3 941 557 läst ·
20 126 svar
3942k läst
20,1k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 1 962 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 1 962 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Slipandet går vidare! Då det varit påpekande på mina tidigare arbetsskor har jag idag tagit mitt förnuft till fånga och tagit på mig rätt utrustning för arbetet. Stövlar med både tåhätta och trampskydd. Dessutom bra med stövlar om olyckan skulle vara framme och jag skulle trampa i spackelburken..
Aja baja, inget sågskydd i dom :OOssian K Olsson skrev:
Titta vad lätt sågen går igenom utan skydd vs med skydd
Verktygstokig
· Halland
· 8 130 inlägg
Så nu börjar nästa del, inspirerad av @tommib s källartråd?Hep skrev:
Sjukt smart att inte bygga golvet innan du grävt ur för alla tre undervåningar...
.
Bytt ut ett fönster. Passade på att sätta upp en lampa när stegen ändå var framme.
Arrr, arrr!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Arrr, arrr!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Ingen källarvåning, men kanske blir det lite underjordisk olaglig aktivitet ändå innan golvet kommer. Jag har ingen rimlig möjlighet att dra in vatten och avlopp. Eventuellt blir det en liten stenkista under huset för att samla upp det lilla som kommer när jag sköljer ut en kaffekopp eller liknande. En vattendunk på en hylla och en minimal vask. Kanske bara i form av en lite större plasttratt.Frustrator skrev:
Huset står på extremt väldränerad sandmark, så egentligen är stenkista kanske onödigt. Fast å andra sidan - hur ofta får man chansen att köra bensindriven jordborr inomhus?
Jag har gjort sista delen till mitt drevprojekt till svarven.
Jag åkte på en oväntad krock som jag fortfarande inte riktigt begriper då diameter på mina drev motsvarar originalen men hur som så blev lösningen en liten axel med bussning för ett mellanhjul, dvs den vanliga lösningen.
"Gänglådans" alla delar. (Allt nytt)
I alla fall 12 användbara stigningar från 0.4 till 2mm
För att testa att allt bara inte är ett enda stort feltänk så monterade jag dreven för 1mm och testade snurra spindeln 20varv och jag är nöjd.
En "bonus" med allt detta är att jag gått från att ha en enda matningshastighet till fem genom att kombinera dom nya små dreven med dom två stackarna som är kvar från originalsatsen.
Jag åkte på en oväntad krock som jag fortfarande inte riktigt begriper då diameter på mina drev motsvarar originalen men hur som så blev lösningen en liten axel med bussning för ett mellanhjul, dvs den vanliga lösningen.
Logga in
Skapa konto
För att testa att allt bara inte är ett enda stort feltänk så monterade jag dreven för 1mm och testade snurra spindeln 20varv och jag är nöjd.
Logga in
Skapa konto
En "bonus" med allt detta är att jag gått från att ha en enda matningshastighet till fem genom att kombinera dom nya små dreven med dom två stackarna som är kvar från originalsatsen.
Logga in
Skapa konto
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 765 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 765 inlägg
Hur har du gjort dreven?Rickard. skrev:
Jag har gjort sista delen till mitt drevprojekt till svarven.
[bild]
[bild]
[bild]