CAD.
Vitt köksskåp under en bräda vid taket, märket Temovex syns på det vita skåpet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
  • Älska
cpalm och 7 till
  • Laddar…
Lekt i sandlådan

• Grävmaskin formar sandig yta i skogsmiljö under molnig himmel.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
  • Haha
cpalm och 14 till
  • Laddar…
Ossian K Olsson
A atomlab skrev:
Lekt i sandlådan
Hade det inte varit för att jag förstår bättre hade jag trott det var i Hol!

Stor cred som håller banorna öppna!

• Älska
  • Gilla
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
Ossian K Olsson Ossian K Olsson skrev:
Hade det inte varit för att jag förstår bättre hade jag trott det var i Hol!

Stor cred som håller banorna öppna!
Ja vafan det är ju på sommaren man vill köra!

• Motocrossbana under solig sommardag med blå himmel och vita moln, omgiven av skog och grönska.
    Skapa konto
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Trall vid röd vägg med vita kanter och elinstallation ovanpå. Synliga verktyg och utklippta brädor, där en trallucka är monterad med gångjärn.
Skapa konto
Trallprojekt framför rött hus med vit dörr och kringliggande skog. Ny trätrall installerad, omgiven av verktyg och material.
Skapa konto

NU var trallen bara 3.6m så jag kunde inte köra fullängd å kapa dem fria till luckan.

Men hur skulle ni gjort med innersta brädan isf? Sänksågen kommer inte hela vägen in. Skulle ni kapat det som gick och ta bort den inre brädan för färdig kapning eller skulle ni feinat innersta brädan?

Elen är ngt slags härligt hemmapul som jag gör om. anslutningskabeln och värmekabeln har fått nya matningar där i skyddsrören så det gamla ska demonteras och läggas om när jag gör centralbyte...

• Gilla
IgelSpikey och 3 till
  • Laddar…
Sänksåg plus fogsvans. Fogsvans är gravt underskattat verktyg om det inte är en regel under förstås. Då hade det blivit Multicutter

• Gilla
BengtH
  • Laddar…
Fogsvans är väl ett bra alternativ som nämnts, om det finns plats under. Eventuellt japansåg eller möjligtvis sticksåg, men riskerar ju att (utan åtgärder) bli flisigt på ovansidan.

• Gilla
Svante Svenson
  • Laddar…
Idag blev det lite trä av CAD-andet;
Takinstallation med träpanel och ventilationsrör ovanpå vita skåp.
Skapa konto

• Gilla
Anderscurl och 2 till
  • Laddar…
I extremhettan får man drömma sig bort till andra maskiner.

• Gilla
Nordsjö och 6 till
  • Laddar…
Fräst aluminium för första gången. Tog väldigt lång tid, jag ville inte köra på för snabbt eller för djupt per omgång. Resultat blev helt okej, inte metallverkstadsstandard men tillräckligt bra för ändamålet.

• Fräst aluminiumplatta med cirkulärt urtag, omgiven av arbetsyta med handskar och verktyg.
    Skapa konto
  • Fräsverktyg som används för att bearbeta aluminium, med spån runt fräshuvudet. Resultatet är enligt amatörnivå men funktionellt.
    Skapa konto
  • Gilla
Garderobssnickarn och 12 till
  • Laddar…
Lite läkt är också läkt. Fick bygget vädertätt en timme innan skyfallet.
Rött träskjul under konstruktion med tak täckt av filt, två fönster och en stor rektangulär öppning, står på plintar i en grön trädgård.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR och 20 till
  • Laddar…
Vad förvånad den ser ut över sin nya mössa

• Haha
  • Gilla
Norrtull och 18 till
  • Laddar…
Ossian K Olsson
Dagens plan: Fixa det som jag stör mig på!

Dagen börjar med att städa garaget. När det var klart tog jag tag i något jag stört mig på

Vind med isolering och ventilationssystem.
Skapa konto

Under isoleringen gjorde jag en plattform ut som jag kan krypa på när jag ska byta filter i fläkten och när jag ska dra om nätverket.

Två hål i en vägg ovanför en dörröppning, tidigare plats för högtalare, med träpaneltak synligt ovanför.
Skapa konto

Gipsskiva lagad med spackel i väggen där högtalare tidigare var monterade.
Skapa konto

Väl på vinden hittade jag en gipsskiva jag sparat för att fixa två hål i bösrummet! Här har tidigare suttit två högtalare så det lagades med en träskiva som sedan gipsskivan sattes i och sedan drog jag över gipsspackel.

En hylla på väggen med en handhållen dammsugare, vattenpass och måttstock placerad ovanpå hyllan.
Skapa konto

När jag sedan skulle städa efter mig störde jag mig på att jag inte hade någon hylla till dammsugaren, så jag gjorde en!

Träskiva på bockar med överhandsfräs, nivåmätare och klämmor i trädgården, förbereds för fräsning.
Skapa konto

Ett träskrivbord med hyllor och plastlådor står mot en vägg. Framför står en liten stol och en färgglad lekmatta med vägmotiv.
Skapa konto

Sen kom sambon hem med ett hyllplan lagom tills jag städat bort fräsen. Så det var bara att ta fram den igen för att fräsa en mjuk kant på hyllplanet som blev ett skrivbord/lekyta till sonen tillsammans med två Trofast! Skönt, det har jag också stört mig på att det inte blivit av.

En verktygslåda med borrar och bits organiserade i fack, tillsammans med en plastlåda fylld med skruvar och clips.
Skapa konto

Sen när jag skulle borra i trofasten så störde jag mig på att jag inte hittade borr. Så jag gjorde en borrlåda till min låda i bänken för att lättare hitta borren sen.

Väggmonterad verktygsförvaring med Bosch-blåsare, laddare och verktygspåsar i ett organiserat garage.
Skapa konto

När jag höll på med lådan stod väskan till lasern ivägen, så jag gjorde en upphängning till den!

Verktygsförvaring med hyllor: en dammsugare överst, en såg i mitten och hållare för verktyg längst ner, vid en verkstadsvägg.
Skapa konto

När jag rotade i lådan för att hitta en upphängning så hittade jag även verktygsupphängningen som jag kunde använda för att få upp delar till dammsugarn. Skönt, för det har jag också stört mig på!

Trädgårdsredskap hängda på en vägg utomhus, omgivna av murgröna och grönska.
Skapa konto

Men då kom jag på att jag stört mig på att jag inte satt upp alla de upphängarna bakom boden för att hänga upp redskapen. Så då fick jag gå dit och göra det. När det var gjort störde jag mig på att murgrönan återigen var vildvuxen. Så det var bara att hämta häcksaxen!

Upphängda trädgårdsredskap på en husvägg bredvid ett staket täckt av murgröna. Tät växtlighet och verktyg som spadar och sopkvastar.
Skapa konto

Gång mellan vältrimmad murgröna och en träställning med planterade växter på ena sidan.
Skapa konto

Fixat! Skönt! Men då såg jag att den nya fuktslangen inte var uppsatt än. Så det störde jag mig på så jag gick och satte upp den.

Tomatväxter vid ett rostigt galler med en svart bevattningsslang, omgiven av gröna blad och fuktig jord.
Skapa konto

Sen var det gjort! Då skulle jag gå iväg med klippet till bilen för att köra till tippen.

Gräsplan med kala fläckar mellan stensatta gångvägar. Gräset har inte tagit sig fullt ut, vilket markeras med synlig jord på en sträcka.
Skapa konto

Ojämn gräsyta med kala fläckar på stenbelagd uppfart bredvid en parkerad bil.
Skapa konto

Då störde jag mig på att gräset inte tagit sig i några fläckar jag sådde i våras. Så det var bara att hämta verktygen och så det.

Nu är jag klar med att störa mig på saker för idag. Även om jag kom på att jag glömde gå upp och dammsuga efter mig på vinden.. får bli imorgon.

Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
  • Haha
Betty72 och 41 till
  • Laddar…
Ossian K Olsson Ossian K Olsson skrev:
Dagens plan: Fixa det som jag stör mig på!

Dagen börjar med att städa garaget. När det var klart tog jag tag i något jag stört mig på

[bild]

Under isoleringen gjorde jag en plattform ut som jag kan krypa på när jag ska byta filter i fläkten och när jag ska dra om nätverket.

[bild]

[bild]

Väl på vinden hittade jag en gipsskiva jag sparat för att fixa två hål i bösrummet! Här har tidigare suttit två högtalare så det lagades med en träskiva som sedan gipsskivan sattes i och sedan drog jag över gipsspackel.

[bild]

När jag sedan skulle städa efter mig störde jag mig på att jag inte hade någon hylla till dammsugaren, så jag gjorde en!

[bild]

[bild]

Sen kom sambon hem med ett hyllplan lagom tills jag städat bort fräsen. Så det var bara att ta fram den igen för att fräsa en mjuk kant på hyllplanet som blev ett skrivbord/lekyta till sonen tillsammans med två Trofast! Skönt, det har jag också stört mig på att det inte blivit av.

[bild]

Sen när jag skulle borra i trofasten så störde jag mig på att jag inte hittade borr. Så jag gjorde en borrlåda till min låda i bänken för att lättare hitta borren sen.

[bild]

När jag höll på med lådan stod väskan till lasern ivägen, så jag gjorde en upphängning till den!

[bild]

När jag rotade i lådan för att hitta en upphängning så hittade jag även verktygsupphängningen som jag kunde använda för att få upp delar till dammsugarn. Skönt, för det har jag också stört mig på!

[bild]

Men då kom jag på att jag stört mig på att jag inte satt upp alla de upphängarna bakom boden för att hänga upp redskapen. Så då fick jag gå dit och göra det. När det var gjort störde jag mig på att murgrönan återigen var vildvuxen. Så det var bara att hämta häcksaxen!

[bild]

[bild]

Fixat! Skönt! Men då såg jag att den nya fuktslangen inte var uppsatt än. Så det störde jag mig på så jag gick och satte upp den.

[bild]

Sen var det gjort! Då skulle jag gå iväg med klippet till bilen för att köra till tippen.

[bild]

[bild]

Då störde jag mig på att gräset inte tagit sig i några fläckar jag sådde i våras. Så det var bara att hämta verktygen och så det.

Nu är jag klar med att störa mig på saker för idag. Även om jag kom på att jag glömde gå upp och dammsuga efter mig på vinden.. får bli imorgon.
Imorgon bjuder jag på kaffe, så kan du få komma hit och störa dig på saker ;)

• Haha
  • Gilla
  • Älska
pjgb och 8 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Imorgon bjuder jag på kaffe, så kan du få komma hit och störa dig på saker ;)
Jag kan också bjuda på kaffe. Och kakor!

• Gilla
Hans G2
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.