Förbättrat förvaringen bakom garaget. Nu får ved + annat plats.

• Förvaringsutrymme bakom rött garage med grönska, där ved och andra föremål som säckar och tegelstenar är ordnade för förbättrad förvaring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rött förvaringsutrymme bakom garaget med plats för ved, omgivet av träd och buskar.
    Skapa konto
  • Gilla
Frogmaster och 28 till
  • Laddar…
Ossian K Olsson
A Andemannen skrev:
Otroligt fint! Blir glad när jag ser sånt här!

• Gilla
  • Älska
Dortmunder DAB och 3 till
  • Laddar…
Jag har grundat brädor med linolja+linoljefärg+roller. Jag skulle testa om det var möjligt. Eftersom brädorna ligger horisontellt och suger mycket färg så verkar det gå bra fast det är inte direkt som att måla vanlig vöggfärg. :)
Nästa strykning blir med pensel.
Sen har jag börjat kapa resten av brädorna som också ska målas.

• Gilla
Dortmunder DAB och 4 till
  • Laddar…
En robotgräsklippare på ett bord med diverse handverktyg för service, inklusive skruvmejslar och tänger, framför ett hus med trädgård.
Skapa konto

Enklare handverktyg användes vid allmän stor service av Rob. Nytt bakhjul, nya knivar, ny lucka. Den gamla hade spruckit i fästena. 8:e säsongen vi är inne på nu. Ett batteribyte för ett drygt år sedan känns som bra betyg.

• Gilla
Nordsjö och 6 till
  • Laddar…
Här har katterna fått lite extra att klättra på, klösa på och krypa in i. Allt är inte helt färdigt då det trärena behöver kläs in i med tyg/stoppning men det kommer kanske tas väl emot då tre kattungar kom till världen under midsommarafton och kommer ta för sig av omgivningen med fart och fläkt 😅😸
"Huset" ska få tak om katterna behöver lite avskildhet. Utöver detta planeras lite fler projekt under liknande tema under kommande veckor. Verktyg som använts är såg, vinkelhake, hammare, penna, måttband, skruvdragare, skruvmejsel, m.m samt en kall öl för att kyla ner under hettan. 🍺

• Klösträd med flera plattformar och ett litet hus med öppningar, omgiven av mjukt svart tyg och rep, oavslutat men funktionellt för kattungar.
    Skapa konto
  • Trären kattmöbel under konstruktion med hål för klättring och avskildhet, byggd med träplankor och skruvar.
    Skapa konto
  • Verktyg och material för att bygga ett klösträd, en skruvdragare med hålsåg, träskiva med runt utskuret hål och diverse verktyg i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Verktygsbänk med såg, skruvdragare, träbitar och skruv, för bygge av kattklätterställning.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
Alfredo och 12 till
  • Laddar…
Ett av semesterprojekten.
Byta slang på Zündappen.
Zündapp-moped utan monterat bakhjul i ett garage, med verktyg och däck staplade i bakgrunden.
Skapa konto

Fegar nog med återmontering av hjul till imorgon och ser om det är nån luft kvar i. 🫣😇😂

• Gilla
  • Haha
Dortmunder DAB och 10 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Ett av semesterprojekten.
Byta slang på Zündappen.
[bild]

Fegar nog med återmontering av hjul till imorgon och ser om det är nån luft kvar i. 🫣😇😂
Ingen kommer ihåg en fegis.. ☝️😎
Cykelstyre och blå bensintank fångade från förarperspektiv, tanklocket glänser.
Skapa konto
Blå Zündapp-moped parkerad på gräs framför en röd byggnad med skylt för motor- och leksaksmuseum.
Skapa konto

55-60km/h känns numer som warp speed, är det progressiva glasögon eller åldern? 🤷
Körde om en a-traktor här utanför.. 😂

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Norrtull och 21 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Att ha barn är en lång rad reparationer av saker, ofta i plast.
Både det trasiga laptopstället, lösningsmedlet, limmet, trästickorna, och klämmorna från Biltema. Smörjmedel från Stigberget :)
[bild]

Han också med att byta ett fönster (utan att använda ngt från Biltema).
[bild][bild][bild]
Härligt att se de gamla "gjutjärn"-element, hade flera sådana i huset innan vi lade golvvärme som ersättning på övervåningen och bytte element i köket. Vi återanvände öven element som fanns i andra rum i huset som var tunnare, har kvar ett par gamla "gjutisar" i huset dock, dom funkar väldigt bra.

• Ett vitt element med växter ovanpå, installerat mot en grön vägg och upphöjt över ett mörkt golv.
    Skapa konto
  • Gjutjärnselement under ett fönster, med vita rör och parkettgolv i framkant.
    Skapa konto
  • Gilla
Dortmunder DAB och 5 till
  • Laddar…
Tröttnade på att det inte går att hitta några vettiga insatser till kökslådorna.
Öppen kökslåda med egengjord bestickinsats av plywood; verktyg och köksredskap organiserade i fack.
Skapa konto

Kom på att jag hade ett gäng 40mm plywoodremsor liggande. Inte bästa kvaliteten, de satt som transportskydd på köksskåpen vid leverans men de fick duga. Efter nån timmes jobb blev det så här:
Kökslåda med hemmagjorda plywoodinsatser organiserar bestick och köksredskap, inklusive skedar, gafflar och knivar.
Skapa konto

Använda verktyg, inte mer än tumstock, penna och gersåg.

• Gilla
  • Älska
FreQa och 34 till
  • Laddar…
T
Z z_bumbi skrev:
Jag har grundat brädor med linolja+linoljefärg+roller. Jag skulle testa om det var möjligt. Eftersom brädorna ligger horisontellt och suger mycket färg så verkar det gå bra fast det är inte direkt som att måla vanlig vöggfärg. :)
Nästa strykning blir med pensel.
Sen har jag börjat kapa resten av brädorna som också ska målas.
Det brukar gå bra att lägga på linoljefärg med roller om man sen arbetar ut den med pensel. Jag håller tummarna för att det gick bra för dig!

D Dublin skrev:
Tröttnade på att det inte går att hitta några vettiga insatser till kökslådorna.
[bild]
Kom på att jag hade ett gäng 40mm plywoodremsor liggande. Inte bästa kvaliteten, de satt som transportskydd på köksskåpen vid leverans men de fick duga. Efter nån timmes jobb blev det så här:
[bild]
Använda verktyg, inte mer än tumstock, penna och gersåg.
Där gav du mig en bra idé 👍. Har letat efter passade lådinlägg länge och gått bet.

• Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Sambon har betsat tak i källaren och jag har gjutit lite gräskant, då jag var tvungen att knäcka den vid avloppsbytet.
Aldrig gjutit förut, men jag är nöjd. Och sambon har gjort en grym insatts med taket 👌🙂

Verktyg: betongvisp, skruvdragare (till formen), pensel.

• Betsat trätak i en källare, sett från ett hörn med vitmålade väggar.
    Skapa konto
  • Bilden visar en nygjuten gräskant i betong invid en yta med stenar, med gräs och en hammare i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
A Andemannen skrev:
Riktigt snyggt!

T Testarn skrev:
Det brukar gå bra att lägga på linoljefärg med roller om man sen arbetar ut den med pensel. Jag håller tummarna för att det gick bra för dig!
Jo jag gissade att det är frågan om att efterstryka om det är ren färg men med olja+färg på omålat virke så verkar det bara vara att hålla koll på mängden. Rollern såg trött ut dvs jag misshandlade den rejält.
Färgen kommer jag lägga på med pensel för jag har ingen lust att sätta upp panel som inte riktigt har oxiderat men nu får det ligga minst en vecka eller mer. För skojs skull gör jag troligen ett par provbitar med roller.

• Gilla
Dortmunder DAB och 3 till
  • Laddar…
Jag har lyckats polera mina söndriga solglasögon. Kanske inte värt mödan i de flesta fall men dessa var förstörda och dessutom progressiva linser.

Linserna hade fått en massa små repor på ytan, väldigt väldigt många fina repor. Optikern sade det var värmen som hade gjort det, de hade säkert varit i en varm bil. Eftersom jag inte hade något att förlora och nya linser var dyra, provade jag Meguiars 105 och 205 polermedel på varsin polertrissa i borrmaskinen och efter en halvtimmes gnetande ser jag ut genom dom i mitt tycke lika bra som förr.

Jag verkar inte ha sabbat receptet heller genom att slipa på dom, inte märkbart så i alla fall.

Progressiva solglasögon på ett bord, nyss polerade för att ta bort små repor, med ett område längs kanterna där poleringen inte nått.
Skapa konto

Man kan se kanterna har ett område där jag inte slapp åt att polera.

• Gilla
saiter och 12 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.