning, om sÄ bara lite om man sÀtter pÄ ett ljuddÀmpande insug. NÄgon som har tips?

• Gilla
hydrolift och 7 till
  • Laddar…
Har spĂ„rat toppar pĂ„ uppstickande berg med batteridriven betongkap för första gĂ„ngen, djupt imponerad av prestandan i den maskinen. 😍.

Det gÄr i princip att kapa bohusgranit oavbrutet nÀr man varvar med tvÄ batterier.

Visst Àr den nÀtanslutna storebrodern kraftigare men vikt/prestandamatchen vinner denna lÀtt.

Batteridriven betongkap pÄ marken bredvid ett pÄgÄende kapningsprojekt av bohusgranit, med synliga skÀrmÀrken.
Skapa konto

• Gilla
Frogmaster och 8 till
  • Laddar…
FreQa FreQa skrev:
om sÄ bara lite om man sÀtter pÄ ett ljuddÀmpande insug. NÄgon som har tips?
Luftkompressor med rosa och grön rengöringssvamp fastbunden vid ventilen med svart trÄd. Bakgrunden Àr grusig mark med en spade synlig.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
Totte_S och 7 till
  • Laddar…
Person och grÀvmaskin spelar badminton med en vit boll pÄ en grusvÀg omgiven av trÀd och grönska.

• Gilla
  • Haha
Tule54 och 7 till
  • Laddar…
V Victor.M skrev:
DÄ var det dags för nÀsta uppgradering bland verktygen. Köpte en begagnad bandsÄg för snart ett Är sedan och den har fungerat helt okej för det jag har den till förutom att hela verkstaden tÀcks av ett vÀldigt fint damm. Har funderat pÄ hur jag ska lösa det ett tag men det var först nu jag tog tag i det.

Ritade upp och skrev ut ett dammsugarmunstycke som passade helt okej, nÄgra skönhetsfel men inget jag kommer lÀgga mer tid pÄ. Borrade tvÄ hÄl i chassit pÄ sÄgen och gÀngade för M4.

Resultatet, inget mer damm som flyger runt samt enkel att anvÀnda. Nackdelen Àr att jag inte kan stÀlla vinkel pÄ bordet till 45 grader men hittills har jag aldrig gjort det och om det skulle behövas sÄ fÄr jag antingen designa om munstycket lite eller bara lossa de tvÄ skruvarna.
Ser ju kanon ut, vilken sÄg Àr det du har?

Ännu mer stomresning. Imorgon kommer takstolarna....

• Byggnadskonstruktion med stomresning, en lastmaskin hĂ„ller trĂ€bjĂ€lkar pĂ„ plats framför en molnig himmel.
    Skapa konto
  • En byggarbetsplats med stomresning pĂ„gĂ„r. En gul traktor med kran lyfter en trĂ€balk nĂ€ra en trĂ€ram.
    Skapa konto
  • Stomme av trĂ€ under konstruktion pĂ„ en byggarbetsplats med trĂ€reglar resta, klar för takstolar.
    Skapa konto
  • Gilla
Norrtull och 17 till
  • Laddar…
S
J J Vos skrev:
Ännu mer stomresning. Imorgon kommer takstolarna....
...och Jesus till pĂ„sk? 😄 ✝

• Haha
cpalm och 2 till
  • Laddar…
Ossian K Olsson
Varde ljus x2

En garderob med öppna dörrar, halvt installerad inredning och belysning mot en trÀpanelbakgrund.
Skapa konto

Idag har det skruvats dörrar och fixats med belysning/el. Garderoberna Àr uppskattningsvis 50% klara! Det som nu kvarstÄr Àr att sÀtta in all inredning (lÄdor, stÀnger osv) men framförallt justera dörrarnas gÄngjÀrn.. Hur noga man Àn Àr sÄ blir de snea och vinda och Àr det inte garderoben sÄ Àr det pga golvet. Aja, det blir morgonens pyssel!

Arbetsplats med bred skÀrm, tangentbord och mus pÄ skrivbord. En tavla och medalj visas pÄ vÀggen. Fönster och kontorsstol i rummet.
Skapa konto

Men mitt i all renovering slog jag till pĂ„ en tv som ska in i nya kontoret! Eller ja, det blir extrarum med kontor (plus spelhörna) för att jag ska kunna dra mig undan ibland (lĂ€s fĂ„ anvĂ€nda en tv dĂ„ den stora alltid Ă€r upptagen av antingen Bamse eller morddokumentĂ€r
). Den monterades idag med en skruvmejsel.

• Gilla
Tule54 och 5 till
  • Laddar…
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.