Lunch, kaffe, middag här! Kan även bli en whisky på kvällen om så önskas!

• Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
Ossian K Olsson Ossian K Olsson skrev:
Dagens plan: Fixa det som jag stör mig på!

Dagen börjar med att städa garaget. När det var klart tog jag tag i något jag stört mig på

[bild]

Under isoleringen gjorde jag en plattform ut som jag kan krypa på när jag ska byta filter i fläkten och när jag ska dra om nätverket.

[bild]

[bild]

Väl på vinden hittade jag en gipsskiva jag sparat för att fixa två hål i bösrummet! Här har tidigare suttit två högtalare så det lagades med en träskiva som sedan gipsskivan sattes i och sedan drog jag över gipsspackel.

[bild]

När jag sedan skulle städa efter mig störde jag mig på att jag inte hade någon hylla till dammsugaren, så jag gjorde en!

[bild]

[bild]

Sen kom sambon hem med ett hyllplan lagom tills jag städat bort fräsen. Så det var bara att ta fram den igen för att fräsa en mjuk kant på hyllplanet som blev ett skrivbord/lekyta till sonen tillsammans med två Trofast! Skönt, det har jag också stört mig på att det inte blivit av.

[bild]

Sen när jag skulle borra i trofasten så störde jag mig på att jag inte hittade borr. Så jag gjorde en borrlåda till min låda i bänken för att lättare hitta borren sen.

[bild]

När jag höll på med lådan stod väskan till lasern ivägen, så jag gjorde en upphängning till den!

[bild]

När jag rotade i lådan för att hitta en upphängning så hittade jag även verktygsupphängningen som jag kunde använda för att få upp delar till dammsugarn. Skönt, för det har jag också stört mig på!

[bild]

Men då kom jag på att jag stört mig på att jag inte satt upp alla de upphängarna bakom boden för att hänga upp redskapen. Så då fick jag gå dit och göra det. När det var gjort störde jag mig på att murgrönan återigen var vildvuxen. Så det var bara att hämta häcksaxen!

[bild]

[bild]

Fixat! Skönt! Men då såg jag att den nya fuktslangen inte var uppsatt än. Så det störde jag mig på så jag gick och satte upp den.

[bild]

Sen var det gjort! Då skulle jag gå iväg med klippet till bilen för att köra till tippen.

[bild]

[bild]

Då störde jag mig på att gräset inte tagit sig i några fläckar jag sådde i våras. Så det var bara att hämta verktygen och så det.

Nu är jag klar med att störa mig på saker för idag. Även om jag kom på att jag glömde gå upp och dammsuga efter mig på vinden.. får bli imorgon.
Går ju bara att applådera den insatsen, bra jobbat! 👏

• Gilla
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
T
Stört bra jobbat!

Jag har länge stört mig på oreda i verkstaden och har börjat städa och organisera... men det är inte klart än...

Dagen börjar med att städa garaget. När det var klart tog jag tag i något jag stört mig på

[bild]

Under isoleringen gjorde jag en plattform ut som jag kan krypa på när jag ska byta filter i fläkten och när jag ska dra om nätverket.

[bild]

[bild]

Väl på vinden hittade jag en gipsskiva jag sparat för att fixa två hål i bösrummet! Här har tidigare suttit två högtalare så det lagades med en träskiva som sedan gipsskivan sattes i och sedan drog jag över gipsspackel.

[bild]

När jag sedan skulle städa efter mig störde jag mig på att jag inte hade någon hylla till dammsugaren, så jag gjorde en!

[bild]

[bild]

Sen kom sambon hem med ett hyllplan lagom tills jag städat bort fräsen. Så det var bara att ta fram den igen för att fräsa en mjuk kant på hyllplanet som blev ett skrivbord/lekyta till sonen tillsammans med två Trofast! Skönt, det har jag också stört mig på att det inte blivit av.

[bild]

Sen när jag skulle borra i trofasten så störde jag mig på att jag inte hittade borr. Så jag gjorde en borrlåda till min låda i bänken för att lättare hitta borren sen.

[bild]

När jag höll på med lådan stod väskan till lasern ivägen, så jag gjorde en upphängning till den!

[bild]

När jag rotade i lådan för att hitta en upphängning så hittade jag även verktygsupphängningen som jag kunde använda för att få upp delar till dammsugarn. Skönt, för det har jag också stört mig på!

[bild]

Men då kom jag på att jag stört mig på att jag inte satt upp alla de upphängarna bakom boden för att hänga upp redskapen. Så då fick jag gå dit och göra det. När det var gjort störde jag mig på att murgrönan återigen var vildvuxen. Så det var bara att hämta häcksaxen!

[bild]

[bild]

Fixat! Skönt! Men då såg jag att den nya fuktslangen inte var uppsatt än. Så det störde jag mig på så jag gick och satte upp den.

[bild]

Sen var det gjort! Då skulle jag gå iväg med klippet till bilen för att köra till tippen.

[bild]

[bild]

Då störde jag mig på att gräset inte tagit sig i några fläckar jag sådde i våras. Så det var bara att hämta verktygen och så det.

Nu är jag klar med att störa mig på saker för idag. Även om jag kom på att jag glömde gå upp och dammsuga efter mig på vinden.. får bli imorgon.
Skönt med en sån dag! 👍

Riktigt snyggt hur du fäst laddarna på väggen så där. Har tittat själv med inte hittat någon bra lösning för att fästa bosch-laddare. Vill du berätta hur du gjort? Antar att du borrat/fräst ett hål för eurokontakten bakom också? Du får gärna visa!

Två Bosch-laddare monterade på en vägg, med kabeln fäst upptill.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

H hampasnöret skrev:
Skönt med en sån dag! 👍

Riktigt snyggt hur du fäst laddarna på väggen så där. Har tittat själv med inte hittat någon bra lösning för att fästa bosch-laddare. Vill du berätta hur du gjort? Antar att du borrat/fräst ett hål för eurokontakten bakom också? Du får gärna visa!

[bild]
Om det finns djupa skruvhål på baksidan så kan du tycka i en plugg och skruva dit fästen, en platta eller liknande :)
Verktyg och skruvar på ett arbetsbord, inklusive en såg, plugg och laddare.
Skapa konto
En hand håller ett verktyg med monterade fästen, placerat på en arbetsbänk med skruvmejsel och laddare i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
hampasnöret
  • Laddar…
Ossian K Olsson
Tack för alla erbjudande om diverse bjudningar! Tyvärr så har den här dagen lett till minst lika många saker att ta tag i imorgon! Ni kan ju tex se nätverkshärket på bild ett eller hur skostället nedan ser ut!

Skoställ med skor i olika stilar och en blå plastväska liggande på ett trägolv nära ett element.
Skapa konto

Det finns som sagt att göra imorgon också..

• Gilla
Dortmunder DAB och 4 till
  • Laddar…
Ossian K Olsson
H hampasnöret skrev:
Skönt med en sån dag! 👍

[bild]
Tack!

I den här tråden kan du se hur jag gjorde själva tavlan de sitter på.

https://www.byggahus.se/forum/threads/min-vaeg-mot-att-bli-finsnickare-sort-of.542527/#post-6153074

Sen har jag borrat för att dra ut kabeln bakom och sedan neråt i listen till ett uttag under bänkskivan! Fungerar bra så länge jag inte ska bära iväg med laddaren, då får jag släppa på två skruvar i regeln.

• Gilla
hampasnöret
  • Laddar…

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

Skönt med semester så man hinner jobba lite. 😄

• Haha
  • Älska
  • Gilla
Ossian K Olsson och 3 till
  • Laddar…
Tack för alla erbjudande om diverse bjudningar! Tyvärr så har den här dagen lett till minst lika många saker att ta tag i imorgon! Ni kan ju tex se nätverkshärket på bild ett eller hur skostället nedan ser ut!

[bild]

Det finns som sagt att göra imorgon också..
Bra kämpat med alla aktiviteter och skönt att se hur ett välstädat skoställ kan se ut! Törs inte ta någon bild på mitt då det knappt går se för alla skor i och omkring...

B
Vilka verktyg behövde du för att strö ut gräsfrön där? 🙂

T
B breakman skrev:
Vilka verktyg behövde du för att strö ut gräsfrön där? 🙂
Tråden handlar ju om "verktyg och maskiner" och som @Ossian K Olsson körde på så var han som en maskin! 🤣

• Haha
  • Gilla
Dortmunder DAB och 7 till
  • Laddar…
Grundmålat allt färdigkapat virke innan det blev för varmt och roller funkar utmärkt. Första omgången har t o m fått första strykningen med pensel och har fått flytta in i ett "tält" i väntan på uppsättning.
Nu måste jag kapa resten men har ingen skugga och tänker inte såga motordrivet innan åtta på morgonen under semestertider.
Steg två av nuvarande bygget är en uteverkstad dvs ett tak men det blir först nästa år.
J JFrisk skrev:
Bra kämpat med alla aktiviteter och skönt att se hur ett välstädat skoställ kan se ut! Törs inte ta någon bild på mitt då det knappt går se för alla skor i och omkring...
Eftersom du har skor i eller i närheten av skoskostället är du minst ett steg före mig i städningen. Elfas trådhyllor är tydligen inte tillräckligt utmärkta för endast skor.
Skostället i garaget är ännu bättre då virket som låg på tork för att bygga det av gick till växtstöd.

• Gilla
Victor.M
  • Laddar…
Byter fasad på huset och sätter upp asfaboards. Bosch sticken ifrån 98 kapitulerade och enda alternativet var att låta sänksågen ta över.

Blir kul o se om man kan rädda klingan. 😅

Sticksåg från Bosch på arbetsbänk med sågklinga och glas med dryck, verktyg för fasadbyte på hus.
Skapa konto

• Wow
Anderscurl och 1 till
  • Laddar…
Betongformar. Husägaren formar själv den delen av grunden som ligger på grusbädd. Jag formar där formarna skall anpassas mot berg. Det blir en rörelsefog emellan de två grundtyperna. Timmerstommen tål litet ojämn sättninng.

• Rött hus med trästomme ovanpå betongformar och grusbädd, med lastpallar och tegelstenar i förgrunden på byggarbetsplats.
    Skapa konto
  • Träformar för betonggjutning, placerade på en ojämn yta nära en vägg. Sten och murbruk syns bredvid, vilket tydliggör en renovering.
    Skapa konto
  • Betongformar av trä placerade på en grusbädd bredvid ojämnt berg, del av grundläggning i renoveringsprojekt.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Wow
saiter och 18 till
  • Laddar…
Rickard.
Stökar ner och städar bara för att stöka ner igen.

Metallspån fastnade på ett verktyg i en verkstadsmiljö.
Skapa konto

• Gilla
kashieda och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.