3 941 557 läst ·
20 126 svar
3942k läst
20,1k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Allvetare
· Västra götaland
· 10 415 inlägg
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 765 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 765 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 1 962 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 1 962 inlägg
Ossian K Olsson skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Störande fortsätter! Efter jag fått upp skostället och roboten städat under det störde jag mig på att man inte riktigt såg det! Roboten tog dessutom inte riktigt in i hörnet.. Sambon åkte iväg till Danmark över dagen och ni vet ju den gamla regeln att ”om ens sambo är utomlands så tas beslutet av de som är kvar hemma!
Logga in
Skapa konto
Sagt och gjort så monterades de apfula bjälkarna ner och väggen plockades bort! Hallen ska renoveras inom sinom tid och vi har länge trott att balkarna är bärande! Men de bar inte upp gipstaket som är 5 cm upp. Det märkte jag när jag knuffade till den lite en gång och den åkte 3-4 cm åt sidan..
Aja! Nu stör jag mig inte på bjälkarna i alla fall även om kabeldragningen nu kan vara lite störande..
Annat stort plus är att man ser skostället! Nu stör jag mig dock på den fula hatthyllan… kanske blir nästa projekt.
Om inte nyss nämnda regel accepteras brukar man komma hur långt som helst med ett leende och ett förlåt. 😉Ossian K Olsson skrev:
[bild]
Störande fortsätter! Efter jag fått upp skostället och roboten städat under det störde jag mig på att man inte riktigt såg det! Roboten tog dessutom inte riktigt in i hörnet.. Sambon åkte iväg till Danmark över dagen och ni vet ju den gamla regeln att ”om ens sambo är utomlands så tas beslutet av de som är kvar hemma!
[bild]
Sagt och gjort så monterades de apfula bjälkarna ner och väggen plockades bort! Hallen ska renoveras inom sinom tid och vi har länge trott att balkarna är bärande! Men de bar inte upp gipstaket som är 5 cm upp. Det märkte jag när jag knuffade till den lite en gång och den åkte 3-4 cm åt sidan..
Aja! Nu stör jag mig inte på bjälkarna i alla fall även om kabeldragningen nu kan vara lite störande..
Annat stort plus är att man ser skostället! Nu stör jag mig dock på den fula hatthyllan… kanske blir nästa projekt.
Snyggt jobbat, blir bra.
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 359 inlägg
Jag hjälpte en polare göra om den lilla tomten till deras radhuslägenhet, plötsligt hör vi "KAAAAARL!"
Tydligen hade jag hjälpt till med osanktionerat arbete 😅
Tydligen hade jag hjälpt till med osanktionerat arbete 😅
Den regeln har jag missat... Däremot brukar det finnas en lista över saker som ska göras av den som är kvar hemma... 😁Ossian K Olsson skrev:
[bild]
[bild]
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 21 915 inlägg
Och överst på den listan står sällan: Riv lite i hallen så man bitvis ser undergolvet och upp genom innertaket samt lämnar lite kablar fritt hängande.
Men det kan vara olika.
Men det kan vara olika.
Verktygstokig
· Halland
· 8 130 inlägg
Ett snyggt 90-talsvalv kan ju dölja det upptill.Ossian K Olsson skrev:
[bild]
[bild]
Och sen lite vit eltejp över kablarna på väggen så syns de knappt
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 1 962 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 1 962 inlägg
Jag tror inte ens detta kvalar in på top 3 fulaste temporära lösningarna här hemma!Frustrator skrev:
Logga in
Skapa konto
Tillåt mig presentera Bösrummet! Gammalt kök som ska bli sovrum någon dag! Mattan täcker effektivt hålet efter gamla köksön!
Redigerat:
Det där är nog inte bösrummet. Alldeles för lite bös och för välorganiserat…Ossian K Olsson skrev:
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 1 962 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 1 962 inlägg
Logga in
Skapa konto
Sambon är fortfarande i Danmark osv! Fick för mig att det är ett dörrhål här, jag kan ju karva lite bakom tavlan som hänger här för att se hur de har gipsat igen dörrhålet!
Logga in
Skapa konto
Det här är nog min lyckodag än så länge (det kan vända fort känner jag)!
Logga in
Skapa konto
När de satt igen dörren för typ 50 år sedan har de haft kvar dörren bakom! I dörrkarm och allt, bara tapetserat över! Mitt jobb blev precis 70 resor lättare!
Logga in
Skapa konto
Hela dörren var kvar! Enda som saknad är hantag och gångjärn! Bakom dörren en spånskiva in till sovrummet bakom!
Logga in
Skapa konto
Hängde tillbaka tavlan så sambon inte märker något när hon kommer hem! Vilken dag!