Byggt en liten tank;
Byggprojekt: En liten tank under konstruktion i verkstaden, fäst med klämma och ser ut att vara av metall. Verktyg och utrustning i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Idea och 6 till
  • Laddar…
Bara nippeln kvar ser jag! 👍

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
B
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Byggt en liten tank;
[bild]
[video]
Måste tanken vara så rak i formerna? Tycker du kan vara lite mer konstnärlig...

Staty av en liten pojke som kissar i en fontän, med konstnärlig design på sockeln.
Skapa konto

• Haha
karlmb och 5 till
  • Laddar…
Ossian K Olsson
Ossian K Olsson Ossian K Olsson skrev:
Har fortsatt på spåret "saker jag stör mig på"!

[bild]

[bild]

Före och efter den nya skohyllan! Har fler bilder och skrivit om den här!

[länk]
En hall med trägolv och träpaneltak, synlig rund spegel, gul bänk, klädhängare och dörr med ljust trä, delvis synlig svart bjälke.
Skapa konto

Störande fortsätter! Efter jag fått upp skostället och roboten städat under det störde jag mig på att man inte riktigt såg det! Roboten tog dessutom inte riktigt in i hörnet.. Sambon åkte iväg till Danmark över dagen och ni vet ju den gamla regeln att ”om ens sambo är utomlands så tas beslutet av de som är kvar hemma!

Hall med träpanelstak och trägolv, ett nymonterat skoställ på höger sida, hängande kabeldragningar och en rörig hatthylla.
Skapa konto

Sagt och gjort så monterades de apfula bjälkarna ner och väggen plockades bort! Hallen ska renoveras inom sinom tid och vi har länge trott att balkarna är bärande! Men de bar inte upp gipstaket som är 5 cm upp. Det märkte jag när jag knuffade till den lite en gång och den åkte 3-4 cm åt sidan..

Aja! Nu stör jag mig inte på bjälkarna i alla fall även om kabeldragningen nu kan vara lite störande..

Annat stort plus är att man ser skostället! Nu stör jag mig dock på den fula hatthyllan… kanske blir nästa projekt.

• Gilla
  • Älska
  • Wow
Dortmunder DAB och 18 till
  • Laddar…
[bild]

Störande fortsätter! Efter jag fått upp skostället och roboten städat under det störde jag mig på att man inte riktigt såg det! Roboten tog dessutom inte riktigt in i hörnet.. Sambon åkte iväg till Danmark över dagen och ni vet ju den gamla regeln att ”om ens sambo är utomlands så tas beslutet av de som är kvar hemma!

[bild]

Sagt och gjort så monterades de apfula bjälkarna ner och väggen plockades bort! Hallen ska renoveras inom sinom tid och vi har länge trott att balkarna är bärande! Men de bar inte upp gipstaket som är 5 cm upp. Det märkte jag när jag knuffade till den lite en gång och den åkte 3-4 cm åt sidan..

Aja! Nu stör jag mig inte på bjälkarna i alla fall även om kabeldragningen nu kan vara lite störande..

Annat stort plus är att man ser skostället! Nu stör jag mig dock på den fula hatthyllan… kanske blir nästa projekt.
Om inte nyss nämnda regel accepteras brukar man komma hur långt som helst med ett leende och ett förlåt. 😉

Snyggt jobbat, blir bra.

• Gilla
  • Haha
FreQa och 3 till
  • Laddar…
Jag hjälpte en polare göra om den lilla tomten till deras radhuslägenhet, plötsligt hör vi "KAAAAARL!"

Tydligen hade jag hjälpt till med osanktionerat arbete 😅

• Haha
  • Gilla
FreQa och 13 till
  • Laddar…
T
[bild]

[bild]

Den regeln har jag missat... Däremot brukar det finnas en lista över saker som ska göras av den som är kvar hemma... 😁

• Gilla
karlmb och 2 till
  • Laddar…
Och överst på den listan står sällan: Riv lite i hallen så man bitvis ser undergolvet och upp genom innertaket samt lämnar lite kablar fritt hängande.

Men det kan vara olika.

• Haha
  • Gilla
MasMats och 11 till
  • Laddar…
Vem minns en fegis ?

• Gilla
Testarn
  • Laddar…
Bono_R Bono_R skrev:
Vem minns en fegis ?
De som inte blev skilsmässobarn? 😜

• Haha
  • Gilla
RobinMålare och 3 till
  • Laddar…
[bild]

[bild]

Ett snyggt 90-talsvalv kan ju dölja det upptill.
Och sen lite vit eltejp över kablarna på väggen så syns de knappt ;)

• Gilla
Dublin och 1 till
  • Laddar…
Ossian K Olsson
Frustrator Frustrator skrev:
Ett snyggt 90-talsvalv kan ju dölja det upptill.
Och sen lite vit eltejp över kablarna på väggen så syns de knappt ;)
Jag tror inte ens detta kvalar in på top 3 fulaste temporära lösningarna här hemma!

Rum med oavslutad renovering, tillfälligt möblerat med lådor och kassar. En matta döljer golvets tidigare köksöns hål.
Skapa konto

Tillåt mig presentera Bösrummet! Gammalt kök som ska bli sovrum någon dag! Mattan täcker effektivt hålet efter gamla köksön!

Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Byggaren Bengt och 9 till
  • Laddar…
Jag tror inte ens detta kvalar in på top 3 fulaste temporära lösningarna här hemma!

[bild]

Tillåt mig presentera Bösrummet! Gammalt kök som ska bli sovrum någon dag! Mattan täcker effektivt hålet efter gamla köksön!
Var sambon i Danmark då också?

• Haha
Alfredo och 3 till
  • Laddar…
K

[bild]

Det där är nog inte bösrummet. Alldeles för lite bös och för välorganiserat…

• Gilla
  • Älska
kashieda och 4 till
  • Laddar…
Ossian K Olsson
Vardagsrumsvägg med tavlor, lampa och soffhörn; enligt inlägg ska det finnas en igensatt dörr bakom tavlan.
Skapa konto

Sambon är fortfarande i Danmark osv! Fick för mig att det är ett dörrhål här, jag kan ju karva lite bakom tavlan som hänger här för att se hur de har gipsat igen dörrhålet!

Vit vägg med ett litet fyrkantigt hål där en träplatta tidigare suttit.
Skapa konto

Det här är nog min lyckodag än så länge (det kan vända fort känner jag)!

Träskiva avslöjar igenmurad dörr i en vägg, omgiven av tavlor och en lampa med dekorationer på ett bord i förgrunden.
Skapa konto

När de satt igen dörren för typ 50 år sedan har de haft kvar dörren bakom! I dörrkarm och allt, bara tapetserat över! Mitt jobb blev precis 70 resor lättare!

En dold dörr med bortskrapad färg syns bredvid en tavla och lampa; dörren har bevarats bakom väggen.
Skapa konto

Hela dörren var kvar! Enda som saknad är hantag och gångjärn! Bakom dörren en spånskiva in till sovrummet bakom!

En vägg med flera tavlor, en tavla delvis borttagen avslöjar en igenbyggd dörr vars karm och dörr är fortfarande intakta bakom tavlan.
Skapa konto

Hängde tillbaka tavlan så sambon inte märker något när hon kommer hem! Vilken dag!

• Haha
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
Jenny Bergman och 43 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.